xyvind's logg [ADVENTURE]

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av LordShaft »

Løp og kjøp

Note4

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Løp og kjøp

Note4
Men åssen er den 800-motoren? Veldig daff eller?

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Den så veldig bra ut da! Special edition.
Ser bedre ut på video, og veldig fin uten koffertene.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=CU4zvE9mJfI[/video]

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Tobben84 »

Jeg hadde en identisk 800xc en kort periode, SE-versjonene er helt lik foruten røde detaljer. Sykkelen er veldig smooth mtp motor og gir samt sittekomfort. Det negative for min del var det veldig tynne framdekket med 21" diameter som gjorde den tregstyrt og ustabil ved nedlegg i sving. Demperkvaliteten er helt ok, ikke mer. Hadde jeg skulle hatt en sånn så hadde jeg definitivt lagt på noen tusenlapper og valgt den nye versjonen med WP dempere......kan forklare litt mer hvis du trenger, rekker ikke mer nå:)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Tobben84 skrev:Jeg hadde en identisk 800xc en kort periode, SE-versjonene er helt lik foruten røde detaljer. Sykkelen er veldig smooth mtp motor og gir samt sittekomfort. Det negative for min del var det veldig tynne framdekket med 21" diameter som gjorde den tregstyrt og ustabil ved nedlegg i sving. Demperkvaliteten er helt ok, ikke mer. Hadde jeg skulle hatt en sånn så hadde jeg definitivt lagt på noen tusenlapper og valgt den nye versjonen med WP dempere......kan forklare litt mer hvis du trenger, rekker ikke mer nå:)
Takk for innspill. Det har streifet meg at de smale dekkene kan gjøre noe med kjøreegenskapene. Jeg trenger en god all-rounder, men kommer nok kun til å kjøre asfalt, så vidt jeg vet.

Hvordan er Hypermotard 1100S?? Krevende? Eller bare en drøm å kjøre?

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Tobben84 »

I tillegg så begrenser det dekkutvalget veldig da du må ha dekk med slange i. Skal du kjøre en del offroad så er det sikkert en ideel sykkel, men det ble ikke noe særlig med det for min del. Når det er sagt så kan Tiger 800 ikke XC, men XR(nye modellen) være et kjempevalg for din del hvis du liker utseende.

hyper 1100 er en knallsykkel for min del og gjør set jeg trenger av den som er kjøring til og fra jobb, litt lengte utflukter inni mellom og banekjøring. Den er på mange måter litt ekstrem mtp at den er luftkjølt, har tørrklutsj og absolutt ingen elektroniske hjelpemidler eller abs. Utover det så er det så gøy å kjøre den at jeg sitter med et bredt glis inni hjelmen stort sett gele tiden:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Bjerknez »

Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.

Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over :thumleft

Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.

Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over :thumleft

Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig :thumleft
Det som er så håpløst er at jeg ikke vet hva jeg vil ha enda. Tror aldri jeg greier å bestemme meg heller. Jeg tror Tracer hadde vært det tryggeste valget, men da blir jeg litt sånn igjen at jeg tenker at det også hadde vært det kjedeligste valget. Har hengt meg litt opp i Ducati også. Nå som jeg har sjansen.. :doh ai ai ai, dette er ikke enkelt.

Jeg er ikke student. Er da 10 år siden jeg var ferdig med den slags :thumleft

Jeg synes den sorte Traceren ser best ut. Men den har matt lakk, og det hadde nok gått meg på nervene når ripene begynte å dukke opp på den. Derfor ser jeg ingen annen utvei enn å bli glad i den røde, eventuelt.. Så rød hadde jeg nok blitt happy med!

Jeg har bare så lyst til å prøvekjøre noen flere før jeg handler. Vi får se da, hva som skjer på mandag.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22947
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.

Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over :thumleft

Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig :thumleft
Det som er så håpløst er at jeg ikke vet hva jeg vil ha enda. Tror aldri jeg greier å bestemme meg heller. Jeg tror Tracer hadde vært det tryggeste valget, men da blir jeg litt sånn igjen at jeg tenker at det også hadde vært det kjedeligste valget. Har hengt meg litt opp i Ducati også. Nå som jeg har sjansen.. :doh ai ai ai, dette er ikke enkelt.

Jeg er ikke student. Er da 10 år siden jeg var ferdig med den slags :thumleft

Jeg synes den sorte Traceren ser best ut. Men den har matt lakk, og det hadde nok gått meg på nervene når ripene begynte å dukke opp på den. Derfor ser jeg ingen annen utvei enn å bli glad i den røde, eventuelt.. Så rød hadde jeg nok blitt happy med!

Jeg har bare så lyst til å prøvekjøre noen flere før jeg handler. Vi får se da, hva som skjer på mandag.
Skal du ha en mer leken sykkel med tanke på motor så tror jeg nok Traceren har overtaket i den prisklassen du sikter til. Men en Ducati Monster er jo bare rett og slett en veldig flott sykkel, men skulle JEG hatt en Monster i dag så mådde det blitt den nye 1200S. Men da er den ikke billig lenger... :-)å

Men jeg har synset før så jeg synser igjen. En monster 796 med rundt 80-90HK'er har jo omtrent de samme kreftene som sykkelen du hadde, men siden dette er en V-Twin så vil jeg tippe den er langt mer leken enn CB650'en. Lyden er nok også noe så inni h**** ut på viddene bedre. Utseendet er konge etc. Men hvordan den er på langturer tør jeg ikke synse noe om, men satt på en Monster 696 en gang og følte at denne var ganske fremoverlent til å være en nakensykkel. Mener også å huske at salen føltes hard....

