Hehe, hyggelig å høre at du likte sykkelen tor2502
Ja, dette er uten tvil en brutal sykkel og det at du ikke hadde den over 6.000rpm og samtidig foretok flere forbikjøringer uten problemer sier jo bare hvor mye krefter som faktisk er igjen som kan brukes. Ingen tvil om at dette er en morsom motor. Alle sykler har dog sine svakheter og selv om svakhetene til denne BMW'en er å regne som luksusproblemer så er det noen få. Altså ut fra hva jeg er vant til fra før. Det ene er at man rett og slett at man ikke sitter like forankret til sykkelen som man gjorde på Street Triple'n. Føler jeg sitter der som et slips når jeg drar på. Dette kan kanskje fikses med noen pads på tanken slik at jeg får litt mer "feste". Den er ikke like "svingvillig" (lett og kjøre, legge ned i svinger) og må jobbes litt mer med, uten at jeg ser dte som et stort problem. Bare en vanesak. Kreftene er rett og slett overdådige. De eneste gangene jeg synes man får bruk for kreftene er når man drar på litt forbi biler etc. på E6 i allerede høye hastigheter. Da er den virkelig helt fantastisk. Til vanlig landeveiskjøring samt aktiv kjøring i svinger så er jeg ganske overbevist om at Street Triplen har et lite forsprang....faktisk.
Lyden er litt sånn "så där". Fin lyd i sitt segment, men føles mer anstrengt enn lyden i Street'en. Street'en hadde rett og slett super lyd og selv ved maks rpm så føltes det som om den ville ha meg til å gi mer. Men bortsett fra det, så er dette en super sykkel. Virkelig et monster av en maskin.
_________
Når det er sagt, så fikk jeg jo også prøve sykkelen til tor2502. Den "berømte" og superflotte V-Rode'n som det ikke skal finnes maken til i Norge. Det var mildt sagt helt jævlig uvant å kjøre en slik sykkel igjen og det var såpass uvant at jeg ikke klarte og holde balansen til tider under sagte kjøring. Disse syklene er uansett ikke sammenlignbare over hodet, men allikevel. Uvant å sitte med beina forran meg igjen.
Motoren i V-Rod'en er jo helt konge og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg har til gode og høre en sykkel som leverer råere lyd enn denne. Her snakker vi ikke buldrete twin lyd slik jeg hadde i min gamle cruiser men en super raffinert og fantastisk "porshe lyd" som rett og slett bare må oppleves. En helt utrolig feit lyd. Ferdig snakka! Nå var det nok langt fra samme drag i denne som S1000R, men fy faen som den går allikevel. En kanonflott "sports cruiser". Bremsene var så som så og beit ikke like bra som de på S1000R'en men det har nok med vekt etc. å gjøre muligens.
Rett og slett en skikkelig gjennomført sykkel som fremstår som 100% strøken. Ingen tvil om at dette er et påkostet vidunder av et maskineri. Jeg bare sier det folkens. Hvis dere får muligheten, samt får lov, så prøv denen sykkelen for lyden sin skyld. Fy faen for en rå lyd! Nevnte jeg lyden?
Takk for besøket Tor2502. Ble ikke noe kaffeservering hos deg i dag, men jeg fikk kaffe hos Cutless så det gikk bra
Vi snakkes!
EDIT:
At den "eksploderer" over 7.000rpm var nok en missforståelse eller kanskje en overdrivelse men det skjer langt mer over 6.000rpm enn under for å si det sånn. Å dra denne sykkelen til sperra er jo bare noe man gjør for show off. man kan fint kjøre seg religiøs og impotent ved å holde seg under 9.000rpm. Har dratt den til sperra tre ganger. Den ene gangen ønsker jeg ikke å kommentere nærmere, men de to andre gangene så satt jeg igjen med en litt småskjelvende frykt jeg ikke helt husker å ha hatt tidligere.
Nå er jo ikke jeg noen proff kjører som føler jeg kan takle kreftene i en slik sykkel....ennå vertfall... men jeg vil gjerne se ansiktet til personen som drar denne maksimalt helt til turtallsperra med full rulle i de første tre girene ved bruk av quickshift. Helt tullete, men meget spennende... :-)å