Yess, HelgDrGreve skrev:
Helg? :)
Etpar timer nå, så er det bare PreHøstTuren som er tema noen dager
Med hårnåler :-)å
Yess, HelgDrGreve skrev:
God tur ojda, synd jeg ikke fikk vært med i år. Men jeg prøver igjen neste år. Skal trene på hårnåler fram til Prehøst 16. :-)ojda skrev:Yess, HelgDrGreve skrev:
Etpar timer nå, så er det bare PreHøstTuren som er tema noen dager
Med hårnåler :-)å
Du også forstår jo at dette avhenger alt av hvilken sving det er, hvor krapp den er, hvor oversiktilig den er osv. Dette kan variere fra sving til svingmortenolb skrev:Jeg har igjen litt lyst til å spørre om hvor høy fart folk jevnt over holder i svingene? 70-90 har blitt nevnt, men jeg kan ikke fatte og begripe at det vil føre til noe annet enn å kjøre rett frem og ut. :-)å
Det er et helt håpløst spørsmål å svare på.mortenolb skrev:Jeg har igjen litt lyst til å spørre om hvor høy fart folk jevnt over holder i svingene? 70-90 har blitt nevnt, men jeg kan ikke fatte og begripe at det vil føre til noe annet enn å kjøre rett frem og ut. :-)å
LordShaft skrev:Du også forstår jo at dette avhenger alt av hvilken sving det er, hvor krapp den er, hvor oversiktilig den er osv. Dette kan variere fra sving til svingmortenolb skrev:Jeg har igjen litt lyst til å spørre om hvor høy fart folk jevnt over holder i svingene? 70-90 har blitt nevnt, men jeg kan ikke fatte og begripe at det vil føre til noe annet enn å kjøre rett frem og ut. :-)å
Når jeg begynte å ta gjennomsnitt hårnåler nedover i alpene var inngangshasstigheten rundt 50... I det du bikker sykkelen vil den naturligvis bremse litt til du får lagt inn gasspådrag og øker farten ut av svingen. På slutten av turen klarte jeg å øke den farten til 70. Men dette var ikke hårnålene ned stelvio pass med mange meter ned på siden uten noe form for rekkverk. Selv om det går fort har jo vi fortsatt hodet med oss på tur
Fantastisk godt poeng du avslutter med der ... jeg har på en måte slitt med å formulere en kort og tydelig grunn, men der har vi den.DrGreve skrev:Det er et helt håpløst spørsmål å svare på.mortenolb skrev:Jeg har igjen litt lyst til å spørre om hvor høy fart folk jevnt over holder i svingene? 70-90 har blitt nevnt, men jeg kan ikke fatte og begripe at det vil føre til noe annet enn å kjøre rett frem og ut. :-)å
Hvor langt man ser etter kurven, kurvatur, dosering, bredde, kalkulere hvor apex bør være, møtende trafikk, våt eller tørt, motlys, fallende nivå innover eller utover... Her er det mye å ta hensyn til.
Derfor liker jeg åpne kurver hvor jeg kan dosere farten gjennom svingen med gass og ikke brems.
Nettopp derfor er det så mange som ikke mestrer/liker hårnåler. For de klarer ikke å dosere svingen med gass.... De bremser svingen i stede for å kjøre svingen!DrGreve skrev: Derfor liker jeg åpne kurver hvor jeg kan dosere farten gjennom svingen med gass og ikke brems.
Du må ikke tro at jeg ikke kan kjøre hårnålssvinger, men når svingen ikke er åpen ser du heller ikke avslutningen, og det viktigste av alt, hva du møter i svingen. :)LordShaft skrev:Nettopp derfor er det så mange som ikke mestrer/liker hårnåler. For de klarer ikke å dosere svingen med gass.... De bremser svingen i stede for å kjøre svingen!DrGreve skrev: Derfor liker jeg åpne kurver hvor jeg kan dosere farten gjennom svingen med gass og ikke brems.
Bare lurer litt ... uten noe forsøk på å provosere eller noe annet fælt, men setter du noe slags likhetstegn mellom mestrer og liker?LordShaft skrev:Nettopp derfor er det så mange som ikke mestrer/liker hårnåler. For de klarer ikke å dosere svingen med gass.... De bremser svingen i stede for å kjøre svingen!DrGreve skrev: Derfor liker jeg åpne kurver hvor jeg kan dosere farten gjennom svingen med gass og ikke brems.
Hva med hårnålssvinger i det grønne med en sånn... plentraktor...ejs skrev:
Kort innpå....
Jeg mestrer å klippe plenen, men liker det ikke.....