Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Olav K
- Innlegg: 2639
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Sted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Dette var kjedelig... jeg kan ikke annet en å føle med deg , jeg har vært borti det samme, kun i mindre grad.
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Begynner å få dette litt på avstand nå egentlig. Hvis jeg får et nytt sidedeksel og får bytta det motordekslet samt den ytterste biten på styret så synes nesten ikke skadene i det hele tatt. Jeg tenker litt sånn... Hva om det skjer igjen... Å da vurderer jeg kanskje bare å ta det grovste for så og ta resten senere.
Får høre med BMW i Ålesund i morgen.
Får høre med BMW i Ålesund i morgen.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja, jeg fikk vel bare en bitteliten smakebit på hvordan kjellv har det. Men egentlig tar jeg det relativt pent. Sitter her med en pils og nøyer meg med at jeg faktisk har en fortsatt velfungerende sykkel, dog med noen skrammer. Er jeg heldig å får fikset det grovste før neste helg så er jeg relativt happy med det. Da kan jeg ta resten etter sesongenOlav K skrev:Dette var kjedelig... jeg kan ikke annet en å føle med deg , jeg har vært borti det samme, kun i mindre grad.
Dog var du heldig i forhold til den godeste KjellV
Dette kan være den rette anledningen til å bli med i carbon-gjengen, jeg har mange fine nettsider der man kan gjøre seg bankerott, om man ikke greier det på andre måter
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Sabla dårlig gjort å bikke med en så ny sykkel (For da har man i hvertfall ikke hjerte til å erte deg)
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg (Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).
Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt
Men, God tur videre ivertfall
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg (Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).
Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt
Men, God tur videre ivertfall
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Gylden anledning til å gå til anskaffelse av slipon til bimmer'n, dette...
En Akrapovic potte, for eksempel...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6VwMf9EoCY8[/video]
Ellers skifter du lett den skadde styrevekta. Får sikkert tak i ettermarkedsvekter også.
Tror nok de fleste av skadene fikses innen et par uker.
Men jeg kan tenke meg at dette uansett er litt trassig siden sykkelen er såpass ny som den er...
Den første ripa i nytt kjøretøy er alltid irriterende. Det du har opplevd er selvfølgelig hakket verre. Men så har man til gangs kommet over ripeterskelen og sånn sett ferdig med den "bekymringen".
En Akrapovic potte, for eksempel...
[video]https://www.youtube.com/watch?v=6VwMf9EoCY8[/video]
Ellers skifter du lett den skadde styrevekta. Får sikkert tak i ettermarkedsvekter også.
Tror nok de fleste av skadene fikses innen et par uker.
Men jeg kan tenke meg at dette uansett er litt trassig siden sykkelen er såpass ny som den er...
Den første ripa i nytt kjøretøy er alltid irriterende. Det du har opplevd er selvfølgelig hakket verre. Men så har man til gangs kommet over ripeterskelen og sånn sett ferdig med den "bekymringen".
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Bare husk at slip on på disse ikke gir noe bedre/høyere lyd.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
ojda skrev:Sabla dårlig gjort å bikke med en så ny sykkel (For da har man i hvertfall ikke hjerte til å erte deg)
Med veldig bra at kroppen er inntakt da, og at +/- en månedslønn retter opp skadene
Så kan du jo benytte sjansen til å bytte til den potta du ønsker deg (Aldrig så galt at det ikke er godt for noe).
Å jeg fikk samme tanken som Mortenolb når jeg så du skulle ut på grusvei (Jadda, jeg vet det ikke hadde noe med uhellet å gjøre).
Kansje jeg og Morten skulle starte en varslingssentral for "følsomme medier" :[-o< Kan være penger i slikt
Men, God tur videre ivertfall
Jeg liker å kalle meg selv for microsynsk! Skjer stadig at jeg forutser mindre graverende ting :-)å
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Haha, det er bare å erte meg ojda. Såpass tåler jeg da
Jeg ser mange nevner acrapovic her. Det kommer vertfall ikke til å bli et faktum. Jeg liker lyden i orginalpotta som den er og i følge lyden i acrapovicen til Tommas så hørte jeg ikke nevneverdig forskjell... Men den ser kaaanskje litt bedre ut... Men ikke nok til at jeg vil svi av penger på dette tror jeg
Har vert ute å sett på sykkelen fire ganger siden sist innlegg og det ser faktisk ikke så ille ut som sagt. Får jeg byttet høyre sidekåpe samt motordeksel så synes ikke skadene i det heletatt.... Nesten...
