Bjerknez' sin lille sandkasse...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Monstr skrev:Jeg har faktisk hytte i Slevik! :-)
Okay. Er fint uti der :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten solotur på meg i dag hvor jeg kjørte en tur ut på Hvaler utenfor Fredrikstad. En fin liten formiddagstur hvor jeg også fikk lurt i meg en softis :redface

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jaggu tror du ikke det ble en liten kveldstur også :thumleft

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av freddy123 »

Viktig å få rulla litt :) likte stemningen godt insiste bilder ditt der :)

Hvor langt er det beistet er gått nå.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Viktig å få rulla litt :) likte stemningen godt insiste bilder ditt der :)

Hvor langt er det beistet er gått nå.
Har blitt mest hyppige og kanskje ikke fullt så lange turer på meg den siste tiden så sykkelen har ikke rullet mer enn 5947km. i skrivende stund.

Kveldsturer er det beste jeg vet å kjøre. Lyset er annerledes, man slipper den intense varmen/solen og de harde skyggene, det er mindre trafikk etc. På kveldsturene mine så er jeg ikke ute for å svi gummi, så rådyr etc. bekymrer meg ikek nevneverdig. Alt går i ro og mak og turene nytes på en en helt annen måte :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Utrolig flotte bilder... Likte veldig godt lyset i det siste du delte.... Men det er så synd at du søler til så flotte bilder med et så jævlig watermark! :roll

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ironisk nok så var det det beste bildet som ble tatt med iPhone 5 :lol
De andre er tatt med RX100.

Watermarken kan sikkert fjernes, men bildene er ikke så høytidelige at jeg mener dette ødelegger noe som helst. Skal jo ikek vinne noen konkurranser her, kun vise hvor jeg har vært og hva som har skjedd. :thumleft

Jeg har nemlig opplevd at mange av bildene mine har blitt missbrukt av komersielle aktører der ute som selger dem videre mot fortjeneste uten at jeg får en dritt og uten at jeg har gitt dem lov. Slikt irriterer meg. Derfor så har jeg en ganske brutal watermark på bildene mine og det viser seg at det funker :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Det kommer jo an på hva du definerer som best. Kvalitetet i bildet er målt på mange måter. Stemning og touch kan ikke måles i megapixler og tungt utstyr :thumleft

Legger ikke f.eks lightroom in metadata i bildet. Så har du kjørt det gjennom lightroom så vil der ligge id på at bildet tilhører deg? :-k

Det må jo være noe slikt. For det er tusenvis av jævlig proffe fotografer rundt om på både flickr og 500px som legger ut bøttevis av bilder uten watermark :-# :x

Selv har jeg ikke opplevd at noen har rappet bildene mine, men jeg har fått forespørsel av både bmw og ktm om de kan få bruke bildene mine :thumleft

Brukeravatar
Hansien
Innlegg: 190
Registrert: 10 jun 2015, 07:28
Motorsykkelen din: KTM 790 adventure
Sted: Der øst møter vest.

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Hansien »

Skjønner problematikken til Bjerknez. Det er jo et alt for typisk problem at folk desverre tar bilder andre har tatt og selger det som sitt eget. Kjipt når man ikke får noen kronasjer eller æren for bildet.
Men i mange situasjoner lar det seg heldigvis løse ganske lett.

Forsåvidt har jeg ingenting i mot en watermark slik som Bjerknez gjør det. Enkel og informativ sak som gjør det lett for eventuelt interesserte i å kunne komme i kontakt med han..
Roses are red, violets are blues, I love my motorcycle more than you.

-KTM 690 Duke (14-19)
-KTM 790 Adventure (19-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Det kommer jo an på hva du definerer som best. Kvalitetet i bildet er målt på mange måter. Stemning og touch kan ikke måles i megapixler og tungt utstyr :thumleft

Legger ikke f.eks lightroom in metadata i bildet. Så har du kjørt det gjennom lightroom så vil der ligge id på at bildet tilhører deg? :-k

Det må jo være noe slikt. For det er tusenvis av jævlig proffe fotografer rundt om på både flickr og 500px som legger ut bøttevis av bilder uten watermark :-# :x

Selv har jeg ikke opplevd at noen har rappet bildene mine, men jeg har fått forespørsel av både bmw og ktm om de kan få bruke bildene mine :thumleft
Haha, regner med du leste innlegget mitt med en liten dose ironi :thumleft

Jodas, jeg vet at mange legger ut bildene sine i hytt og vær, men jeg gjør ikke det lenger. Ikke fordi bildene mine er så voldsomt uimotståelige, men for å slippe å vite at det sitter en eller annen idiot der ute og håver inn penger på mine bilder uten at jeg får så mye som en softis som takk.

Dessuten så tror jeg kanskje de fleste her inne driter i om det er et vannmerke i bildene mine. Jeg bryr meg vertfall ikke og hvis det er plagsomt å se på, så titt en annen vei :knegg

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av TomB »

Var også ute en tur på søndag, ble indre enfold får min del :lol
Prøvde en sak noen mil, tja....
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

TomB skrev:Var også ute en tur på søndag, ble indre enfold får min del :lol
Prøvde en sak noen mil, tja....
Skal du først ha en cruiser så må du jo ha noe heftigere enn det der TomB :knegg

En ting er at det ikke går ann å svinge, men det må da vertfall være krefter nok til at man får frem gliset på rettstrekka om ikke annet :mk

Neida... jeg har intet i mot cruisere og har faktisk lyst på en selv, hvis jeg hadde driti penger og kunne hatt en som nummer to sykkel. Men som eneste sykkel blir det litt amputert for min del...foreløpig :-)å

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
TomB skrev:Var også ute en tur på søndag, ble indre enfold får min del :lol
Prøvde en sak noen mil, tja....
Skal du først ha en cruiser så må du jo ha noe heftigere enn det der TomB :knegg

En ting er at det ikke går ann å svinge, men det må da vertfall være krefter nok til at man får frem gliset på rettstrekka om ikke annet :mk

Neida... jeg har intet i mot cruisere og har faktisk lyst på en selv, hvis jeg hadde driti penger og kunne hatt en som nummer to sykkel. Men som eneste sykkel blir det litt amputert for min del...foreløpig :-)å

Kjøre rett fram, får aldri fram gliset hos meg, denne var faktisk bedre enn din "gamle", å kjøre svinger med :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

denne var faktisk bedre enn din "gamle", å kjøre svinger med :knegg
Ja det skulle bare mangle! :lol

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av TomB »

Bjerknez skrev:
denne var faktisk bedre enn din "gamle", å kjøre svinger med :knegg
Ja det skulle bare mangle! :lol
Alt er vel bedre enn den, også Elektra glide ultra classic :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Svar