Men få prøvekjørt en Monster. Da blir det nok lettere og bestemme seg i etterkant :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:
Bjerknez skrev:Mest mulig sykkel for pengene når budsjettet er ca. 130.000,- må vel sette Traceren langt opp. Man får jo neeeesten en klin ny Tracer for den summen med motor i bøtter og spann. Man har plass nok på sykkelen på langturer og den er samtidig liten nok til å føles som en "asfalt racer". Yamaha gir 5 års garanti og så vidt meg bekjent er forsikringen lav og hovedservice er vel hver 40.000km?.

Finnes virkelig mye annet gøy også, men jeg velger å tro at Tracer vil gi deg mye for pengene, så får du heller ta på deg spanderbuksene og kjøpe noe mer vulgært når studeiene er over :thumleft

Men jeg sier det igjen. Hvis du går for Tracer så går for den fargen du liker best. Ikke gå for den røde bare fordi det er den som er tilgjengelig eller fordi det er den du har fått en god pris på. Det vil gnage deg litt hver gang du ser en Tracer med fargen du i utgangspunktet likte best. Jeg har selv måttet vente to måneder ekstra fordi jeg ville ha sort Street Triple R og ikke en Hvit. Utseendet og fargevalg er viktig :thumleft
Det som er så håpløst er at jeg ikke vet hva jeg vil ha enda. Tror aldri jeg greier å bestemme meg heller. Jeg tror Tracer hadde vært det tryggeste valget, men da blir jeg litt sånn igjen at jeg tenker at det også hadde vært det kjedeligste valget. Har hengt meg litt opp i Ducati også. Nå som jeg har sjansen.. :doh ai ai ai, dette er ikke enkelt.

Jeg er ikke student. Er da 10 år siden jeg var ferdig med den slags :thumleft

Jeg synes den sorte Traceren ser best ut. Men den har matt lakk, og det hadde nok gått meg på nervene når ripene begynte å dukke opp på den. Derfor ser jeg ingen annen utvei enn å bli glad i den røde, eventuelt.. Så rød hadde jeg nok blitt happy med!

Jeg har bare så lyst til å prøvekjøre noen flere før jeg handler. Vi får se da, hva som skjer på mandag.
Skal du ha en mer leken sykkel med tanke på motor så tror jeg nok Traceren har overtaket i den prisklassen du sikter til. Men en Ducati Monster er jo bare rett og slett en veldig flott sykkel, men skulle JEG hatt en Monster i dag så mådde det blitt den nye 1200S. Men da er den ikke billig lenger... :-)å

Men jeg har synset før så jeg synser igjen. En monster 796 med rundt 80-90HK'er har jo omtrent de samme kreftene som sykkelen du hadde, men siden dette er en V-Twin så vil jeg tippe den er langt mer leken enn CB650'en. Lyden er nok også noe så inni h**** ut på viddene bedre. Utseendet er konge etc. Men hvordan den er på langturer tør jeg ikke synse noe om, men satt på en Monster 696 en gang og følte at denne var ganske fremoverlent til å være en nakensykkel. Mener også å huske at salen føltes hard....

Men få prøvekjørt en Monster. Da blir det nok lettere og bestemme seg i etterkant :thumleft
Ja, her må det prøvekjøres skal jeg greie å komme til en konklusjon. Har ikke vært så lett å få til prøvekjøring på M 796, dessverre. Prøver å få til noe ila. neste uke. De to på Løvaas er visstnok solgt, men fikk høre før helgen at den hvite var mulig tilgjengelig igjen. Dog har den gått 31K km og koster 99K :sorry

Angående foroverlent. Jeg blir glad når du sier sittestillinge på M 796 er noe foroverlent. Det er den sittestillingen jeg har likt best hittil av de syklene jeg har kjørt. Føles nesten som det er motsatt av "alle andre" da det er så mange som foretrekker oppreist sittestilling. Jeg har ganske lange armer, det er godt å få strekt de ut, og på langtur ligger man bare og hviler på tankveska. Ender jeg opp med en Monster kommer jeg nok til å bytte ut det originale styret med noe a'la clip-ons e.l. for å få enda litt lengre strekk frem til styret, og enda bittelitt lavere enn originalt. Med en sånn sykkel bare må jeg dra den helt ut i den retningen der.

Og lyden, har ubeskrivelig lyst på den lyden :love

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av Tobben84 »

Denne bør gi deg noe helt spesielt :thumleft

Kjøp metervare, kjøp Tracer.

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;


xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

Tobben84 skrev:Denne bør gi deg noe helt spesielt :thumleft

Kjøp metervare, kjøp Tracer.

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde kjøpt den hvis den var litt nærmere Oslo. Men nå koster vel ikke en flybillett til Bergen allverden heller.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: xyvind's logg [Solgt - Atter igjen på sykkeljakt!]

Legg inn av xyvind »

xyvind skrev:
Tobben84 skrev:Denne bør gi deg noe helt spesielt :thumleft

Kjøp metervare, kjøp Tracer.

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... =0&ref=fas" onclick="window.open(this.href);return false;
Hadde kjøpt den hvis den var litt nærmere Oslo. Men nå koster vel ikke en flybillett til Bergen allverden heller.
Edit: eventuelt hente med tilhenger på bilen. Noen som har en tilhenger?

Låst