Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:Da er videoen klar:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=2qcrdBHVktE[/video]
PreHøstTur? :orefk
Nei, det finnes bare en PreHøstTur. Basta. :knegg :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Ja, du må ikke rappe den. Vi kalte det "Høstbrøl" vi ;-)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6959
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Den filmen din var innmari lang Bjerknez...
Jeg har fått så lite kjøring i sommer at jeg syns jeg må få med meg hele, men når skal man få tid til det da :-k

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha :lol

Dette var en "Prehøst tur" for meg så da kaller jeg den det :thumleft
Neida... som sagt, bare et første utkast dette med en meget forsiktig klippejobb. Vil bli lagt litt mer jobb i denne utover vinteren :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Du burde i det minste kutte ut særskrivingsfeilen om du skal rappe navnet. Jeg kommer ikke til å se den :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Du burde i det minste kutte ut særskrivingsfeilen om du skal rappe navnet. Jeg kommer ikke til å se den :mk
Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:Haha :lol

Dette var en "Prehøst tur" for meg så da kaller jeg den det :thumleft
Neida... som sagt, bare et første utkast dette med en meget forsiktig klippejobb. Vil bli lagt litt mer jobb i denne utover vinteren :thumleft
PreHøstTuren er godt innarbeidet her, så jeg skjønner trangen til å bruke den som clickbait. :knegg
Men alle skjønner jo at det bare er EN skikkelig PreHøstTur, og den går av stabelen midt i august hvert år. :prop: :vs
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Det visste jeg faktisk ikke. Da beklager jeg feilbruken av navnet.
Selv om jeg sikkert ikke hadde blitt dømt i en domstol, så skal rett være rett.

Det ofisielle navnet på turen kaller vi da i følge Tommas "Høstbrøl - 2015". :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev: Bilde

:lol :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en erfaring rikere her om dagen når jeg skulle vaske BMW'en etter vestlandsturen forrige helg. Det er andre gangen jeg bruker avfetting på motorsykkel (første gang var på Triumphen) hvor det oppsto kraftige skjolder. På Triumphen fikk jeg skjolder på motorblokk etc. etter avfetting og på BMW'en her om dagen fikk jeg kraftige skjolder på plastikkdeler. Faktisk så sykkelen helt ødelagt ut og jeg var sikker på at jeg måtte opp med lommeboka for å kjøpe nye plastdeler, men valgte og prøve ut plastfornyer før jeg gikk så drastisk til verks. Etter hele 4-5 timer med påføring/gnikking/banning/svetting så fikk jeg plastdelene til å se ut som nye igjen, men fy faen så mye jobb det var.

Her er før og etter bilde:

Bilde

Bilde

Jeg fraråder all bruk av avfetting på sykkelen. Jeg brukte Prickbort på BMW'en og Chemical Guys Grime Reaper på Street Triplen. Street Triplen ble aldri 100% igjen, men ble bra nok etter mye rubbing av proffesjonelle. Heretter blir det kun høytrykk/såpavann/parafin etc. når jeg skal vaske sykkelen :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Ohhh dæven det der så ikke bra ut nei .... Det dumme med slik plastfornyer er at det ikke holder evig... Jeg har foreløpig ikke brukt annen form for avfetting en bh-autofoam som ikke er så sterkt middel som det prickbort er ihvertfall og har ikke sett at sykkelen har tatt noe skade av det oss meg enda ihvertfall , men jeg har også blandet den ut en del da...

Men uansett kjekt tips som jeg tar med meg videre :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Ohhh dæven det der så ikke bra ut nei .... Det dumme med slik plastfornyer er at det ikke holder evig... Jeg har foreløpig ikke brukt annen form for avfetting en bh-autofoam som ikke er så sterkt middel som det prickbort er ihvertfall og har ikke sett at sykkelen har tatt noe skade av det oss meg enda ihvertfall , men jeg har også blandet den ut en del da...

Men uansett kjekt tips som jeg tar med meg videre :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Plastdelene det er snakk om er de to på sidene og den rundt lykta forran. Disse koster til sammen rund 1.500,- og byttes mest trolig av meg selv. Ikke akkurat helt krise, men det ser bra ut nå vertfall. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1218
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Huff, veldig kjedelig når man får slike reaksjoner i materialet. Noe lignende skjedde med meg på Suzukien, men det plastdekselet ble aldri helt svart igjen. Jeg har brukt 2-3 flasker med Prick Bort på Hyper'n, og det har gått veldig fint. Men det er vel lurt å teste på et lite området først når man skal bruke remedier på lakkflater og plastdeler.

Takk for turen på lørdag forresten. Jeg ble imponert over hvor lettkjørt og balansert BMW'en var!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22944
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Huff, veldig kjedelig når man får slike reaksjoner i materialet. Noe lignende skjedde med meg på Suzukien, men det plastdekselet ble aldri helt svart igjen. Jeg har brukt 2-3 flasker med Prick Bort på Hyper'n, og det har gått veldig fint. Men det er vel lurt å teste på et lite området først når man skal bruke remedier på lakkflater og plastdeler.

Takk for turen på lørdag forresten. Jeg ble imponert over hvor lettkjørt og balansert BMW'en var!
Tar det ikke så veldig tungt egentlig. Er jo bra igjen nå, men hvis det dukker opp igjen etter en vanlig vask og blir like vanskelig og fjerne så bytter jeg plastdelene, men jeg tviler på at dette blir noe stort problem.

Takk for turen ja. Var deilig å få kjørt ut morgenrusen i finværet. BMW'en leverer til de grader og gjør det rett og slett vanskelig for meg å finne konkurrenter som slår den samlet sett. SuperDuke 1290 er en verdig kandidat, men da må man bytte sjanger samt gå opp i pris. Usikker på hvor interresant det er for min del.

Har planer om å kjøpe meg Risere til styret samt en litt mykere sal. Da tror jeg BMW'en er uslåelig i mine øyne :-)å

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Nei jeg tror BMW sin s1000xr vil slå den på comforten :)

Syntes brukt prisen på de nå er veldig hyggelige ihvertfall helt ned i 175k for en pent brukt en :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar