Karl Johan parkering

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Online
Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Karl Johan parkering

Legg inn av Relax »

!!!!!?????????? :punch :punch :sorry :sorry :sorry :bandana :bandana

Der fikk jeg sagt det !!

Hva skjer'a??

At de lagde ute-restaurant plasser....kan man på en måte forstå.....kun en måte.....penger.....
Man da kunne man parkere mc i tverrgaten der, så det var overkommelig...
Sist helg var det kommet opp innkjøring / parkering forbudt skilt i denne tverr gaten,,, :bandana :bandana :bandana
Hva gjør folk , dvs mc kjørere da?????????

](*,) ](*,)


Hvor lenge har det vært mc parkering på Karl Johan??????????? 500 år??? Hvert fall noen ti-år?
"Do the right thing"

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Karl Johan parkering

Legg inn av RuneMC »

Er ihvertfall et par trender som slår til:
- Null gehør fra Oslo kommune ang MC-parkeringer som forsvinner og passende erstatningsparkering
- Stortingets sikkerhetssone utvides stadig. Blomsterkasser som egentlig er passiv sikring og ingen trafikk i Akersgata og Karl Johans gate er blant tiltakene. Folkevalgte er blitt offer for sin egen terrorfrykt og stoler absolutt ikke på den viktigste passive sikkerheten som kan oppnås gjennom egne idealer om åpenhet og demokrati...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Bent
Innlegg: 6
Registrert: 17 jul 2015, 08:27
Motorsykkelen din: Honda SH 300i

Re: Karl Johan parkering

Legg inn av Bent »

Jeg tror at noe av det viktigste NMCU og andre enhver annen organisasjon for brukere av tohjulinger kan gjøre er å jobbe for bedre parkeringsmulighetene. Både med sikte på flere regulerte plasser, og større frihet til å parkere hvor som helst - så lenge kjøretøyet ikke står i veien. Slik var det over alt for ikke så mange år siden. Å legge til rette for denne del av skattebetalerne er åpenbart ikke tilstrekkelig motivasjon for myndighetene. Antakelig er det mest effektivt å argumentere med tohjulingens bidrag til en bedre trafikk- og parkeringssituasjon i en tid hvor disse problemene stadig øker. Eksempler fra andre land vil kanskje være nyttig. Å sende et politikerutvalg på tohjulstur i Europa kunne vært en god investering.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23153
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Karl Johan parkering

Legg inn av Bjerknez »

Hovedproblemet med å parkere langt unna reisemålet med MC er vel i mine øyne faren for at den blir stjålet da jeg annser en MC som langt mer utsatt enn en bil. Spesielt i storbyer. I småbyer og mindre tettsteder kan man vel nesten parkere hvor som helst uansett uten at noen gidder å bry seg. Et annet problem er de som ser sin trang til å prøvesitte den og "klå" på den. Spesielt unger etc. som lager riper osv. Har ikke opplevd dette selv og personlig er jeg ikke VELDIG redd for å parkere den utenfor åsynet, men i storbyer så foretrekker jeg nok flere MC parkeringer.

Hovedregelen er vel uansett og ikke ha den mest "populære" sykkelen i "flokken" slik at øynene fra kriminelle dras mot de andre syklene. :knegg

En annen ting er at jeg helst vil slippe å drasse med meg hjelmen. Denne alene vil koste meg 7.000,- og få erstattet og den stjeles lett ved at tyven har med seg avbiter til å klippe av vaieren. Hanskene er også verdt 2.000,- og dem legger jeg ofte i tankvesken eller inne i hjelmen. Hvis sykkelen står nærme et utested slik at man har oversikten så får man vertfall holdt et øye med den om ikke annet.

Svar