Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Bjerknez »

Trondgv skrev:
Bjerknez skrev: Vet ikke hvor du bor, men kommer du deg til Fredrikstad så kan du jo prøve min US30 så får du svar kjapt om den passer :thumleft

Alternativt kan du måle hvor god plass du har på sykkelen din. Mål fra der ryggen din er til dit hvor salen slutter. Gjør heller ingenting om den går litt på utsiden av salen.

Tok nettopp mål på min US-30 nå og den er 45cm. lang og ca. 30-35cm. bred. avhengig av hvor mye den buler ut og hvor mye du dytter nedi den. Men bredden er uansett ikke noe problem. Lengden er den du bør tenke på :thumleft
Bor mellom Stavanger og Bergen, så det blir nok i lengste laget :[-( Fikk målt passasjersetet som jeg har liggende, og det var 35 cm langt, så tror det skal gå fint med 45cm, skal dobbeltsjekke i morgen. Takker for mål :thumleft
Det gjør som sagt ingenting om den går litt på utsiden synes jeg. Men den går akkurat på min sykkel. Den går LITT på utsiden av lykten bak og jeg kjenner så vidt den toucher ryggen min. Helt greit for meg. Men sjelden jeg bruker denne. Egentlig så synes jeg US20 og ett par US10 er mer anvendelig. Evt. to US20 og to US10. US30 er ganske stor, men den gikk akkurat på Street Triplen og på min nåværende BMW :thumleft

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev: Det gjør som sagt ingenting om den går litt på utsiden synes jeg. Men den går akkurat på min sykkel. Den går LITT på utsiden av lykten bak og jeg kjenner så vidt den toucher ryggen min. Helt greit for meg. Men sjelden jeg bruker denne. Egentlig så synes jeg US20 og ett par US10 er mer anvendelig. Evt. to US20 og to US10. US30 er ganske stor, men den gikk akkurat på Street Triplen og på min nåværende BMW :thumleft
Hadde kanskje vært bedre med en US20 og 2stk US10. Men nå skal jeg ikke ut på noen langtur så jeg skal klare meg fint. Er ikke så nøye på om den tar litt borti meg, da setter jeg meg eller litt lenger frem eller skubber den litt lenger bak. :redface Har litt å gå på bak selve passasjersetet før den kommer i veien for lyset. Vis det blir helt ubrukelig så selger jeg den eller videre, men tar ingen sorger på forskudd her. Satser på at det går fint.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Bjerknez »

Trondgv skrev:
Bjerknez skrev: Det gjør som sagt ingenting om den går litt på utsiden synes jeg. Men den går akkurat på min sykkel. Den går LITT på utsiden av lykten bak og jeg kjenner så vidt den toucher ryggen min. Helt greit for meg. Men sjelden jeg bruker denne. Egentlig så synes jeg US20 og ett par US10 er mer anvendelig. Evt. to US20 og to US10. US30 er ganske stor, men den gikk akkurat på Street Triplen og på min nåværende BMW :thumleft
Hadde kanskje vært bedre med en US20 og 2stk US10. Men nå skal jeg ikke ut på noen langtur så jeg skal klare meg fint. Er ikke så nøye på om den tar litt borti meg, da setter jeg meg eller litt lenger frem eller skubber den litt lenger bak. :redface Har litt å gå på bak selve passasjersetet før den kommer i veien for lyset. Vis det blir helt ubrukelig så selger jeg den eller videre, men tar ingen sorger på forskudd her. Satser på at det går fint.
Det hele kommer jo ann på hvor mange liter plass du ser for deg du trenger totalt, for så og bygge ut fra dette. Hvis 30 liter er det du føler du trenger for å få med deg det du skal, så ville jeg heller satset på en US-20 og en US-10. Grunner at dem tar mindre plass i lengden samt at du får to vesker. Den ene vesken kan du bruke til småting senere så lipper du og ta med deg US-30 bare fpr å få med deg kaffeposen :thumleft

Men hvis målet er å ha så mye plass som mulig, så er det smart og starte med en US-30 (eller den største vesken som du har plass til) for så og bygge videre på denne med like store eller mindre vesker.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg selger mine SW-Motech BLAZE bagger for Duke 690 om du er interessert. Billig billig.
Kun brukt på én tur (+ en liten svensketur, men det teller omtrent ikke). Like fine. Ikke noe vondt å si på de.

Se: http://shop.sw-motech.com/cgi-bin/cosmo ... =184819015" onclick="window.open(this.href);return false;

Selger de for 1500,-. Prutbar ved lynrask avgjørelse.
Inkluderer såklart også monteringspinnene.


Her også bilde av de aktuelle baggene på sykkelen min:

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av TBI81 »

Om du vil titte på US30 så har jeg liggende til SMCRen. Klarte meg fint ei uke på veien med den + ei BT pakkpølse med telt, underlag og pose :thumleft

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Newhill »

Snikendeugle skrev:Jeg selger mine SW-Motech BLAZE bagger for Duke 690 om du er interessert. Billig billig.
Blaze panniers! Jeg går god for dem! :thumleft
Så blir ikke tyngepunktet så høyt heller :-)
Kan ikke alle bare være venner?

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: Kriega passform 690 Duke & leveringstid Touratech?

Legg inn av Trondgv »

Bjerknez skrev: Det hele kommer jo ann på hvor mange liter plass du ser for deg du trenger totalt, for så og bygge ut fra dette. Hvis 30 liter er det du føler du trenger for å få med deg det du skal, så ville jeg heller satset på en US-20 og en US-10. Grunner at dem tar mindre plass i lengden samt at du får to vesker. Den ene vesken kan du bruke til småting senere så lipper du og ta med deg US-30 bare fpr å få med deg kaffeposen :thumleft

Men hvis målet er å ha så mye plass som mulig, så er det smart og starte med en US-30 (eller den største vesken som du har plass til) for så og bygge videre på denne med like store eller mindre vesker.
Har nå vært ute og målt og US30 blir i største laget, kommer for langt ut bak :redface Men gode tips her! :thumleft
TBI81 skrev:Om du vil titte på US30 så har jeg liggende til SMCRen. Klarte meg fint ei uke på veien med den + ei BT pakkpølse med telt, underlag og pose :thumleft
Blir for stort :[-(
Snikendeugle skrev:Jeg selger mine SW-Motech BLAZE bagger for Duke 690 om du er interessert. Billig billig.
Kun brukt på én tur (+ en liten svensketur, men det teller omtrent ikke). Like fine. Ikke noe vondt å si på de.

Selger de for 1500,-. Prutbar ved lynrask avgjørelse.
Inkluderer såklart også monteringspinnene.
Sender deg en PM :thumleft

Svar