Kuleberg's Intruder 1400

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av rogg »

Velkommen skal du være kuleberg... Ser fram til å se resultatet av forvandlingen..
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Slenger inn et par bilder her mens gliset står i garasjen. Har slengt av blinklysene bak her, fått vekk veskebøyler og reflekser som lå under di. Styret ble sendt forrige mandag så regner med det er rett rundt hjørnet. så Er nok ikke så lenge før jeg kan få lagt ut bilder med speil å styre å diverse andre ting =)

Bilde

Bilde


og endelig skjønte jeg hvordan jeg kan vise bilder uten bare å linke ;)
Sist redigert av kuleberg den 24 nov 2009, 15:03, redigert 1 gang totalt.

Ragnhild

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Ragnhild »

Er jo litt snasen den der, må jo innrømme det :8-[

Men kanskje du skulle gjøre noe med skiltet? Er ikke bare ærlige sjeler på nettet, og med nummeret på sykkelen kan den spores av hvermansen, noe som kan føre til at du ikke finner sykkelen en vakker mandag du ville ta deg en tur med dama. Bare et lite hint i all vennskapelighet :) :-)

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

jo kansje ikke så dumt det. takker for tipset :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Globe »

kuleberg skrev:Slenger inn et par bilder her mens gliset står i garasjen. Har slengt av blinklysene bak her, fått vekk veskebøyler og reflekser som lå under di. Styret ble sendt forrige mandag så regner med det er rett rundt hjørnet. så Er nok ikke så lenge før jeg kan få lagt ut bilder med speil å styre å diverse andre ting =))
Stiiilig ;) ;-)

Ser ut som at det begynner å bli BLANKT her nå ja :)

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Endelig ble jeg ferdig med pussing og polering av knappehus og bremsevæske-beholderne. Så nå venter jeg bare på styret som blir sendt på tirsdag forhåpentligvis fra monsterbike.no
Så da får jeg endelig montert det, nye speil og nye grips ;) gleeeder meg. Når det er i havn så er det bare tilkobling av LED blinkers, så er det bare småpussing igjen. Må vel montere på noe motstand på LED'ene for å få relèet til å blinke. Hvis ikke det er montert på printkortene inni lampehusene. Kommer bilde straks grip'ene er montert ;)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Globe »

Høres bra ut dette. Moro med litt flikking og småmekking i denne ventetiden frem mot våren :)

Selv har jeg kjøpt inn noe "bling" fra CC som skal monteres. Vurderer også å finne plass til en turteller, har funnet en liiiiiten turteller (2") som jeg tror kan passe inn på sykkelen :)..Ikke det at min type sykkel trenger turteller..men det er kjekt å ha! ;)

"Bling" som ligger klar her:

Deksel til kalipter foran og endestykker forgaffel.
Bilde

Ser frem til å se oppdaterte bilder med nye speil og grips.. :thumleft

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

ja er gøy å bestille noen småting. Skulle bare ha litt, men kom på 6900. pluss toll :P hehe. men blir gøy å få det på da siden det er ganske mye som er endret på sykkelen. Er ikke glad i ha noe som andre har ;)

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av cheron »

kuleberg skrev:ja er gøy å bestille noen småting. Skulle bare ha litt, men kom på 6900. pluss toll :P hehe. men blir gøy å få det på da siden det er ganske mye som er endret på sykkelen. Er ikke glad i ha noe som andre har ;)
Enig! Word!

Er sånn jeg tenker når jeg bygger bil :)

Har akkurat sittet noen timer med svigerfar nå og diskutert og sett på evntuelle objekter jeg skal hente fra Tyskland. Jeg begynner nok å bygge bil igjen. :[-o<
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Jeg har alltid hatt lyst på sykkel. Jeg er nå 23 år, og har hatt 11 biler som har vært 1'er biler, og diverse delebiler og fiks-og-bytt biler. tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt på kjøpt å salg og deler. Så hadde håpet at mc ikke skulle bli såååå dyrt. men vi får se ;) Går noe galt eller må fikses så er det i allefall en mindre delemasse som er der.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

da var 90cm bredt dragbar-styre på vei, og det samme med nytt speedometer med km/t :)

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Da var styret kommet. Tilpassing, drilling og trekking av kablene gikk veldig greit. Hadde litt problemer med håndtaket da det ikke gikk rundt da jeg strammet bryterhuset, men var bare fram med fila.

Så her er er et svært dårlig bilde av sykkelen slik den står nå.

Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av cheron »

Moro med prosjekter her på forumet! Kjør på :thumleft
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av Snill Vaffel »

Se her ja det kommer seg :thumleft
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: vinterprosjekt Intruder 1400

Legg inn av kuleberg »

Var ikke så lett å få til LED-lamper som jeg hadde håpet. byttet til relè som fungerer uten at det må være belasning på. Dette må ha jording, noe som ikke var på det gamle relèet. Vet ikke om det kan ha noe med dette å gjøre, eller at det er en kortslutning en plass.
Men nå er i allefall tikkinga vekke. Er dekomp styringa som ikke virker, så wire'ne hadde hengt seg opp. dvs at det ble klaring mellom kam og løftearmene, og da forsvinner jo hele poenget med dydrauliska løftere :):)

Svar