Det første jeg var livredd for var at noe på sykkelen skulle blitt skjevt. Feks. Fremgaffelen etc. Men det skal vel kanskje mer til enn en nærmest stillestående velt for å bøye denne?
Jeg ser mange nevner acrapovic her. Det kommer vertfall ikke til å bli et faktum. Jeg liker lyden i orginalpotta som den er og i følge lyden i acrapovicen til Tommas så hørte jeg ikke nevneverdig forskjell... Men den ser kaaanskje litt bedre ut... Men ikke nok til at jeg vil svi av penger på dette tror jeg
Har vert ute å sett på sykkelen fire ganger siden sist innlegg og det ser faktisk ikke så ille ut som sagt. Får jeg byttet høyre sidekåpe samt motordeksel så synes ikke skadene i det heletatt.... Nesten...
Det første jeg var livredd for var at noe på sykkelen skulle blitt skjevt. Feks. Fremgaffelen etc. Men det skal vel kanskje mer til enn en nærmest stillestående velt for å bøye denne?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Skal nok en del til for å skade noe vitalt, ja.
Styrevekter og hendler kan du skaffe billig på ebay, og regne det som "styling". Har sånne 100-kroners hendler, og er veldig fornøyd med de. Sånn rent bortsett fra at om du bestiller noen som er farga så falmer de relativt fort. Mine var svarte, men clutchhendelen har blitt brun. Styrevekter har jeg ikke noen erfaring med :-)å
Styrevekter og hendler kan du skaffe billig på ebay, og regne det som "styling". Har sånne 100-kroners hendler, og er veldig fornøyd med de. Sånn rent bortsett fra at om du bestiller noen som er farga så falmer de relativt fort. Mine var svarte, men clutchhendelen har blitt brun. Styrevekter har jeg ikke noen erfaring med :-)å
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Plastdelene og eksos er null stress å bytte selv, kjøp fra der det er billigst. Men potta kan du kanskje pusse ned og polere igjen?
Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.
Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut
Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen
Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.
Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut
Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Å handle inn deler til sykkelen på ebay tror jeg utgår. Det får koste det det koster. Men jeg vilgjerne komme igang med prosessen snart
Får ta meg noen pils så jeg sovner kjapt i kveld, så får jeg ta en ringerunde i morgen og forhøre meg litt. Får jeg fikset opp i det grovste, så haster ikke resten for min del
Får ta meg noen pils så jeg sovner kjapt i kveld, så får jeg ta en ringerunde i morgen og forhøre meg litt. Får jeg fikset opp i det grovste, så haster ikke resten for min del
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Du tenker nok litt som megTommas skrev:Plastdelene og eksos er null stress å bytte selv, kjøp fra der det er billigst. Men potta kan du kanskje pusse ned og polere igjen?
Motordekslet er muligens litt mer tricky, men du burde vel kunne finne en servicemanual på nett for en liten titt.
Hendler er selvbyttbare (dagens ord) og fåes billig på ebay, bare pass på microswitch til quickshifter og cruisecontrol. De må flyttes over så vidt jeg har skjønt. Du kan jo evt gå for justerbare hp-hendler fra BMW... Ser utrolig bra ut
Et alternativ er jo å flikke på ting nå, og så få en 10km service pris inkl deler på begge sider av grensen
Det er en liten bulk i potta, men den synes ikke veldig. Litt polish kan nok få denne bra nok uten at det kommer til å gnage meg. Styrevekten må byttes da den ikke ser veldig pen ut, samt sidedekselet og motordekslet. Resten haster ikke for min del. Men skal kontakte forsikringsselskapet i morgen og forhøre meg, samt få en ca takst på skaden, slik at jeg har noe å gå videre med.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Finnes det ikke norske sider som selger orginale bmw deler?
Kunne tenkt meg å fått sjekket noen priser etc.
Kunne tenkt meg å fått sjekket noen priser etc.
- Ugelvik
- Innlegg: 69
- Registrert: 05 mar 2015, 11:19
- Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900
- Sted: Bergen
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..
Edit: Det jeg har gjort er å finne delenummer i katalogen og sendt forespørsel via epost til den lokale yamahaforhandleren.
Edit: Det jeg har gjort er å finne delenummer i katalogen og sendt forespørsel via epost til den lokale yamahaforhandleren.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23378
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Typisk...Ugelvik skrev:Orginale deler får du vel ikke pris på uten å gå til en leverandør. Har sett etter priser på min yamaha, men finner kun delekataloger og ikke noe priser..
Hvis det er noen her inne som sitter med "inside" informasjon så skrik ut. Evt. Send meg en PM