Snapchat for MC Norge?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Sopranoo »

Fikk bare en liten ide, når jeg var ute å kjørte idag.
Er selv en ivrig bruker av snapchat. Kanskje burde etablere noen form for McNorge snapchat, hvor alle kan dele bilder å videor fra MCrelaterte ting på en lettvint måte? :)
Noe intresse for dette? :scratch

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av LordShaft »

Ja hvordan tenker du da? At f.eks du skal styre en bruker, som folket sender snap til, også legger du det ut på my story? Slik som du ser på brukere som f.eks dirtystorypics osv :prf

Brukeravatar
Erik.H.M
Innlegg: 559
Registrert: 09 aug 2012, 20:32
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple R, Yamaha WR250F
Sted: Sarpsborg

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Erik.H.M »

Det hadde faktisk vært ganske nice :thumleft
Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you
- Jeremy Clarkson

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Sopranoo »

Haha, ja på en måte. Men trenger man virkeligt en moderator for en snapchatkonto? Såfall blir det jo nesten en heltidsjobb..
Usikker på hvordan jeg tenkte her. haha
Noen som har noen forslag?
:)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser ikke noe praktisk gjennomførbar mulighet for dette. Jeg har hvertfall ikke tid å sitte å videreformidle en masse snapchat klipp :vs

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg snakker som privatperson her og ikke som grønnkledd når jeg inrømmer at jeg aldri noensinne har prøvd Snapchat. Ikke kommer jeg til å prøve det heller. Mulig det er alderen, men jeg har mer enn nok med SMS/Facebook/Facebook messenger/dette forumet/Locatoweb etc.

Alltid like festlig hver gang når jeg får både SMS OG meldinger på Facebook messenger, sånn litt om hverandre. Jeg liker SMS'er best. Folk skriver stort sett korte og informative meldinger (fordi dem må knoteskrives på en telefon, stort sett). Jevlig kjipt å sitte på en rasteplass ett eller annet sted når noen finner ut at dem vil sende deg en fullskreven bok om hvordan dem har det. Frister ikke mye å svare tilbake fra en mobiltelefon da...

Jeg har forstått "tror jeg" at snapchat fungerer slik at man kan sende bilder etc. som automatisk forsvinner etter enn stund?

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Elruts84 »

Snapchat er et fenomen som er særlig utbredt blandt den yngre garde. Flere av de yngre på jobben har snapchat men også flere av de litt eldre. Meg selv f.eks. Jeg er ikke en flittig bruker men følger med på alt sprellet som kommer frem.. :D

Snapchat deler et øyeblikk (Bilde eller film) i et gitt antall sekunder. Så kan brukere også velge om bildene skal lagre seg på mobilen eller bare forsvinne når du har sett dem.

F.eks 17 mai Norge kom opp automatisk. Da er det 17 mai bilder/filmer fra hele landet som viser feiringen til folk.
Eller St. Pratricks day, eller Valentines day. Så har du muligheten selv til å velge om du vil se de eller la være. Noe som kan være greit da ikke alt er like spennende.

Så er det flere som har opprettet brukere som folk legger til som venn. Da må den brukeren administrere det den får inn for så å dele dette videre. Usikker på hvordan dette fungerer.

Forumet her har jo veldig mange unge brukere (lett mc, moped, A2) såvel som eldre brukere. Hvis noen ønsker å lage en slik profil. Som MC folk kan legge til, og vil sitte og administrere dette, KJEMPEBRA. Så kan de som syns dette er tull og tøys bare la være :D Verden er jo så enkel ;-)
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Sopranoo »

Helt korrekt! Mellom privatperson til Privatperson,
Så finnes det en slags wall, hvor man kan følge en spesefikk gruppe. Oslo er en av gruppene fex. Hvor folk sender in snaps, så alle i gruppen kan se snapsen, over et gitt tidsrom.
Ingen ekspert på snapchat heller,
Hadde litt samme tankegang Bjerknez! Men endret brått oppfattning. For min del har snap tatt over for face, messenger å til viss del sms..

