kjellv skrev:Hvorfor har du bestemt deg for GS når du ikke engang har prøvd hverken denne eller konkurrentene?
ADV markedet ha nærmest eksplodert de siste årene. Denne kategori sykler selger innmari bra. Det er ikke uten grunn. Du får jo en stor milsluker du bare kan legge ut på tur med, en sykkelkategori som takler både dårlige grusveier og Tyske Autobahn. Et nesten ubegrenset utstyrsmarked finnes også.
Av en eller annen grunn er det BMW som har tatt den aller største kakebiten i dette markedet. Hvorfor det?
BMW lager gode sykler de, ingen tvil om det. Men de har salgstall i dette markedet som ikke lar seg forklare utifra hverken kvalitetsnivå eller pris. Det er noe annet som gjør at GS selger så innmari bra, det er nesten så man kan lure på om det er en motesak...?
Hva gjør dette med ettermarkedet? Disse modellene er jo nå også sterkt økende blant bruktannonsene på finn.no. Denne økningen kommer til å fortsette, da alle de nysyklene som har blitt solgt de siste årene også skal omsettes på bruktmarkedet etter hvert. Her er de5 bare å spekulere.
Kjøp deg gjerne GS du for min del, men jeg anbefaler deg noen prøvekjøringsrunder av konkurrentene også. Det er svært mye bra der ute som ufortjent har havnet i skyggen av GS. Ha gjerne også i tankene at du en dag skal selge din brukte GS også, og at du da skal gjøre din annonse synlig blant dem det allerede er flest av...
Mye gode poeng her. Nå har jeg ikke bestemt meg for gs men det er det jeg har sett mest på.
Når det er sagt har jeg personlig god erfaring med BMW. Mitt inntrykk er at GS er godt utprøvd.
Men helt klart et poeng med bruktmarked og jeg betviler ikke at resten i klassen også er gode sykler.
Må vel bare få prøvekjørt og deretter bestemme meg.