Fordi du mener dette, mener ekspertene at du er en annenrangs motorsyklist som kjører feil sykkel og ikke mestrer hårnålerATWindsor skrev:
Angående hårnålssvinger .... synes ikke det er den artigste typen sving (det jeg liker aller best er kanskje lange relativt krappe svinger, men ikke helt "hårnål"),.
Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
LordShaft skrev:Jasså.... sier du det? det er ikke min erfaring. Prøv å kjør 40 mil sammenhengende på R vs naked bike. Ja gjerne i 150 på autobahn. Setter sykkelen begrensninger eller føreren?
Kjør i 40 til 50 km/t nedoverbakke med hårnåler på R vs traktor. Er det føreren som setter begrensningene?
Lek deg hurtig inn og ut av svinger også kjent som flikk flakk på veldig svingete vei på R sykkel kontra cruiser... er det sykkel eller fører som setter begrensningen?
Å kjøre 100 mil i løpet av en hel dag. På en R vs cruiser... er det sykkel eller fører som er begrensningen?
Jeg tror vi kan være tilbøyelig å forstå hverandre begge to om vi legger godsiden til
Note4
" kjøre 100 mil i løpet av en hel dag. På en R vs cruiser... er det sykkel eller fører som er begrensningen?" ..ja, hva mener du?Jeg hadde foretrukket R-biken.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Ja, da får innlegget en helt annen betydning, og jeg er helt enig.Snikkeren skrev:@jhn: hvis vi dropper trives med, blir det bedre da?
"Jeg vil påstå, at om du ikke mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk."
Men det er vel ikke opp til oss to å redigere meningene til andre folk?
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
De aller fleste sykler klarer da helt fint å kjøre 40 mil sammenhengene i 150 på autobahn? Hvilke er det som ikke klarer det?LordShaft skrev:Jasså.... sier du det? det er ikke min erfaring. Prøv å kjør 40 mil sammenhengende på R vs naked bike. Ja gjerne i 150 på autobahn. Setter sykkelen begrensninger eller føreren?
Kjør i 40 til 50 km/t nedoverbakke med hårnåler på R vs traktor. Er det føreren som setter begrensningene?
Lek deg hurtig inn og ut av svinger også kjent som flikk flakk på veldig svingete vei på R sykkel kontra cruiser... er det sykkel eller fører som setter begrensningen?
Å kjøre 100 mil i løpet av en hel dag. På en R vs cruiser... er det sykkel eller fører som er begrensningen?
Jeg tror vi kan være tilbøyelig å forstå hverandre begge to om vi legger godsiden til
Note4
Rossi på R, jeg på traktor i hårnål, rossi gruser meg, motsatt, jeg på R rossi på traktor, rossi gruser meg.
Rossi på cruiser gruser meg på R.
Sålenge sykkelen går på bensin klarer alle sykler 100 mil på en dag.
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Merkelig hvilke konklusjoner enkelte forutinntatte tar ut i fra formuleringer som "liker" eller "foretrekker". Hvis jeg "foretrekker" åpnere svinger som kan forseres i et høyere tempo enn hårnålssvinger, så konkluderer enkelte, som i tillegg har minimal fartstid på sykkel, at man må trene mer?!?
Hadde formuleringen vært "unngår" hårnålssvinger, kunne jeg til nød skjønt konklusjonen.
Min teori er at de som kommer med slike konklusjoner basert på formuleringene er de som er usikre og uerfarne, men prøver å bevise for seg selv og andre at "jeg er en fullbefaren motorsyklist
Jeg "foretrekker" ikke hårnålssvinger, men på tross av det har jeg i løpet av de siste 3 år forsert Trollstigen, Ørneveien, Geiranger-Oppland, Dalsnibba, Strynefjell, bade gamle og ny vei, Utvikfjellet, Sognefjellet-Sogndal, Sognefjellet-Tindeveien, Aurlandsfjellet, Gaularfjellet, Vikafjellet og Sauda-Røldal. Jeg tipper jeg har kjørt flere hårnålsvinger på Vestlandet enn flere her inne som bor mye nærmere enn meg :)
Men jeg "foretrekker" ikke hårnålsvinger...
Hadde formuleringen vært "unngår" hårnålssvinger, kunne jeg til nød skjønt konklusjonen.
