!!!!!??????????
Der fikk jeg sagt det !!
Hva skjer'a??
At de lagde ute-restaurant plasser....kan man på en måte forstå.....kun en måte.....penger.....
Man da kunne man parkere mc i tverrgaten der, så det var overkommelig...
Sist helg var det kommet opp innkjøring / parkering forbudt skilt i denne tverr gaten,,,
Hva gjør folk , dvs mc kjørere da?????????
Hvor lenge har det vært mc parkering på Karl Johan??????????? 500 år??? Hvert fall noen ti-år?
Karl Johan parkering
Karl Johan parkering
"Do the right thing"
Re: Karl Johan parkering
Er ihvertfall et par trender som slår til:
- Null gehør fra Oslo kommune ang MC-parkeringer som forsvinner og passende erstatningsparkering
- Stortingets sikkerhetssone utvides stadig. Blomsterkasser som egentlig er passiv sikring og ingen trafikk i Akersgata og Karl Johans gate er blant tiltakene. Folkevalgte er blitt offer for sin egen terrorfrykt og stoler absolutt ikke på den viktigste passive sikkerheten som kan oppnås gjennom egne idealer om åpenhet og demokrati...
- Null gehør fra Oslo kommune ang MC-parkeringer som forsvinner og passende erstatningsparkering
- Stortingets sikkerhetssone utvides stadig. Blomsterkasser som egentlig er passiv sikring og ingen trafikk i Akersgata og Karl Johans gate er blant tiltakene. Folkevalgte er blitt offer for sin egen terrorfrykt og stoler absolutt ikke på den viktigste passive sikkerheten som kan oppnås gjennom egne idealer om åpenhet og demokrati...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
Re: Karl Johan parkering
Jeg tror at noe av det viktigste NMCU og andre enhver annen organisasjon for brukere av tohjulinger kan gjøre er å jobbe for bedre parkeringsmulighetene. Både med sikte på flere regulerte plasser, og større frihet til å parkere hvor som helst - så lenge kjøretøyet ikke står i veien. Slik var det over alt for ikke så mange år siden. Å legge til rette for denne del av skattebetalerne er åpenbart ikke tilstrekkelig motivasjon for myndighetene. Antakelig er det mest effektivt å argumentere med tohjulingens bidrag til en bedre trafikk- og parkeringssituasjon i en tid hvor disse problemene stadig øker. Eksempler fra andre land vil kanskje være nyttig. Å sende et politikerutvalg på tohjulstur i Europa kunne vært en god investering.
- Bjerknez
- Innlegg: 23153
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Karl Johan parkering
Hovedproblemet med å parkere langt unna reisemålet med MC er vel i mine øyne faren for at den blir stjålet da jeg annser en MC som langt mer utsatt enn en bil. Spesielt i storbyer. I småbyer og mindre tettsteder kan man vel nesten parkere hvor som helst uansett uten at noen gidder å bry seg. Et annet problem er de som ser sin trang til å prøvesitte den og "klå" på den. Spesielt unger etc. som lager riper osv. Har ikke opplevd dette selv og personlig er jeg ikke VELDIG redd for å parkere den utenfor åsynet, men i storbyer så foretrekker jeg nok flere MC parkeringer.
Hovedregelen er vel uansett og ikke ha den mest "populære" sykkelen i "flokken" slik at øynene fra kriminelle dras mot de andre syklene.
En annen ting er at jeg helst vil slippe å drasse med meg hjelmen. Denne alene vil koste meg 7.000,- og få erstattet og den stjeles lett ved at tyven har med seg avbiter til å klippe av vaieren. Hanskene er også verdt 2.000,- og dem legger jeg ofte i tankvesken eller inne i hjelmen. Hvis sykkelen står nærme et utested slik at man har oversikten så får man vertfall holdt et øye med den om ikke annet.
Hovedregelen er vel uansett og ikke ha den mest "populære" sykkelen i "flokken" slik at øynene fra kriminelle dras mot de andre syklene.
En annen ting er at jeg helst vil slippe å drasse med meg hjelmen. Denne alene vil koste meg 7.000,- og få erstattet og den stjeles lett ved at tyven har med seg avbiter til å klippe av vaieren. Hanskene er også verdt 2.000,- og dem legger jeg ofte i tankvesken eller inne i hjelmen. Hvis sykkelen står nærme et utested slik at man har oversikten så får man vertfall holdt et øye med den om ikke annet.