Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av RuneMC »

Har visst gått glipp av Bjerknez'ens siste eskapader :oh
Men bra at det gikk for det meste bra :thumleft

En annen ting med tunneller i fjellet - som jeg var lykkelig uvitende om til jeg leste om det - er at det også kan dryppe smeltevann som fryser til en morsom issvull akkurat ved inn-/utkjøring av tunnelene. Men da snakker vi tidligere i sesongen.

P.S: Sånne kosmetiske skader kalles i Adv-miljøet for "Battle scars" og noen velger å kjøre med det.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev: Ja, vestlandet kan skryte på seg flotte veier og fin natur, men været derimot... :knegg

Rettelse: Det er bare 8,5 grader, og regnet har tatt seg opp betraktelig.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Ny 800cc street tripple http://www.bike.se/nyheter/triumph-stre ... 00-pa-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:Ny 800cc street tripple http://www.bike.se/nyheter/triumph-stre ... 00-pa-gang" onclick="window.open(this.href);return false;
Ojojoj!! :-)å

Men uten kåpe takk...

RS modellen med Öhlins dempere og fem kjøremoduser, enda større motor (800cc) og litt mer gamp. Dette ved siden av de ellers gode egenskapene MÅ jo bare gi en ny salgsuskess. Mest sannsynlig min neste sykkel dette hvis den blir som jeg håper :-)å

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av jhn »

RuneMC skrev:Har visst gått glipp av Bjerknez'ens siste eskapader :oh
Men bra at det gikk for det meste bra :thumleft

En annen ting med tunneller i fjellet - som jeg var lykkelig uvitende om til jeg leste om det - er at det også kan dryppe smeltevann som fryser til en morsom issvull akkurat ved inn-/utkjøring av tunnelene. Men da snakker vi tidligere i sesongen.

P.S: Sånne kosmetiske skader kalles i Adv-miljøet for "Battle scars" og noen velger å kjøre med det.
En tredje ting med tunnel - i alle fall her i området. På varme dager samler det seg rein i tunnelåpningene, og står å pisser og driter. Det er mange som har gått på snørra ... i gørra.
Battle scars ... jeg har noen sånne. Jeg prøvde å kamuflere de til å begynne med, men det dukker stadig opp nye, så det har jeg gitt opp.
Jeg velger ikke akkurat å kjøre med det, men velger å overse det ... akkurat på samme måte som med sykkelen.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sykkelen min kommer til å bli god som ny igjen innen sommeren er over. En kompis skal hjelpe meg å bytte motordekselet og sidekåpen samt plastikken under bytter jeg selv. Dette er nok bare noen skruer vil jeg tro. Kun kosmetiske skader som ikek haster så veldig. Blir ikke veldig prioritert, men vil bli tatt fortløpende. Så lenge sykkelen er i tipp topp stand ellers så haster det ikke :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av jhn »

Jeg har en sykkel som ikke blir noe penere om jeg så henger opp julekuler, engler og kurver og fandens oldemor ... og det man ellers henger i trærne.
Du har jo en sykkel som i utgangspunktet ser bra ut.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:Jeg har en sykkel som ikke blir noe penere om jeg så henger opp julekuler, engler og kurver og fandens oldemor ... og det man ellers henger i trærne.
Du har jo en sykkel som i utgangspunktet ser bra ut.
Ja, det er jo en klin ny sykkel, og den skal jo ikke ha noen riper og stygge merker :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av thewiz »

Fortsatt ute å kjører Bjerknez? Så ikke meldingen din før nå :redface

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Kjører snart. :thumleft

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R WOW!!

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez var innom idag med sin nyerverva sorte BMW s1000r (bomerang rapido)
Hyggelig besøk , måtte jo benytte sjangsen på å fått sparka skikkelig i dekka på den og tatt den på en liten spinnoff i nabolaget , skulle jo ned til Biltilsynet i Drøbak med en legeerklæring for fornyelse av KL2.