Min teori er at de som kommer med slike konklusjoner basert på formuleringene er de som er usikre og uerfarne, men prøver å bevise for seg selv og andre at "jeg er en fullbefaren motorsyklist
Jeg "foretrekker" ikke hårnålssvinger, men på tross av det har jeg i løpet av de siste 3 år forsert Trollstigen, Ørneveien, Geiranger-Oppland, Dalsnibba, Strynefjell, bade gamle og ny vei, Utvikfjellet, Sognefjellet-Sogndal, Sognefjellet-Tindeveien, Aurlandsfjellet, Gaularfjellet, Vikafjellet og Sauda-Røldal. Jeg tipper jeg har kjørt flere hårnålsvinger på Vestlandet enn flere her inne som bor mye nærmere enn meg :)
Men jeg "foretrekker" ikke hårnålsvinger...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- tagesk
- Innlegg: 2273
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Ikke vær så hårsår, da!jhn skrev: Med bakgrunn i at noen, blandt andre meg, sier at hårnåler ikke er det mest saliggjørende, konkluderer dere med at vi er dårligere motorsyklister enn dere andre? Uten å vite en dritt om hvilken erfaring vi måtte ha.
Jeg liker heller ikke hårnålsvinger, selv efter å ha trukket meg og sykkelen gjennom tusenvis av dem.
Om noen mener noe om meg og mine evner basert på den saken, ja da er det jammen fint for dem!
Mitt råd: Rist på hodet av hele greia, spis en fireretters lunch med et glass vin, ta en dupp, og la dette gå i glemmeboken!
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Hårsår? Nel det er jeg ikke ... tror jeg.tagesk skrev:Ikke vær så hårsår, da!jhn skrev: Med bakgrunn i at noen, blandt andre meg, sier at hårnåler ikke er det mest saliggjørende, konkluderer dere med at vi er dårligere motorsyklister enn dere andre? Uten å vite en dritt om hvilken erfaring vi måtte ha.
Jeg liker heller ikke hårnålsvinger, selv efter å ha trukket meg og sykkelen gjennom tusenvis av dem.
Om noen mener noe om meg og mine evner basert på den saken, ja da er det jammen fint for dem!
Mitt råd: Rist på hodet av hele greia, spis en fireretters lunch med et glass vin, ta en dupp, og la dette gå i glemmeboken!
[TaSK]
Jeg driter forholdsvis langt og tynt i hva fremmede eksperter mener om meg og mine ferdigheter, men idiotiske, sjølgode og arrogante påstander er det litt fristende å hamre løs på ... kanskje spesielt når de omhandler meg ... blandt mange andre.
Jeg tar meg ikke spesielt nær av sånne greier, og sitter her med et lite smil når jeg leser det folk i fullt alvor sitter og skriver.
Men nå føler jeg meg ferdig med det .... om det ikke skulle dukke opp flere merkelige påstander om meg fra folk som ikke kjenner meg.
Nå skal jeg hoppe på sykkelen og utforske noen skogsveier her i nærheten.
De som ikke liker sånne greier har mest sannsynlig dårlige ferdigheter og nedsatte sjelsevner
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
jhn skrev:Hårsår? Nel det er jeg ikke ... tror jeg.tagesk skrev:Ikke vær så hårsår, da!jhn skrev: Med bakgrunn i at noen, blandt andre meg, sier at hårnåler ikke er det mest saliggjørende, konkluderer dere med at vi er dårligere motorsyklister enn dere andre? Uten å vite en dritt om hvilken erfaring vi måtte ha.
Jeg liker heller ikke hårnålsvinger, selv efter å ha trukket meg og sykkelen gjennom tusenvis av dem.
Om noen mener noe om meg og mine evner basert på den saken, ja da er det jammen fint for dem!
Mitt råd: Rist på hodet av hele greia, spis en fireretters lunch med et glass vin, ta en dupp, og la dette gå i glemmeboken!
[TaSK]
Jeg driter forholdsvis langt og tynt i hva fremmede eksperter mener om meg og mine ferdigheter, men idiotiske, sjølgode og arrogante påstander er det litt fristende å hamre løs på ... kanskje spesielt når de omhandler meg ... blandt mange andre.
