Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av mortenolb »

Jeg er egentlig litt på samme sted som Ove her. Opplever ikke mopedister som en del av samholdet. Dog hilser jeg tilbake om de hilser først, noe som har skjedd 1-2 ganger.

PoseFant
Innlegg: 49
Registrert: 17 jun 2015, 13:39
Motorsykkelen din: Harley Davidson
Sted: Vestfold

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av PoseFant »

En annen ting er at en 16 år gammel jente på moped vil kunne føle det truende om en eldre mann på motorsykkel hilser på henne.

Mvh

PoseFant

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Jeg er egentlig litt på samme sted som Ove her. Opplever ikke mopedister som en del av samholdet. Dog hilser jeg tilbake om de hilser først, noe som har skjedd 1-2 ganger.
Jeg hilser ikke da heller :twisted :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av mortenolb »

PoseFant skrev:En annen ting er at en 16 år gammel jente på moped vil kunne føle det truende om en eldre mann på motorsykkel hilser på henne.

Mvh

PoseFant

:lol :lol :lol

Ser for meg at de tenker "Faenfaenfaen. Han klarer lett å snu og ta meg igjen og. :grt "

:mc2 :mc3

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Bjerknez »

PoseFant skrev:En annen ting er at en 16 år gammel jente på moped vil kunne føle det truende om en eldre mann på motorsykkel hilser på henne.

Mvh

PoseFant
Nja... men man bør nok unngå gestikulerende bevegelser :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Cutless »

Jeg liker å hilse på "Super Motard" 50cc'er. Som en tommel opp på at de er på riktig spor :twisted

Bilde

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Uten at jeg skal virke alt for frekk, så tror jeg nok du får mer "respekt" for Traceren enn den du hadde. Selv om du bare har gått et lite hakk opp i pris, så har du gått flere ti-talls hakk opp i hva man får for pengene. :thumleft
Ditt frekke troll! :bandana

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:Uten at jeg skal virke alt for frekk, så tror jeg nok du får mer "respekt" for Traceren enn den du hadde. Selv om du bare har gått et lite hakk opp i pris, så har du gått flere ti-talls hakk opp i hva man får for pengene. :thumleft
Ditt frekke troll! :bandana
Født sånn :lol

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Reodor Felgen »

Xyvind har jo fått en sylinder mindre til tross for høyere pris.

Toven

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Toven »

Her om dagen var det en på en HD med skinnvest og greier, han hilste ikke tilbake :sorry

Kanskje han var for opptatt med å holde seg fast på skranglesykkern :-# :x :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev: Kjenner meg litt igjen med den scooter hilsingen din, hehe. Men enda værre er de gangene jeg hilser på en wannabe 50cc R-sykkel og dem ikke hilser tilbake. Da får jeg bare lyst gjemme hodet i tankveska :lol
Helt alvorlig?? :-# :x Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så flaut å hilse på folk som kjører lavere ccm? Er du redd for at noen skal oppfatte deg som mindre motorsykkelist for at du ikke klarte å se forskjell på sykkelen eller?

Dette må du forklare for meg, om du klarer :redface
Nei nå står ikke verden til påske .... jeg er helt enig med deg Lordshaft.
Jeg forstår heller de rigide hilsereglene. Stort sett hilser jeg på motorsyklister, men en sjelden gang glemmer jeg det rett og slett, og noen ganger går det bare ikke pga kjøretekniske greier.
Scootere og mopeder hilser jeg av og til på ... innfallsmetoden.
Det ser ofte ut til at de blir overrasket og ikke hilser tilbake av den grunn.
Hilser man litt tidlig, sånn at de rekker å summe seg, hilser de ofte tilbake.
Det skjer også at jeg hilser på syklister, haikere, traktorførere og andre turister som reiser på litt uvanlige måter.
På meg virker det som om folk flest synes det er trivelig å si "hei" til hverandre ... helt uavhengig av kjøretøy..
Om jeg av en eller annen grunn ikke hilser tilbake, tror jeg det er meg selv som sitter igjen med den kjipeste følelsen.
Det er stort sett folk jeg hilser på, ikke kjøretøy.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av Bjerknez »

Forventer ikke at andre skal være enig med meg her, og det er egentlig helt greit. Men det viser jo bare at jeg ikke menger meg med flertallet :thumleft

Andre kan hilse til krampa tar dem for min del. Helt greit :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av xyvind »

Reodor Felgen skrev:Xyvind har jo fått en sylinder mindre til tross for høyere pris.
Er det bare 3 sylindere? :scratch Skal prøve å klage på det i morgen :lol hehe neida.
jhn skrev:Nei nå står ikke verden til påske .... jeg er helt enig med deg Lordshaft.
Jeg forstår heller de rigide hilsereglene. Stort sett hilser jeg på motorsyklister, men en sjelden gang glemmer jeg det rett og slett, og noen ganger går det bare ikke pga kjøretekniske greier.
Scootere og mopeder hilser jeg av og til på ... innfallsmetoden.
Det ser ofte ut til at de blir overrasket og ikke hilser tilbake av den grunn.
Hilser man litt tidlig, sånn at de rekker å summe seg, hilser de ofte tilbake.
Det skjer også at jeg hilser på syklister, haikere, traktorførere og andre turister som reiser på litt uvanlige måter.
På meg virker det som om folk flest synes det er trivelig å si "hei" til hverandre ... helt uavhengig av kjøretøy..
Om jeg av en eller annen grunn ikke hilser tilbake, tror jeg det er meg selv som sitter igjen med den kjipeste følelsen.
Det er stort sett folk jeg hilser på, ikke kjøretøy.
Jeg hilser på alle på motorsykkel, men aldri på de små scooterne der ute på veien. Ikke alltid tunge motorsyklister hilser på hverandre inne i byen heller. Man kan jo risikere å bli sittende å vinke til høyre og venstre hele tiden her i Oslo. Må jo konsentrere litt på å kjøre og. Jeg har ikke noe imot folk som kjører scooter, men anser ikke de som pendler på scooter som "bikere" eller "mc-folk". De er jo over alt. Jeg vet ikke, men det går jo et skille der et sted. Jeg vinker og hilser når medtrafikanter slipper meg forbi eller stopper for meg, jeg peker på små barn som glaner, gir tommel opp og ruser motoren litt - de elsker det :thumleft :knegg

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av jhn »

Bjerknez skrev:Forventer ikke at andre skal være enig med meg her, og det er egentlig helt greit. Men det viser jo bare at jeg ikke menger meg med flertallet :thumleft

Andre kan hilse til krampa tar dem for min del. Helt greit :thumleft
Joda, greit nok det ... det dreier seg jo bare om et enkelt "hei" eller ikke.
Jeg kommer nok til å avslutte hilsinga når krampa tar meg.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Hvorfor er MC-miljøet så spesielt?

Legg inn av xyvind »

Spørs litt hvor man bor og evt. hvor man er på tur og kjører. Hadde jeg vært alene på veien i mange mil ute i øden for så å møte på en scooter, ja da tror jeg søren jeg hadde gjort et unntak og løfta på lanken. Men i Oslo? Nei.

Svar