Sant det, men tror jeg har kjørt nok for i dag. Kjenner jeg blir ekstra sliten når man ikke er vant til sykkelen. Blir fort stiv i skuldre etc. Men det går seg til. Mange dager igjen til sommerturenJK95 skrev:Nei, ut å kjøre, "turan som tælle!"Bjerknez skrev:Tror jaggu jeg skal ta meg en sen kveldstur i dag jeg...
Hvis ike jeg sovner på sofaen da...
Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
-
- Innlegg: 114
- Registrert: 19 jul 2011, 23:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
- Sted: Kolbotn
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Hei!Bjerknez skrev:.....
Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. ......
Akkurat det samme syntes jeg når jeg fikk min nye GS for noen uker siden.
Slapp av, den blir bedre (les: smooth) når du har fått kjørt litt.
Ellers: gratulerer med ny sykkel!
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Haha, nå som turan som tælle er nevnt
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q_AisPYTLg4[/video]
Men så lækker ut Bjerkis
[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q_AisPYTLg4[/video]
Men så lækker ut Bjerkis
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Du kledde sykkelen Bjerknez, 190 bakdekket så gromt ut når vi sklei innover Råde-slettene :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk for detCutless skrev:Du kledde sykkelen Bjerknez, 190 bakdekket så gromt ut når vi sklei innover Råde-slettene :-)
Vi må snart ta en ny video nå....
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Jepp, den gamle er jo ubrukelig nå som du har kjøpt ny sykkel
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Girkassa blir sikkert bedre etter første service!
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Flotte bilder. Sykkelen ser fantastisk ut! :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Joda, mulig at girkassa blir mer smooth på sikt.
Men den er ikke dårlig over hodet, bare annerledes og litt mer "klunk" i kassa når jeg girer.
Takk for det Fsva
Men den er ikke dårlig over hodet, bare annerledes og litt mer "klunk" i kassa når jeg girer.
Takk for det Fsva
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ble en liten kveldstur på meg nå nettopp og jeg blir rett og slett imponert over disse demperne altså. Kjørte til Gamlebyen i Fredrikstad som har slike brostener. Sykkelen nærmest bare fløt over og man merket at den tilpasset seg dumper etc. Motoren er som tidligere helt rå. Dro forbi en bil i sted og når jeg la inn tredje gir så kjente jeg at fremhjulet lettet litt og det var ikke engang maks pådrag.
Men ett spørsmål til dere som har denne sykkelen inkludert Quickshift:
Når jeg clutcher så hakker clutchen litt når jeg trykker den inn. Ikke alltid, men ofte. Jeg har for meg at dette kan ha noe med quickshift systemet å gjøre, eller er det noe galt?
Men ett spørsmål til dere som har denne sykkelen inkludert Quickshift:
Når jeg clutcher så hakker clutchen litt når jeg trykker den inn. Ikke alltid, men ofte. Jeg har for meg at dette kan ha noe med quickshift systemet å gjøre, eller er det noe galt?
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Qucikshifter'n liker pådrag, da kan du godt banke til uten å slippe så mye som en millimeter på gassen. Har du derimot ikke full øs, så pleier jeg å slakke en aning - det går det silkemykt.
Litt vrient å forklare, men det er fullt mulig å få den til å hakke om du girer på feil moment eller turtall - gjerne om du girer etter en rask aks og så slipper gassen hardt og girer. Tipper det sitter i foten etter noen mil til, skjer ikke lenger hos meg.
Det er fortsatt et godt gammelt BMW-klunk når du setter i første gir, ellers er girkassa virkelig bra. Og ble enda smoothere etter innkjøring. Synes ikke jeg la vesentlig merke til forskjell på triple og s1000r i så måte, men var jo en kort prøvetur.
Det er av og til en knepping i overføring mellom hendel og vaier for clutch, den du tenker på? Aner ikke hva det skyldes, men har risere på så tenkte jeg kanskje hadde strukket vaier litt ekstra.
Litt vrient å forklare, men det er fullt mulig å få den til å hakke om du girer på feil moment eller turtall - gjerne om du girer etter en rask aks og så slipper gassen hardt og girer. Tipper det sitter i foten etter noen mil til, skjer ikke lenger hos meg.
Det er fortsatt et godt gammelt BMW-klunk når du setter i første gir, ellers er girkassa virkelig bra. Og ble enda smoothere etter innkjøring. Synes ikke jeg la vesentlig merke til forskjell på triple og s1000r i så måte, men var jo en kort prøvetur.
Det er av og til en knepping i overføring mellom hendel og vaier for clutch, den du tenker på? Aner ikke hva det skyldes, men har risere på så tenkte jeg kanskje hadde strukket vaier litt ekstra.
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja det er den kneppingen i hendelen jeg mener. Egentlig litt irriterende, men skal den være der så slipper jeg vertfall å tenke på at det er noe galt.
Men det skal sies at det jeg skriver her er mine førsteinntrykk av sykkelen. Disse intrykkene kan endre seg på sikt når jeg blir mer vant til sykkelen.
Er sisse Rizer'ne dyre?
Er ikke dette bare et par "klosser" som heiser styret? Lurer på om jeg skal få dem til å montere slike på første service.
Er det noen mulighet for å få heiset salen en smule?
Men det skal sies at det jeg skriver her er mine førsteinntrykk av sykkelen. Disse intrykkene kan endre seg på sikt når jeg blir mer vant til sykkelen.
Er sisse Rizer'ne dyre?
Er ikke dette bare et par "klosser" som heiser styret? Lurer på om jeg skal få dem til å montere slike på første service.
Er det noen mulighet for å få heiset salen en smule?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Er imponert så fort du får levert hojen og førtegangsservice :), virker som en seriøs forhandler dette :), gratulerer med en rå sykkel
- Bjerknez
- Innlegg: 23377
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Kunsten er å kreve dette FØR man signer kontraktenPluggen skrev:Er imponert så fort du får levert hojen og førtegangsservice :), virker som en seriøs forhandler dette :), gratulerer med en rå sykkel
takk for det
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Nå kan jeg gratulere deg din luring
Men du sier den ikke er svingvillig?
Jeg ser jo at du ikke har svingt enda, så hvordan vet du det?
Men du sier den ikke er svingvillig?
Jeg ser jo at du ikke har svingt enda, så hvordan vet du det?