Jeg tar meg ikke spesielt nær av sånne greier, og sitter her med et lite smil når jeg leser det folk i fullt alvor sitter og skriver.
Men nå føler jeg meg ferdig med det .... om det ikke skulle dukke opp flere merkelige påstander om meg fra folk som ikke kjenner meg.
Nå skal jeg hoppe på sykkelen og utforske noen skogsveier her i nærheten.
De som ikke liker sånne greier har mest sannsynlig dårlige ferdigheter og nedsatte sjelsevner
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
hehe Nå er du jævlig saklig å alt for vanskelig til å diskutere medATWindsor skrev: De aller fleste sykler klarer da helt fint å kjøre 40 mil sammenhengene i 150 på autobahn? Hvilke er det som ikke klarer det?
Rossi på R, jeg på traktor i hårnål, rossi gruser meg, motsatt, jeg på R rossi på traktor, rossi gruser meg.
Rossi på cruiser gruser meg på R.
Sålenge sykkelen går på bensin klarer alle sykler 100 mil på en dag.
Uten å kjenne til Rossi sine evner på sykkel annet enn det jeg har sett på bane, er det ikke gitt at han er like god å kjøre på landeveien. Men det blir jo selvfølgelig bare synsing.
Skulle jeg kjørt 100 mil på en dag @Erling hadde jeg valgt ALT annet enn en R sykkel Eller jeg skal moderere meg litt, hadde vi snakket flotte svingete veier, hadde R vært å foretrekke, men rett fram på autobahn.... ikke faen. Trevler på skrukken er ikke til å spøke med :-)å
Nå er du ute å sparker under beltet igjen!! :-)å Det er ikke alle steder det er mulig å nyte livet i så fulle drag som i nord Italiatagesk skrev: Mitt råd: Rist på hodet av hele greia, spis en fireretters lunch med et glass vin, ta en dupp, og la dette gå i glemmeboken!
[TaSK]
Har allerede begynt å plante tanker i knotten på fruen om at et château i nord italia er noe vi skal prøve å tilstrebe når livet begynner å tippe andre veien :[-o<
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
LS: jeg hadde spesielt valgt R-biken på autobahn..den kan jo faktisk være artig der. Cruiseren er jo forferdelig der, i mine øyne/kropp!
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3465
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Jeg klarer ikke 40 mil i ett strekk tror jeg. Har bare 22 liters tank så må nok fylle etter ca 35 mil. Tipper mange har det problemet.ATWindsor skrev:De aller fleste sykler klarer da helt fint å kjøre 40 mil sammenhengene i 150 på autobahn? Hvilke er det som ikke klarer det?LordShaft skrev:Jasså.... sier du det? det er ikke min erfaring. Prøv å kjør 40 mil sammenhengende på R vs naked bike. Ja gjerne i 150 på autobahn. Setter sykkelen begrensninger eller føreren?
Kjør i 40 til 50 km/t nedoverbakke med hårnåler på R vs traktor. Er det føreren som setter begrensningene?
Lek deg hurtig inn og ut av svinger også kjent som flikk flakk på veldig svingete vei på R sykkel kontra cruiser... er det sykkel eller fører som setter begrensningen?
Å kjøre 100 mil i løpet av en hel dag. På en R vs cruiser... er det sykkel eller fører som er begrensningen?
Jeg tror vi kan være tilbøyelig å forstå hverandre begge to om vi legger godsiden til
Note4
Rossi på R, jeg på traktor i hårnål, rossi gruser meg, motsatt, jeg på R rossi på traktor, rossi gruser meg.
Rossi på cruiser gruser meg på R.
Sålenge sykkelen går på bensin klarer alle sykler 100 mil på en dag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Jeg også hadde nok valgt noe annet enn R til det, men da er det jo vi som førere som er problemet, ikke sant? Syklene klarer jo fint å kjøre 100 mil på en dag :)LordShaft skrev:hehe Nå er du jævlig saklig å alt for vanskelig til å diskutere medATWindsor skrev: De aller fleste sykler klarer da helt fint å kjøre 40 mil sammenhengene i 150 på autobahn? Hvilke er det som ikke klarer det?
