Spm ang KTM 690 SMC

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Mokkenikke
Innlegg: 4
Registrert: 11 jul 2015, 09:01
Motorsykkelen din: ...

Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Mokkenikke »

Hei. Jeg er en fersking innen for MC :scratch men jeg har veldig lyst å kjøpe en KTM 690 smc. Er det noen som vet hvilken sete høyde de har? Jeg er 167 høy. Jeg prøvde en Honda XR 400 i dag, den var i høyeste laget... Tips til hvordan jeg evt kan få en KTM til å passe min høyde litt bedre? Kan den senkes? Skifte til et annet sete? :-) .

Da er sykkelen kjøpt  :D Når nedi med en tå, klarer å kjøre med den, men skulle gjerne fått den litt lavere. Hvor er det best å bestille koulblanks fra? Noen erfaringer? Helst rask leverering :)
Sist redigert av Mokkenikke den 08 sep 2015, 19:50, redigert 1 gang totalt.

Thimian
Innlegg: 23
Registrert: 17 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 Tracer

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Thimian »

Ktm 890mm setehøyde
Honda 930mm

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av TBI81 »

Koubalinks kan gi deg en 4cm ned bak. Så slipp den ned en tomme på krona.

Er 170 på strømpelesten selv, men kunne fint levd med originalhøyden på smcr'en (89cm). Smalt sete hjelper godt på :-)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av spidair »

Er 180 selv, men ikke spes lang i lort fallet (Flaks at jeg rekker ned egentlig...), men SMCR'en er ikke noe problem å rekke ned til bakken på (Har orginalt sete...). Det eneste "problemet" er når jeg har parkert i litt helling, der det er langt ned på høyre side, da sliter jeg litt med å få opp støtta... Men har løst det ved å la være å parkere der det er høyt på høyre siden, eller rett og slett flytte sykkelen før jeg setter meg på ELLER slå opp støtta før jeg setter med på... Er jo som regel høyere på venstre side også... :-)

Pusher femti med storm skritt og er jo ikke så myk som jeg gjerne skulle ha vært, så jeg bruker alltid fothvileren på venstre side for oppstigning (Har toppboks også, så det er enda dårligere plass til av og påstigning...)

Og som regel, i kryss og slik, så er sykkelen så balansert og det ikke er noe problem å gire ned mens man bremser ned til null og sette ned venstre ben i det sykkelen stopper (altså uten å måtte gå bortover i det man stopper eller tar i gang, som jeg ofte ser "eldre" (enn meg!!) menn gjør på sykler som er lavere.... for så høy er sykkelen at den er vanskelig å "gå" med.. he he.

Litt uvant i begynnelsen, men nå tenker jeg skjelden over at sykkelen er høy, syntes bare det er deilig å sitte høyt jeg... Se over biler foran meg, bedre overblikk, lettere å dra en stoppie... :-)

Ambro
Innlegg: 36
Registrert: 29 jul 2014, 12:20
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada 1200S -15

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Ambro »

Anbefaler http://cycle-ergo.com/ for en indikasjon på hvordan en kommer til å sitte på en sykkel.
Mat inn høyde og hvor lange ben en har, så ordner sia resten.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Blaamand »

TBI81 skrev:Koubalinks kan gi deg en 4cm ned bak. Så slipp den ned en tomme på krona.
Dette:)

Har du prøvesittet en smc? Er du i Osloområdet kan du sikkert få prøve sitte min :thumleft
BRAAAAAP! :mc1

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av TBI81 »

Monterte Kouba i våres:
Bilde
Her montert:
Bilde

Mokkenikke
Innlegg: 4
Registrert: 11 jul 2015, 09:01
Motorsykkelen din: ...

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Mokkenikke »

Tusen takk for svar og tips alle sammen :-)
Jeg skjønner plutselig hvorfor man ikke ser så mange damer på den type sykler, men da er det fortsatt håp for at jeg kan skaffe meg en.

Jeg bor i Bergen så Oslo blir dessverre litt langt unna, men tusen takk for tilbudet blaamand :D

Mokkenikke
Innlegg: 4
Registrert: 11 jul 2015, 09:01
Motorsykkelen din: ...

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Mokkenikke »

Da er sykkelen kjøpt :D Når nedi med en tå, klarer å kjøre med den, men skulle gjerne fått den litt lavere. Hvor er det best å bestille koulblanks fra? Noen erfaringer? Helst rask leverering :)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av TBI81 »

http://www.koubalink.com" onclick="window.open(this.href);return false;

:thumleft

Mokkenikke
Innlegg: 4
Registrert: 11 jul 2015, 09:01
Motorsykkelen din: ...

Re: Spm ang KTM 690 SMC

Legg inn av Mokkenikke »

Takk :D vet du hvor rask levering det er?

Svar