Det var en morsom sykkel , og for en motor ai ai ai, bremser = fantastisk det samme med demperne foran, bakdemper ville jeg hatt litt mykere med overall så var dette en super sykkel, sete var over all forventning hadde trodd det var hardere.
leken og lett sykkel, den gjør akkurat det den skal, det du forteller den at den skal.
Må igjen rose BMW som en fantastisk motor.

i Tunnell hadde jeg ønsket meg litt bedre lys på nærlys , men det har nok mest med at jeg har HID på nærlyset på min som gir 3-4 ganger bedre lys enn exenon(55w pære).

Som jeg har sagt utrykkelig til OB, nå er du der du skal være på sykkelfronten.

motoren har flott moment over hele registret, jeg var ikke over 6000, men skal eksplodere når man passerer 7000 iflg OB.
Nå er jeg litt forvent med godt moment har 155-160nm på vrod, men dette var virkelig en morsom opplevelse.

Har også prøvd bmw r1000rr, men ville mye heller hatt s1000r, for meg er det en mye bedre sykkel.

hadde vel ca 120 over en hump jeg vet om der de har gravd over veien og asfaltert igjen.

veldig bra sykkel overall.

Kunne godt tenkt meg en slik men da hadde det blitt som nr2 sykkel, er i farta på en HD ultra limited 2013/2014 eller 2015 modell,
eller buss som de kaller den på fagspråket.
Med en slik sykkel, måtte jeg nok tatt meg i nakken og tviholdt på sertifikatet . :) Ellers hadde det nok blitt indratt relativt kjapt kan jeg tenke meg.

Tar meg veldig gjerne en tur på den en annen gang, helt klart.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, hyggelig å høre at du likte sykkelen tor2502 :thumleft

Ja, dette er uten tvil en brutal sykkel og det at du ikke hadde den over 6.000rpm og samtidig foretok flere forbikjøringer uten problemer sier jo bare hvor mye krefter som faktisk er igjen som kan brukes. Ingen tvil om at dette er en morsom motor. Alle sykler har dog sine svakheter og selv om svakhetene til denne BMW'en er å regne som luksusproblemer så er det noen få. Altså ut fra hva jeg er vant til fra før. Det ene er at man rett og slett at man ikke sitter like forankret til sykkelen som man gjorde på Street Triple'n. Føler jeg sitter der som et slips når jeg drar på. Dette kan kanskje fikses med noen pads på tanken slik at jeg får litt mer "feste". Den er ikke like "svingvillig" (lett og kjøre, legge ned i svinger) og må jobbes litt mer med, uten at jeg ser dte som et stort problem. Bare en vanesak. Kreftene er rett og slett overdådige. De eneste gangene jeg synes man får bruk for kreftene er når man drar på litt forbi biler etc. på E6 i allerede høye hastigheter. Da er den virkelig helt fantastisk. Til vanlig landeveiskjøring samt aktiv kjøring i svinger så er jeg ganske overbevist om at Street Triplen har et lite forsprang....faktisk.

Lyden er litt sånn "så där". Fin lyd i sitt segment, men føles mer anstrengt enn lyden i Street'en. Street'en hadde rett og slett super lyd og selv ved maks rpm så føltes det som om den ville ha meg til å gi mer. Men bortsett fra det, så er dette en super sykkel. Virkelig et monster av en maskin. :thumleft

_________

Når det er sagt, så fikk jeg jo også prøve sykkelen til tor2502. Den "berømte" og superflotte V-Rode'n som det ikke skal finnes maken til i Norge. Det var mildt sagt helt jævlig uvant å kjøre en slik sykkel igjen og det var såpass uvant at jeg ikke klarte og holde balansen til tider under sagte kjøring. Disse syklene er uansett ikke sammenlignbare over hodet, men allikevel. Uvant å sitte med beina forran meg igjen.

Motoren i V-Rod'en er jo helt konge og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har til gode og høre en sykkel som leverer råere lyd enn denne. Her snakker vi ikke buldrete twin lyd slik jeg hadde i min gamle cruiser men en super raffinert og fantastisk "porshe lyd" som rett og slett bare må oppleves. En helt utrolig feit lyd. Ferdig snakka! Nå var det nok langt fra samme drag i denne som S1000R, men fy faen som den går allikevel. En kanonflott "sports cruiser". Bremsene var så som så og beit ikke like bra som de på S1000R'en men det har nok med vekt etc. å gjøre muligens.