Rossi på R, jeg på traktor i hårnål, rossi gruser meg, motsatt, jeg på R rossi på traktor, rossi gruser meg.
Rossi på cruiser gruser meg på R.
Sålenge sykkelen går på bensin klarer alle sykler 100 mil på en dag.
Uten å kjenne til Rossi sine evner på sykkel annet enn det jeg har sett på bane, er det ikke gitt at han er like god å kjøre på landeveien. Men det blir jo selvfølgelig bare synsing.
Skulle jeg kjørt 100 mil på en dag @Erling hadde jeg valgt ALT annet enn en R sykkel Eller jeg skal moderere meg litt, hadde vi snakket flotte svingete veier, hadde R vært å foretrekke, men rett fram på autobahn.... ikke faen. Trevler på skrukken er ikke til å spøke med :-)å
Nå er du ute å sparker under beltet igjen!! :-)å Det er ikke alle steder det er mulig å nyte livet i så fulle drag som i nord Italiatagesk skrev: Mitt råd: Rist på hodet av hele greia, spis en fireretters lunch med et glass vin, ta en dupp, og la dette gå i glemmeboken!
[TaSK]
Har allerede begynt å plante tanker i knotten på fruen om at et château i nord italia er noe vi skal prøve å tilstrebe når livet begynner å tippe andre veien :[-o<
Jeg står fortsatt for poenget mitt, moderne sykler er ekstremt gode, så gode at det er i veldig stor grad er føreren som er begrensingen.
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Dummeste jeg har hørt.Olav K skrev:Jeg vil påstå, at om du ikke trives med eller mestrer hårnåler, så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk.
Om du ikke mestrer eller trives med å ligge i 290 kmt så har du kjørt for lite, og er å anse som en mindre fullkommen motorsyklist. Evt du kjører en sykkel som er feil for deg, og denslags bruk.
Nei, du kan ikke påtå noe sånt, selv om jeg faktisk velger å se på det som litt fleip fra din side.
Hvem har opplest og vedtatt at hårnåler er det som du må like og mestre for å kunne kjøre sykkel?
En gjeng med tullinger som kjører Adveturer ser det at de enedlig har funnet ett omeråde de klarer å beherske med sine forvokste sykler?
Hvor mange prosent av landevei er hårnåler? Og det er liksom målesettinga for hvor god du er til å kjøre sykkel?
Og kanskje enda værre, folk med minimalt med erfaring både innen hårnåler og ikke minst sykkelkjøring generelt er helt enig. Det tyder på VM i synsing som totalt mangler rot i virkeligheten.
Nei, god bedring
- Bjerknez
- Innlegg: 23910
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
For å kunne mestre sykkelen i hårnåler så må man kjøre i hårnåler, for å føle seg "trygg" på sykkelen i 290km/t så må man bli vant til å ligge i den hastigheten, og for å kunne dra på bakhjulet så må man ha øvd på dette. Kan man alt dette og har øvd på dette gjennom sin tid som motorsyklist så mener jeg man er bedre rustet til å bruke sykkelen på vanlig måte da man har skaffet seg en grei sikkerhetsmargin. Isolert sett så er det ikke mye smart og kjøre i 290km/t eller kanskje dra på bakhjulet etc. men så lenge man overlever disse stuntene så vil jeg si at man til syvende og sist blitr en bedre motorsyklist ja. Altså generelt bedre motorsyklist enn en som aldri noensinne har fått opplevd sykkelene ytterpunkter.
Om det er smart og gjøre dette og om det er netopp slike stunts som gjør at man bør få tittelen "god motorsyklist" er en annen sak.
Man må presse seg selv litt for å bli bedre og gjør man det, så tror jeg så absolutt man blir bedre til det man øver på enn en som ikke har øvet på det i det hele tatt. Ganske logisk for meg vertfall...
Om det er smart og gjøre dette og om det er netopp slike stunts som gjør at man bør få tittelen "god motorsyklist" er en annen sak.
Man må presse seg selv litt for å bli bedre og gjør man det, så tror jeg så absolutt man blir bedre til det man øver på enn en som ikke har øvet på det i det hele tatt. Ganske logisk for meg vertfall...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hva er det som er så gøy med hårnålsvinger?
Veldig godt poeng elolz
Note4
Note4