Prehøsttur alene i Oppland og Møre og Romsdal 14. - 16. august 2015
Som i fjor, ble det også i år en prehøsttur på egenhånd samme helga som den hardbarka Pre-Høst gjengen la ut på for femte året.
Jeg var selv med på denne i 2011 og det er ikke annet å si enn at dette er en flott tur som det er verd å få med seg.
Selv har jeg begynte å foretrekke å kjøre mest alene og sammen med kona.
Men jeg utelukker ikke at jeg kanskje blir med på den etterhvert så godt innarbeidede Pre-høst turen, som Snikkeren så utmerkjet har organisert disse fem årene.
At folk melder fra at de er storfornøyd etter Pre-høst helgen sier sitt om at opplegget er bra.
Jeg dro avgårde på mine egen prehøsttur dagen etter, fredag 14. august og fulgte samme løypa et stykke på vei mot Otta og Vågåmo hvor jeg hadde første overnatting.
Her er ruta første dag:
Fine kjøreforhold hele veien. Grusvei over deler av Synnfjell og nyasfaltert vei i Skåbutraktene. Lite trafikk og fine svingveier som det bare var å nyte i fulle drag.
Her noen bilder fra første dag:
Synnfjell
Mer Synnfjell...
En liten sveip innom FV346 i Øvre Svatsum i Gausdal for å sjekke svingene og hvor veien førte meg hen. I feil retning, så klart så det ble retur tilbake til Espedalsveien/Fv255 etter at dette bildet ble tatt.
Kjapp tur innom "Helvete"...
Middag fra boks utenfor hytta på Holungsøy Camping i Vågå.
Godt måltid og tid til å sjekke ståa på MCsiden.no...
Solnedgang på en rolig campingplass med god plass. Bodde også en Oslo-kar her med en 2015 mod. BMW GSA 1200. Var veldig nyfiken på KTM'en... Trivelig kar.
Dagen etter, lørdagen, bar det videre til Lom, Grotli og Geiranger.
Det er lagt ut langt bedre bilder her i forumet av andre enn de jeg tok denne dagen. Så da ble det dette ene, fra rasteplassen etter å ha å passert Ørnesvingen. Lunsj her før etappen mot fergeleiet og ferden videre mot Trollstigen og Åndalsnes.
Fergeleiet
Utstillingsvindu i Trollstigen
Utsikten fra hytta på Trollstigen Gjestegård
"Dolomittene" i Norge...
Kjøreruta den andre dagen:
Og tredje og siste dag...:
7,5 grader på det kaldeste over Valdresflye.
Da var varmeholkene gode å ha...
Alt i alt en fin tur i rolig tempo.
Eneste skår i gleden var låsen på ene sideveska som sluttet å virke.
Men fikk heldigvis lirket det til slik at den ble skikkelig låst til sykkelen for en trygg retur hjemover.
KMT'den fungerte upåklagelig hele veien.
Trives så avgjort mer og mer på denne flotte sykkelen, som nå har rundet 15K.
Og enda er det mye igjen av sesongen!
Solo prehøsttur 14. - 16. august 2015
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37883
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Solo prehøsttur 14. - 16. august 2015
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Lasse Liten
- Innlegg: 198
- Registrert: 17 mai 2013, 01:24
- Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
- Sted: Bergen
Re: Solo prehøsttur 14. - 16. august 2015
Ser ut til at den sykkelen får kilometerene til å trylles bort for eierne sine
Lasse Liten
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242
Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800
Stolt medlem av
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Solo prehøsttur 14. - 16. august 2015
Fantastisk... kjenner denne delen av forumet skal få mye fartstid i vinter.
Ser ut som du hadde deg en fin pre-høst tur du også. Sov du i telt på turen eller ble det hytte?
Ja heldigvis har vi 2 vanligvis veldig gode måneder igjen her på vestlandet. Men en ta de helt store langturene i landet bør vel det gjøres før vi nærmer oss oktober. Da begynner det å bli kaldt igjen.
Takk for at du deler
Ser ut som du hadde deg en fin pre-høst tur du også. Sov du i telt på turen eller ble det hytte?
Ja heldigvis har vi 2 vanligvis veldig gode måneder igjen her på vestlandet. Men en ta de helt store langturene i landet bør vel det gjøres før vi nærmer oss oktober. Da begynner det å bli kaldt igjen.
Takk for at du deler
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37883
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Solo prehøsttur 14. - 16. august 2015
Hadde med telt i tilfelle det ikke var ledig hyttekapasitet. Men det viste seg å ikke være vanskelig med hytter. I hvert fall ikke hvis man var tidlig ute.LordShaft skrev:Fantastisk... kjenner denne delen av forumet skal få mye fartstid i vinter.
Ser ut som du hadde deg en fin pre-høst tur du også. Sov du i telt på turen eller ble det hytte?
Ja heldigvis har vi 2 vanligvis veldig gode måneder igjen her på vestlandet. Men en ta de helt store langturene i landet bør vel det gjøres før vi nærmer oss oktober. Da begynner det å bli kaldt igjen.
Takk for at du deler
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering