BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - video

Legg inn av Tommas »

Baron Von Grumble tusler rundt på S1000XR ;-)

https://youtu.be/dKksfzmJSVw

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av freddy123 »

Så jo ut som han var relativt fornøyd , den ser ikke like bøllete ut som s1000r , men det er vel det eneste fordelen s1000r har mot xr....

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av ATWindsor »

freddy123 skrev:Så jo ut som han var relativt fornøyd , den ser ikke like bøllete ut som s1000r , men det er vel det eneste fordelen s1000r har mot xr....
s1000ren er vel også lavere og smalere, og dermed mer lettmanøvrert(?) og bedre i byen osv?

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Busa Trond »

Skulle blitt moro med en test av Multistrada, SA og XR sammen.

Har sammenlignet data fra forskjellige tester i Bike på Gamle Multistrada, 1190ADV og S1000R.
Der er det for det meste tideler / hundredeler som skiller dem fra 0-200km/t, 0-402m og 0-1000m.
Ducen henger noe etter på aks i fjerdegir.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Tommas »

Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.


R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20

S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec

Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70

Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73

Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08


Og verdens dårligste tabell fra advpulse...


Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison

Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Tommas »

Tallnerding eller ei, jeg skal ihvertfall teste XR.
Ser egentlig ut som en enda mer "midt i blinken" sykkel for meg, enn S1000R.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av ATWindsor »

Noe som er interessant med XRen er jo ABS pro, det virker nyttig på alle typer sykler, noen som har noen gjetning på om dette kommer ned på andre modeller til neste år?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Tommas »

Finner ikke linken, men skal etter sigende komme på de aller fleste modeller i løpet av neste år.
Så noen mumlet om ettermontering også, men det virket mer som ønsketenkning ,-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av JRO »

Tommas skrev:Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.


R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20

S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec

Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70

Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73

Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08


Og verdens dårligste tabell fra advpulse...


Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison

Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
Jeg har satt tallene inn i en tabell og regnet om til norske størrelser, og lagt til noen egne valg. Skal se om jeg får lagt inn X1000XR og 1290 SA også.
Tabell MC.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Bjerknez »

Bare en manns meninger dette, men det ser ikke ut til at dette er en vinner når det kommer til touring nei. Hvis jeg forsto han rett så mente han at Tracer og Tiger var bedre når det kom til touring. Men den fikk jo ikke uventet skryt for dempere og motor og det kan jeg skrive under på er sant da jeg anntar samme type dempere og motor sitter i S1000R

Den koster jo tross alt nesten 90.000,- mer enn Tracer... og selv om man får mer motor og langt bedre dempere så ser det ut til at den må se seg slott av sine rivaler når det kommer til touring egenskaper.

Når det er sagt så har jeg ikke lagt merke til noen plagsom vibrasjon på min sykkel, men skal kjenne etter neste gang jeg er ute å kjører :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Bjerknez »

Her kan dere forresten se en liste over 0-100km/t (0-60mph) og noen dragrace specs for diverse sykler:

http://www.zeroto60times.com/body-style/motorcycle/" onclick="window.open(this.href);return false;

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av ATWindsor »

Jeg er litt enig i med den anmeldelsen, ikke like negativ, men det er endel vibrasjon, spesielt i beina synes jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av Bjerknez »

Det skal sies at disse vibrasjonene ikke hadde plaget meg nevneverdig. Kunne lett kjøpt en slik sykkel. Eller evt. en Multistrada 1200S. :thumleft

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: BMW S1000XR - BaronVonGrumble

Legg inn av gsx750_80 »

JRO skrev:
Tommas skrev:Litt tall-nerding fra Sport Rider Magazine sine egne tester.
Tipper XR er omtrent lik som S1000R. Veier 20kg mer, men har litt tunet momentkurve.


R 1200 GS:
1/4 Mile: 11.33 @ 122.9
60-80Mph: 3.20

S1000 R:
1/4 mile: 10.34 @ 138.4
60-80Mph: 2.45 sec

Multistrada S:
1/4 mile: 11.06 @ 129.7
60-80Mph: 3.70

Super Duke R:
1/4 mile: 10.56 @ 133.7
60-80Mph 2.73

Street Triple R:
1/4 mile: 11.00 @ 121.9
60-80Mph: 3.08


Og verdens dårligste tabell fra advpulse...


Top 10 Adventure Bikes Specs Comparison

Adventure Bike Models Displacement CC HP Torque ft.-lb. 1/4-Mile sec. 0-60 mph Top Speed mph
Ducati Multistrada 1200 1,198 134.3 82.4 10.56 2.8 150
KTM 1190 Adventure 1,195 128.8 81.3 10.62 2.8 151
Benelli Tre-K Amazonas 1,131 123.4 82.6 10.95 3.1 144
BMW R1200GS (Water-Cooled) 1,170 116.5 84.0 11.07 2.9 137
Triumph Tiger 1050 1,160 114.0 74.0 11.15 3.3 134
Aprilia Caponord 1200 1,197 106.1 73.5 11.22 2.9 134
Triumph Tiger Explorer 1,215 112.6 74.8 11.23 3.0 133
BMW R1200GS (Air Cooled) 1,170 98.4 78.5 11.39 3.4 133
KTM 990 Adventure 999 90.3 62.0 11.42 3.2 129
Suzuki V-Strom 1000 1,037 91.1 67.4 11.60 3.1 126
Jeg har satt tallene inn i en tabell og regnet om til norske størrelser, og lagt til noen egne valg. Skal se om jeg får lagt inn X1000XR og 1290 SA også.
Tabell MC.JPG
355 km/t toppfart på Hayabusa er vel omtrent 50 km/t for mye..
mvh

-gsx750_80

Svar