vurderer lett mc

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: vurderer lett mc

Legg inn av RuneMC »

Ta Kl A. Best opplæring som du kan spare mye penger på senere (1x unngått skade = verdi 10K til 60K (husk bonustap koster selv m/forsikring) )
Regn med 25K ift det andre skriver.

Beregn også at du bør kjøpe skikkelige kjøreklær hvis du ikke har det fra før - budsjett 10K hvis du har hjelm fra før.
Dernest MC. Bør være rimelig ny og god stand. Budsjetter helst med en til 65K så kan du få en virkelig god brukt med lav km.

Dvs totalbudsjett 100K.
Har du ikke det, så spar først.

Er du i ferd med å kjøpe ny bil eller andre store innkjøp? Vurdér om du kan omprioriterte. Jeg omprioriterte fra Mercedes til Skoda på bilfronten når jeg skulle kjøpe ny bil. Bil er ikke så interessant lenger, det framstår som et relativt kjedelig transportmiddel fra pkt A til B når jeg sammenligner med MC - men bil er fortsatt praktisk om vinteren og til transport/div gjøremål som MC'n ikke egner seg til. En positiv bieffekt: Du virker mer folkelig med Skoda, så naboen snakker mer med meg nå, enn når jeg hadde Merce :lol

Prioriterer man "effekt-potte" til 10K men synes kjøreskolen er dyr? I rest my case... :doh
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar