Jeg er både enig og uenig.....thewiz skrev:Det er så sinnsykt mye vås på dette forumet. Jeg fatter ikke hva slags diskujon dette er engang.
Å oppfordre til å presse grensene på offentlig vei er så feil som man kan overhodet få det. Aner dere hva dette kan føre til? Hvis det sitter uerfarne brukere på forumet som leser dette tullet, og bestemmer seg for å "teste" grensene litt. Ja, da kan vi brått være 1 mindre i MC familien.
Å bruke motsatt felt, kneskrap og høy hastighet inn i blinde svinger kan kjapt sette en stopper for livet. Det skal ikke forekomme på veien, hva hver enkelt MC fører velger å gjøre er opp til en selv, men bruk huet litt når du kjører. Ikke tenk bare på deg selv. Hvis det kommer en bil / MC i mot, er det stor sannsynlighet for at andre blir skadet også fordi du "syns det var morro å teste grensene dine".
Det er helt klart at man utvikler seg som MC fører ved å presse seg litt lengre som tiden går, men kneskrap osv bør være utelukket på veien uansett hvor flink du er. Man har ingen sikkerhetsmargin hvis man ligger så langt over, og hvis du må bremse reiser sykkelen seg opp og du blir nok med ned i grøfta.
Nå mener jeg fast bestemt å huske en som var relativt opptatt av sine egne pysestriper en stund, å det lenge før han hadde begynt å kjøre på bane
Det er også voldsomt så bokstavelig vi skal ta alt på dette forumet i perioder Når det er er snakk om å teste grenser, for de som har brukt dette ordet. Så snakkes det, slik jeg forstår det på en helt annen måte enn hva som gjelder når det kommer til bane.
Jeg tester mine grenser med å kjøre på grus. Er dette helt bøtte teit. skulle jeg tatt meg en tur på bane for å teste mine grenser på grusvei? Eller skal jeg driste meg forsiktig utpå plasser jeg vet det er godt underlag, å minimalt med rullegrus
Når jeg ligger på svingete vei å låner plass i det som kan sees som motsatt kjørefelt. For å få bedre oversikt i sving, samtidig som jeg lager plass til å ta unnamanøver. Hvis du mener dette er livsfarlig har du faen ikke peiling på hva du prater om dessverre!! Det handler om aktiv kjøring. Det handler ikke om å ligge i 150 km/t på smal svingete vei å kaste seg gjennom blinde svinger.
Med den type aktiv kjøring, som vi forsåvidt gjør veldig mye av når vi kjører utrykning her på berget, har jeg ungått lastebiler som har klippet svinger, jeg har unngått sauer som ligger å varmer seg i veikanten, ja jeg har faktisk unngått langt flere situasjoner enn jeg har skapt. Men dette er i følge du livsfarlig?
Når en tar lappen på kjøretøy, viser du at du er i stand til å håndtere gitte kjøretøy. Å at det er trygt å sleppe deg ut på veien hvor den virkelig læringen starter. Du er ikke fratatt fra å bruke hodet, uansett hva du leser på nett, forum eller andre plasser.