Freddy123 mc blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

altså jeg er fornøyd med tanke på hva jeg har betalt, litt over 500kr.

det jeg er mest missfornøyd med er fargegjenngivelser av grønt gress foreksempel, her dro jeg til litt for hardt i spakene for å prøve og fikse opp i dette og gresset ble nesten for grønt :lol

dere kan nok regne med noen flere snutter utover, bare synd at mic sugde balle for hører nesten ikke motorlyd bare vindsus og harleyen brøler greit med pådrag, får se om jeg kjøper en ekstern billig mic etterhvert, men visst alt blir et jævla styr hver gang det skal filmes så blir det heller ikke filmet noe så kanskje greit og holde det til et enkelt stadiet også.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ser greit ut dette, men kan ikke se hvorofr man bør velge dårligere kvalitet enn 1080p?

Jeg pleier egentlig ikke å redigere videoene mine med tanke på farger etc. Mulig jeg skrur opp fargemetningen litt, men ikke noe mer. Videoene blir ganske bra rett ut av kameraet.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

bjerknez jeg lastet den opp til 1080p igår 30fps , men da støttet tydeligvis ikke youtube filformatet av en eller annen grunn, og med en litt treig laptop så¨bruker den litt tid på editere videon så derfor kjørte jeg ned kvaliteten litt så det skulle gå litt fortere og for å se om youtube godtok det nye formatet :D

gopro har rimelig gode farger rett ut av boksen og med sj4000 så blir alle farger litt blassere og ikke helt rett angitt så derfor er det greit å justere det litt.

her er en sammenlignings video mellom sj4000 og gopro hero 3

[video]https://www.youtube.com/watch?v=QITPNj9w5MI[/video]

sjcam har jo også kommet med sj5000 som jeg vil si er mere på lik linje med gopro når det gjelder kvalitet på bildet.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dbyJjAkf--M[/video]

man ser jo at gopro er best, men for min del så satt det litt langt inne å svi av 3-4k på noe jeg er usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke. også er det andre ting jeg heller burde kjøpe meg da før gopro kamera.
men dersom det blir litt filmer etterhvert så blir nok sj4000 nedgradert til action cam til røff bruk og et gopro blir kjøpt inn.

men for nå så skal jeg prøve meg frem litt med sj4000.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

nei jeg får hoppe ut på sykkelen og ta meg en tur langs tyrifjorden tror jeg , alt for fint vær til å sitte inne i :lol :prop:

tar med meg video kamera også så får jeg se om jeg gidder å filme no eller ikke :D

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

her kommer filmen etter ukas torsdagstur langs tyrifjorden, jeg må bare beklage en drit møkkete sykkel, ikke vasket på 6000km skal dere vite, men det fikk jeg gjort noe med på fredagen etter så nå er den gulle god igjen :thumleft

låsene på sideveskene gikk ikke helt som smurt de heller og etter en liten dæsj med wd40 var det akkuratt som noe magsik skjedde for sekundet etterpå så gikk det smøremykt :D

denne gangen så fikk jeg lov av youtube og laste inn i full Hd så da får dere sett enda bedre hvordan kvaliteten blir med dette action kamera til 500kr, men som sagt tidligere jeg blir nok å kjøpe meg et gopro etterhvert :D

og en annen siste ting, jeg har begynt å sniffe litt på traktor markedet mht til sykkelskifte neste år, og det er det dumme lordshaft som har fått meg til etter lesing og skryting i bloggen hans, men faen da kan jo ikke kjøpe meg traktor landbruksmaskin i en alder av 22år :lol jaja nok preik her er filmen

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0ThT4XlHOgs[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Hahaha :thumleft Det går faktisk helt fint! Der er så utrolig mye bra traktorer på markedet :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av xyvind »

freddy123 skrev:og en annen siste ting, jeg har begynt å sniffe litt på traktor markedet mht til sykkelskifte neste år, og det er det dumme lordshaft som har fått meg til etter lesing og skryting i bloggen hans, men faen da kan jo ikke kjøpe meg traktor landbruksmaskin i en alder av 22år :lol
Har hatt sammen tendensene her siste uka. Jeg tenker det samme som deg, selv om jeg er 32 år :scratch Litt for tidlig vel?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av freddy123 »

jeg liker ihvertfall utseende på explorern og 800`n , og syntes ikke nyprisen for en 1200cc er så værst heller, men jeg er veldig frem og tilbake når det gjelder dette så er ikke lett å velge , men har fortsatt gooood tid da heldigvis :D

her er link til en prell ny explorer http://www.finn.no/finn/mc/new/object?f ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Ja spør ojda hva han syns om Explorer :knegg
Dette er en helt sinnsyk sykkel det også :thumleft

Note4

Toven

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Toven »

for holde seg ung og dum litt til, så kan man skaffe seg traktor når alderen bikker gammel :-)å :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Har kjørt en Explorer over lenger tid og ordet "sinnsyk" blir nok en real overdrivelse, men det var en behagelig sykkel med gode nok krefter. :thumleft

Men jeg er nok ikke helt på traktorstadiet.....ennå, selv om jeg snart bikker 40 år... :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av xyvind »

freddy123 skrev: nok preik her er filmen

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0ThT4XlHOgs[/video]
LordShaft hast ein Doppelganger!

Du kjører forbi han på 5:20 i videoen :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av Bjerknez »

Fin video dette freddy123 :thumleft

Klarer du å få den enda litt mer "eye catching" ved hjelp av litt redigering så blir det bra dette. Jeg kan ikke si jeg blir plaget av dårlig videokvalitet her, selv om GoPro helt sikkert er bedre ved en sammenligning. :thumleft

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av hakhap »

Toven skrev:for holde seg ung og dum litt til, så kan man skaffe seg traktor når alderen bikker gammel :-)å :lol

En er ikke eldre en den type sykkel en kjører :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Freddy123 mc blogg

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev:Har kjørt en Explorer over lenger tid og ordet "sinnsyk" blir nok en real overdrivelse, men det var en behagelig sykkel med gode nok krefter. :thumleft

Men jeg er nok ikke helt på traktorstadiet.....ennå, selv om jeg snart bikker 40 år... :redface
Det spørs jo hvordan en definerer sinnsykt såklart.
Traktor er for alle, men det passer ikke nødvendigvis alle :thumleft

Du blir ikke kuleste i gaten lengre, å det kommer langt flere av oldboys ligaen bort å prater med deg :knegg

Men jeg kan ikke huske sist jeg koste meg så mye på en sykkel. Det er helt ærlig. Det er utrolig mye artigere å kjøre enn kanskje folk tror.


Note4

Svar