ATWindsor skrev:
Moden argumentasjon.
Jeg er imot at folk skal generer ekstra støy bare for å ha "grom lyd", når det er til plage for omgivelsene, det er helseskadelig, unødvendig, og gjør oss som motorsyklister til en mer upopulær, og dermed utsatt gruppe i samfunnet.
Har folk vanskelig for å finne saklige argument? Det kan virke sånn når enkelte insisterer på å overdrive ut i idioti, istedet for å forholde seg til det jeg skriver.
Helt greit at du mener at unødig støy er et onde, men for meg blir det rimlig håpløst med den raporten du trekker inn, det er en raport skrevet om vedvarende støy fra mange kilder. Til bruk for og planlegge infrastruktur slik at en får støkilder vekk fra bostedsområder.
Å trekke dette inn i en debatt om slippons på sykkler, å insinuere at dette bidrar til noens premature død, tror jeg at du skjønner ikke helt holder vann.
Jeg kunne forhold meg saklig til det du skriver vis du ikke hade fremstått så ekstremistisk og fundamental i dinne meninger, argumentasjonen har jeg svært vansklig for og oppfatte som særlig moden. Faktaoplysningene dine er tatt helt ut av sammenheng. Derfor blir det naturlig og svare i sammme infantile tone som deg.
Jeg for min del liker og høre på sykkellyd, Her forleden var jeg på kjørekurs med senjor mc, og lyden avat alle syklene startet opp samtidig var en nesten orgasmisk nytelse for min del. Altså lyd betyr forskjellige ting for folk, i forskjellige kontekster.
Hvorvidt en har slippon eller orginal eksos har lite å bety, men hvordan en kjører betyr nok endel mer. Det er feks ganske stor forskjell på og puttre forsiktig gjennom byen nattestid, med slippon, mot og dra turtallet skikklig opp i samme situasjon med orginalannleg.
En oppfordring til og vise hensyn kunne jeg stilt meg bak, men sjikane av folk som har et annleg som gir litt mer grom lyd blir for meg bare teit