Rett og slett en skikkelig gjennomført sykkel som fremstår som 100% strøken. Ingen tvil om at dette er et påkostet vidunder av et maskineri. Jeg bare sier det folkens. Hvis dere får muligheten, samt får lov, så prøv denen sykkelen for lyden sin skyld. Fy faen for en rå lyd! Nevnte jeg lyden? :knegg

Takk for besøket Tor2502. Ble ikke noe kaffeservering hos deg i dag, men jeg fikk kaffe hos Cutless så det gikk bra :lol

Vi snakkes!

EDIT:
At den "eksploderer" over 7.000rpm var nok en missforståelse eller kanskje en overdrivelse men det skjer langt mer over 6.000rpm enn under for å si det sånn. Å dra denne sykkelen til sperra er jo bare noe man gjør for show off. man kan fint kjøre seg religiøs og impotent ved å holde seg under 9.000rpm. Har dratt den til sperra tre ganger. Den ene gangen ønsker jeg ikke å kommentere nærmere, men de to andre gangene så satt jeg igjen med en litt småskjelvende frykt jeg ikke helt husker å ha hatt tidligere.

Nå er jo ikke jeg noen proff kjører som føler jeg kan takle kreftene i en slik sykkel....ennå vertfall... men jeg vil gjerne se ansiktet til personen som drar denne maksimalt helt til turtallsperra med full rulle i de første tre girene ved bruk av quickshift. Helt tullete, men meget spennende... :-)å

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av tor2502 »

Hyggelig at du liker vrod'n Bjerknez, nei det finnes ikke maken til sykkel i Norge , det kan jeg og også andre si med hånda på hjerte.
Den går så det griner hvis man bare strammer viren , men det er nå så, svingvillig så det holder å kan kjøres friskt
den motoren eksploderer når turtallet passerer 7k, sperra slår inn på 10500, imot en standard vrod på 9k, turtelleren går jo også bare til 10k, LOL

Nå er denne sykkelen for salg til rette kjøperen , den som kjøper for en 110% strøken sykkel som absolutt ingen , jeg mener ingen andre har eller vil få.

Den står bare nå i garasjen å venter på kanskje akkurat deg , bare prisen er riktig.

Jeg vil ikke selge, men mitt behov har endret seg , skal ha BUSS (HD ultra Limited) , men skal også ha en sykkel nr 2, etter turen på S1000R , må jeg nok sette meg ned å tenke nøye... fy f. for en sykkel Ove.... ødelegger nattesøvnen av slikt,
jeg synes den var så leken og lett oppførte seg perfekt, JEPP en slik kunne jeg hatt gitt.
på tur nr 2 fra Drøbak og hjem begynte jeg virkelig å like den. For å ikke snakke om motoren.... der har virkelig BMW gjort hjemmeleksa si.

Har kjørt R1000RR , den er ikke i nærheten av S1000R en gang , rekker faen meg ikke opp til støvla engang (sorry Lordshaft)

Ove , Nå er du der du skal være når det gjelder sykkel!
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Igjen, hyggelig å høre tor2502 :redface

Føler det tar litt tid før jeg klarer å temme disse kreftene... :-)å

Samtidig så føles det bra at det ikke bare er meg som mener det er enorme krefter i den sykkelen. Hadde vert litt kleint hvis bare jeg syntes dette :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23148
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Bestemte meg for å ta en liten kvelds/natt tur i sted samt filme "begivenheten". En liten tur uten mål og mening kun for å kjøle meg litt ned samt teste lysene på sykkelen for å se hvordan dem fungerer. Helt ålreite lys som lyser greit opp, men ikke noe mer. Street'en hadde MYE bedre lys.

Uansett deilig å lufte seg litt...selv i mørket :thumleft

Ble som sagt bare en kosetur dette, så ingen spennende gasspådrag her og faktisk kjørte jeg stort sett i fartsgrensen også, så her er det ikke noe behov for sladding av speedo. En video tok jeg også, for den som ikke har noe annet å finne på :thumleft

[video]https://www.youtube.com/watch?v=x8bN3r7bp98[/video]

Svar