Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:
Bjerknez skrev: men min subjektive mening er at BMW'en er overlegen når det kommer til dempere og elektronikk ellers. Altså hvis man finner den samme elektronikken der som i min. quote]


Overlegen over hva da? All elektronikk i forhold til alle andre sykler?
Overlegen var sterke ord, men adaptive dempere, quickshifter, cruise control, elektronisk justering av dempere, adaptive traction control etc. Spesielt de adaptive demperne tror jeg ikke så mange andre har til prisen min koster. Jeg går ut fra at den 1200'en også har dette?

Samlet sett så får man sinnsykt mye sykkel for pengene. Forutsett at denne 122'en har den samme elektronikken så klart.

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av TOH »

Har tenkt på det samme selv.
Foreløpig kommer BMW (r1200RS) nærmest, men savner en
lett sportslig sykkel som har behagelig sete for 2 og (delvis) vindbeskyttelse.
Noe alla Honda VFR 1200 eller BMW k1300S bare 40-50 kg lettere :-k
Venter spent på høstens mc nyheter :mk
"Only boring People are brilliant during breakfest"

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Cutless »

Bjerknez skrev: Hvis det eneste ankepunktet til BMW'en er analogt speedometer og digital turteller så tror jeg at jeg ville prøvd og venne meg til dette.
Å irritere seg hver gang man ser ned på dashbordet høres ut som en dårlig plan, ihvertfall for en som meg :knegg Greit nok at det er en sterk motor, men jeg mener fremdeles at den trenger det lille ekstra for å få en ordentlig sportssykkel.

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Cutless »

TOH skrev:Har tenkt på det samme selv.
Foreløpig kommer BMW (r1200RS) nærmest, men savner en
lett sportslig sykkel som har behagelig sete for 2 og (delvis) vindbeskyttelse.
Noe alla Honda VFR 1200 eller BMW k1300S bare 40-50 kg lettere :-k
Venter spent på høstens mc nyheter :mk
Høres ut som vi drømmer om samme sykkel. En som ikke eksisterer :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:
Bjerknez skrev: Hvis det eneste ankepunktet til BMW'en er analogt speedometer og digital turteller så tror jeg at jeg ville prøvd og venne meg til dette.
Å irritere seg hver gang man ser ned på dashbordet høres ut som en dårlig plan, ihvertfall for en som meg :knegg Greit nok at det er en sterk motor, men jeg mener fremdeles at den trenger det lille ekstra for å få en ordentlig sportssykkel.
Joda, da er vel Speedy'en det beste valget tror jeg...?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av freddy123 »

Dagens svar på oppreiste utgaver av sportsykkler som s1000rr osv er jo nettopp s1000r denne er mere oppreist sittestilling og mer comfort også andre streetfightere der ute da :)

Men felles for alle er jo at de mister kåpene og du er ute etter en med kåpene og det eksisterer vel omtrent ikke nei ...

R-sykkel med bar-risers comfy-sal og enkle bagasjellsninger nei det er det få av med mindre man skal se ut som en gammal gubbe fra nitten pil og bue da og kjøper seg zzr1400 sportsbuss på to-hjul som veier mange kilo over streetfigterne og rr sykkelene og som muligens blir litt romskip og håndtere iforhold ?

Mt-09 tracer er jo liten lett og sportslig den men ligner ikke på en rr-sykkel akkurat da ....

Enten så kan du få kjøpt deg en r-rr eller så må du over til kategorien "turbuss" :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

Man har jo Yamaha FJR1300 da med 146HK'er og hele 130NM. Koster 228.000...

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av freddy123 »

En kollega av meg har en slik og syntes den ser litt gubbete ut og er for min del under kategorien sportsbuss :)

Hadde den vært litt mindre og noen kg letter samt samme effekten så :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:En kollega av meg har en slik og syntes den ser litt gubbete ut og er for min del under kategorien sportsbuss :)

Hadde den vært litt mindre og noen kg letter samt samme effekten så :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Joda, jeg ser den. Bare ment som et forslag :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev: men min subjektive mening er at BMW'en er overlegen når det kommer til dempere og elektronikk ellers. Altså hvis man finner den samme elektronikken der som i min. quote]


Overlegen over hva da? All elektronikk i forhold til alle andre sykler?
Overlegen var sterke ord, men adaptive dempere, quickshifter, cruise control, elektronisk justering av dempere, adaptive traction control etc. Spesielt de adaptive demperne tror jeg ikke så mange andre har til prisen min koster. Jeg går ut fra at den 1200'en også har dette?

