MC i media / nyhetene

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: MC i media

Legg inn av RuneMC »

Terskelen for å beslaglegge kamera o.l. i Norge er lav... holder med en liten mistanke...

Å tenke at du kan unngå dette pga eiendomsrett, at det må være sterk grunn til mistanke og evt rettsavgjørelse før de kan beslaglegge noe osv, blir å drømme seg bort i advokatfilmer basert på lovverket i USA.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: MC i media

Legg inn av spidair »

RuneMC skrev: holder med en liten mistanke...
Med andre ord, har du kamera montert på det er det mistanke godt nok... Om de har tid og gidder, noe politiet faktisk ofte har...

Passerte en snørrunge (kunne umulig være mer enn ti, toppen tolv år etter utseende å dømme..) i en svær firehjuls dreven tre tonns traktor i dag rett før jeg kjørte inn i en kontroll i seksti sonen... Gjett hva jeg hadde tenkt å nevne hvis jeg hadde blitt stoppet... Da de MÅTTE ha sett den lille tassen i den digre traktoren når han passerte, men han holdt seg kanskje under seksti og da er det greit...?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23353
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av Bjerknez »

Skulle vert en slik "Destroy" knapp på disse kameraene som slettet alt innhold ved et tastetrykk. :thumleft

Spørsmålet er vel hva straffen for å nekte politiet å ta videoen er kontra straffen for å ta konsekvensene etter å ha kjørt i 200km/t.

Men stikker man fingeren litt i jorden så er det vel uansett smartest å ikke filme seg selv hvis man absolutt må bikke 200km/t =;

Toven

Re: MC i media

Legg inn av Toven »

Hm tja tenkt denne tanken av og til. Er jo ikke uvanlig å dra på litt her og der - får jo passe på å skru av kamera akkurat da kanskje... :P :p

Er en sånn "format" knapp ganske tilgjengelig når man åpner baksia på mitt kamera vaffal :roll

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23353
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Hm tja tenkt denne tanken av og til. Er jo ikke uvanlig å dra på litt her og der - får jo passe på å skru av kamera akkurat da kanskje... :P :p

Er en sånn "format" knapp ganske tilgjengelig når man åpner baksia på mitt kamera vaffal :roll
Eller så kan du passe på og kaste kameraet i vannet (hvis du er i nærheten av et vann) eller virkelig ødelegge det FØR politiet krever det beslaglagt. Men disse minnekortene tåler ganske mye da...

Uansett... blir mye teori her. Tror det beste er å la kameraet ligge hjemme, eller vertfall i det minste la vær og filme speedometer :thumleft

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: MC i media

Legg inn av bikerdude73 »

SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: MC i media

Legg inn av hakhap »

http://www.dt.no/motor/nyhet/drammen/la ... -57-131369" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: MC i media

Legg inn av Haymaker »


Voksen
Innlegg: 326
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: MC i media

Legg inn av Voksen »

Bjerknez skrev:
Men stikker man fingeren litt i jorden så er det vel uansett smartest å ikke filme seg selv hvis man absolutt må bikke 200km/t =;
Og stikker en fingeren enda lenger enn litt ned i jorda så bør en finne ut at en absolutt ikke må bikke 200km/t :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23353
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av Bjerknez »

Voksen skrev:
Bjerknez skrev:
Men stikker man fingeren litt i jorden så er det vel uansett smartest å ikke filme seg selv hvis man absolutt må bikke 200km/t =;
Og stikker en fingeren enda lenger enn litt ned i jorda så bør en finne ut at en absolutt ikke må bikke 200km/t :thumleft
Det har aldri skjedd... Vertfall ikke som jeg kan huske... :knegg

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: MC i media

Legg inn av Lasse Liten »

http://www.tu.no/samferdsel/2015/08/02/ ... sundsbroen" onclick="window.open(this.href);return false;

Er ikke veldig MC relatert skrevet denne artikkelen her, men jeg tenker det fort kan bli det hvis de begynner å spa ned slike her i landet. Noen som har noen formening om hvordan disse innretningene (i sverige) påvirker oss på to hjul?
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC i media

Legg inn av ATWindsor »

Fant vel ut etter å ha tenkt meg om at det kanskje er som et stort kumlokk?

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: MC i media

Legg inn av jhn »

6 cm dyp .... det er ikke all verden og burde gå relativt greit.
Men det finnes metoder for å unngå disse.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MC i media

Legg inn av LordShaft »

Så dere mener at det er verdt å søse vekk en halv million av våre skattpenger på dette prosjektet her? Med relativt dyre vedlikeholdkostnader osv :scratch

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: MC i media

Legg inn av ATWindsor »

LordShaft skrev:Så dere mener at det er verdt å søse vekk en halv million av våre skattpenger på dette prosjektet her? Med relativt dyre vedlikeholdkostnader osv :scratch
Ja, var jo akkurat det vi sa....

Svar