Men ja, blir nok desverre for avancert dette her. Skal se litt rundt å se om man kan finne en løsning. :)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av hakhap »

Aldri brukt Snapchat, men kan en ikke bruke # for dette og alle som ønsker følge med eller poste til det kan bare følge den # som velges?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av RuneMC »

Nå har det vel etterhvert vist seg at Snapchat bilder blir arkivert både av privatpersoner (som tar skjermdump når bildet vises via div apper) og mer systematisk (hackere/myndigheter) - så selve grunntanken bak Snapchat - et bilde som deles relativt privat og som automatisk slettes etter visning - er kompromittert som jeg ser det.

Selv bruker jeg endel tid på bilder, og Flickr el lign funker bedre for meg da jeg publiserer bilder for at de skal være generelt tilgjengelige og kunne linkes i poster osv.

Pinterest er en annen variant som går mer på å publisere bilder som grupperes/distribueres i forhold til (antatte) interesser til den enkelte bruker (som pin'er bilder en liker). Også ganske pop etterhvert... det blir som en slags underholdningskanal av bilder tilpasset dine preferanser.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Sopranoo
Innlegg: 156
Registrert: 24 feb 2015, 11:23
Motorsykkelen din: Finn.no ......

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Sopranoo »

Ja, desverre blir vel snapchat missbrukt. Men når det er sagt er det svært få som har intresse av å stjele noen snaps fra helt uskyldige privatpersoner.

Sedan er hovedhensikten med snapchat ikke å dele pene bilder, uten mer moment eller utdrag av hva som skjer i din hverdag :)
Kan jo være praktiskt, om noen er på en kvellstur fex, så kan man raskt å smidigt sende ut en snap å se om noen er gira på ses ish.. :)
Kan jo eventuellt lage en liste, så kan folk som har snapchat her, dele brukernavn?
:mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av LordShaft »

RuneMC skrev: Pinterest er en annen variant som går mer på å publisere bilder som grupperes/distribueres i forhold til (antatte) interesser til den enkelte bruker (som pin'er bilder en liker). Også ganske pop etterhvert... det blir som en slags underholdningskanal av bilder tilpasset dine preferanser.
Kjerringa har slått seg helt på denne trenden her. Det Pinterest greiene har jeg ikke sjekket ut enda selv, men hun får visst jævlig mye tips angående interiør, moter og annet piss som jenter gleder seg over :redface

Om det funker for mine interesser gjenstår å se, har ikke satt meg så veldig inn i det som sagt. Bruker du det aktivt selv? fungerer det

Brukeravatar
Shawn91
Innlegg: 106
Registrert: 28 mai 2013, 19:08
Motorsykkelen din: Yamaha FZS600 Fazer 1999
Sted: Holmestrand

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Shawn91 »

Sopranoo skrev: Kan jo eventuellt lage en liste, så kan folk som har snapchat her, dele brukernavn?
:mk
+1 :vs
Shiny side up...

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:Jeg snakker som privatperson her og ikke som grønnkledd når jeg inrømmer at jeg aldri noensinne har prøvd Snapchat. Ikke kommer jeg til å prøve det heller. Mulig det er alderen, men jeg har mer enn nok med SMS/Facebook/Facebook messenger/dette forumet/Locatoweb etc.

Alltid like festlig hver gang når jeg får både SMS OG meldinger på Facebook messenger, sånn litt om hverandre. Jeg liker SMS'er best. Folk skriver stort sett korte og informative meldinger (fordi dem må knoteskrives på en telefon, stort sett). Jevlig kjipt å sitte på en rasteplass ett eller annet sted når noen finner ut at dem vil sende deg en fullskreven bok om hvordan dem har det. Frister ikke mye å svare tilbake fra en mobiltelefon da...

Jeg har forstått "tror jeg" at snapchat fungerer slik at man kan sende bilder etc. som automatisk forsvinner etter enn stund?

Adda du meg nettopp på Snapchat?? Plutselig så jeg at Bjerknez har addet deg? Hvordan fikk du tak i brukernavn eller hva enn det er man må søke opp for å finne folk? Haha :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23351
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snapchat for MC Norge?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg prøvde faktisk Snapchat i sted for første gang :lol
Men må helt årlig si at jeg ikke skjønner helt hvordan det funker ennå. Ser ikke for meg at detet er noe jeg kommer til å bruke aktivt. Siden alle mine "venner" er på Facebook så blir nok responsen langt høyere der.

Svar