Samlet sett så får man sinnsykt mye sykkel for pengene. Forutsett at denne 122'en har den samme elektronikken så klart.
Mye for pengene er nok sant.
Men dette er jo noe "alle" sykler har i dag, og BMW var ikke tidlig ute med noe bortsett fra ABS.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:
Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev: men min subjektive mening er at BMW'en er overlegen når det kommer til dempere og elektronikk ellers. Altså hvis man finner den samme elektronikken der som i min. quote]


Overlegen over hva da? All elektronikk i forhold til alle andre sykler?
Overlegen var sterke ord, men adaptive dempere, quickshifter, cruise control, elektronisk justering av dempere, adaptive traction control etc. Spesielt de adaptive demperne tror jeg ikke så mange andre har til prisen min koster. Jeg går ut fra at den 1200'en også har dette?

Samlet sett så får man sinnsykt mye sykkel for pengene. Forutsett at denne 122'en har den samme elektronikken så klart.
Mye for pengene er nok sant.
Men dette er jo noe "alle" sykler har i dag, og BMW var ikke tidlig ute med noe bortsett fra ABS.
Har alle sykler adaptive dempere?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Andreas »

Cutless skrev:
TOH skrev:Har tenkt på det samme selv.
Foreløpig kommer BMW (r1200RS) nærmest, men savner en
lett sportslig sykkel som har behagelig sete for 2 og (delvis) vindbeskyttelse.
Noe alla Honda VFR 1200 eller BMW k1300S bare 40-50 kg lettere :-k
Venter spent på høstens mc nyheter :mk
Høres ut som vi drømmer om samme sykkel. En som ikke eksisterer :sk?
Alltså en mer moderne utgave av Ducati ST4? :vs

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev: men min subjektive mening er at BMW'en er overlegen når det kommer til dempere og elektronikk ellers. Altså hvis man finner den samme elektronikken der som i min. quote]


Overlegen over hva da? All elektronikk i forhold til alle andre sykler?
Overlegen var sterke ord, men adaptive dempere, quickshifter, cruise control, elektronisk justering av dempere, adaptive traction control etc. Spesielt de adaptive demperne tror jeg ikke så mange andre har til prisen min koster. Jeg går ut fra at den 1200'en også har dette?

Samlet sett så får man sinnsykt mye sykkel for pengene. Forutsett at denne 122'en har den samme elektronikken så klart.
Mye for pengene er nok sant.
Men dette er jo noe "alle" sykler har i dag, og BMW var ikke tidlig ute med noe bortsett fra ABS.
Har alle sykler adaptive dempere?
Hvis du ser, skriver jeg "alle" og ikke alle.
Jeg tipper du vet hva det betyr.
Men du listet opp en masse duppeditter, men ikke noe er oppsiktsvekkende nytt eller spesielt for BMW.
Sist redigert av simpson den 01 okt 2015, 20:41, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22931
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:
Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev:
simpson skrev:
Bjerknez skrev: men min subjektive mening er at BMW'en er overlegen når det kommer til dempere og elektronikk ellers. Altså hvis man finner den samme elektronikken der som i min. quote]


Overlegen over hva da? All elektronikk i forhold til alle andre sykler?
Overlegen var sterke ord, men adaptive dempere, quickshifter, cruise control, elektronisk justering av dempere, adaptive traction control etc. Spesielt de adaptive demperne tror jeg ikke så mange andre har til prisen min koster. Jeg går ut fra at den 1200'en også har dette?

Samlet sett så får man sinnsykt mye sykkel for pengene. Forutsett at denne 122'en har den samme elektronikken så klart.
Mye for pengene er nok sant.
Men dette er jo noe "alle" sykler har i dag, og BMW var ikke tidlig ute med noe bortsett fra ABS.
Har alle sykler adaptive dempere?
Hvis du ser, skriver jeg "alle".
Men du listet opp en masse duppeditter, men ikke noe er oppsiktsvekkende nytt eller spesielt for BMW.
Jeg snakker om den samlede pakken samt prisen av denne. :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mangler det en sykkeltype i dagens marked?

Legg inn av simpson »

Når først BMW kom med elektronikk, puttet de dette inn i syklene sine uten å flå kundene, og det er bra.
Når Panigale kom, tok Ducati 50.000 ekstra bare for elektroniske Øhlins, og det koster mer enn det smaker.

Svar