Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Tror du kommer til å bli assosiert med dass og driting for alltid her inne Mr Shaft :D

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Lordylooooooord. Du pleier vel å ta med deg dassen dit du er? Du går vel ikke til den?

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Det er noe jeg fint kan leve med :lol For å drite, er noe av det beste som finnes! De som sier noe annet, de lyger :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

I går fikk jeg prøvekjøre en Suzuki GSX/GSR 750 av ett eller annet slag. Jeg husker ikke betegneslen på sykkelen men den hadde eksospotter på hver side som gikk ut gjennom et deksel bak salen. Det var en nakensykkel uten kåpe og jeg tror det var en 2012modell. Vertfall så var det en firesylindret 750cc med litt i overkant av 100 HK'er. Motoren hadde gått 13.000km.

Jeg satt godt på sykkelen og kanskje litt mer oppreist enn på min. Fotvilerene var litt lenger fremme. Demperene var helt OK. Litt myke i forhold til hva jeg er vant til. Man satt liksom litt mer oppå motorsykkelen og satt liksom ikke like "godt fast" Ellers en grei sykkel. Motoren synes jeg bare var trist. At man ikek har klart å hente ut mer bunndrag av en 750cc synes jeg er merkelig. Her skjedde det INGENTING spennende før man rundet 8-9.000rpm og da dro den til gjengjeld bra. Lyden var forferdelig. En anstrengt høyfrekvent lyd som ikke ga meg noe horn i pannen over hodet. Dette var dog et orginalt annlegg.

Hans reaksjon når vi gikk av syklene etter en liten mil på svingete vei: "Dæven... var litt mer drag og lyd her ja! Er dette bare 650cc?" Neinei sa jeg. Dette er faktisk en 675cc :lol

Magefølelsen min stemte før jeg satt meg på sykkelen hans. Ikke noe dårlig sykkel i seg selv dette. Driftsikker, trygg og fin, men spennende var den så absolutt ikke.

Kan da umulig være mer enn 100HK'er i denne? Noen som vet?

EDIT:
Den så slik ut, men hadde pottene ut på hver side under deksel oppe bak salen:
http://leeres.no/leeres/produkt/gsr750a/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT 2:
Slik så den ut:
Bilde

Ser ut til at det var en GSR 750A

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Det er 106hk i de der originalt mener jeg å huske , en kompis av meg kjører en slik dog 34 hk a2 versjon da .

Så da er der forsatt ingen sykler du har kjørt som man kan sammenlignes med street triplen din ? Hehe

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Det er 106hk i de der originalt mener jeg å huske , en kompis av meg kjører en slik dog 34 hk a2 versjon da .

Så da er der forsatt ingen sykler du har kjørt som man kan sammenlignes med street triplen din ? Hehe
Joda. Den nærmeste konkurrenten er vel Yamaha MT09 og den var det mer futt i motormessig. Heftig bunndrag og en skikkelig wheelie sykkel. :thumleft
Desverre taper den når det kommer til dempere. Dessuten så liker jeg overhodet ikke speedometeret. Jeg missliker dte faktisk så sterkt at det er nok til at jeg ikke vil ha den. Med et nytt speedometer og bedre dempere så er så absolutt MT09'en en heftig kandidat. Det er derfor jeg sikler litt på Traceren :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:
freddy123 skrev:Det er 106hk i de der originalt mener jeg å huske , en kompis av meg kjører en slik dog 34 hk a2 versjon da .

Så da er der forsatt ingen sykler du har kjørt som man kan sammenlignes med street triplen din ? Hehe
Joda. Den nærmeste konkurrenten er vel Yamaha MT09 og den var det mer futt i motormessig. Heftig bunndrag og en skikkelig wheelie sykkel. :thumleft
Desverre taper den når det kommer til dempere. Dessuten så liker jeg overhodet ikke speedometeret. Jeg missliker dte faktisk så sterkt at det er nok til at jeg ikke vil ha den. Med et nytt speedometer og bedre dempere så er så absolutt MT09'en en heftig kandidat. Det er derfor jeg sikler litt på Traceren :thumleft
Dog skal det sies at Yamaha'en har en 850cc motor så ikke direkte sammenlignbar, men at en GSR750 skulle virke så slapp under 8.000rpm overrasket meg.

Av alle motorsyklene jeg har kjørt så langt, så er det MT09/Tracer som har den mest lekne motoren. ett og slett en litt rampete motor med MYE krefter langt nede. Dog er Street Triplen mer raffinert og "gjenomtenkt" i mine øyne, men at det er MT09 som gir mest "morro" for pengene er det ingen tvil om. Men jeg kommer meg nok like fort om ikke fortere gjennom svingene med min egen :-)å

Toven

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Nå blir jo dette IL4 vs triple ;-)

IL4 skjer det som oftest lite før man bikker 6-7 (kommer an på sykkel selfølgelig og kubikk) mens triple har jevnt moment over registeret. Kjørte en gsr750 på demokjøring en gang, kjedelig å rulle på gassen for å vente på at noe skal skje :P :p
Skal man ha bunndrag og IL4 så er det å hoppe på en liter sykkel, der går det unna :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Nå blir jo dette IL4 vs triple ;-)

IL4 skjer det som oftest lite før man bikker 6-7 (kommer an på sykkel selfølgelig og kubikk) mens triple har jevnt moment over registeret. Kjørte en gsr750 på demokjøring en gang, kjedelig å rulle på gassen for å vente på at noe skal skje :P :p
Skal man ha bunndrag og IL4 så er det å hoppe på en liter sykkel, der går det unna :prop:
Joda, men jeg trodde ikke det var så stor forskjell så ble litt overrasket. Spesielt siden det var en motor med mer kubikk enn det jeg har samt like mange hester. Når det først skjedde noe så skjedde det noe, men ikke noe mer enn jeg føte det skjer med min. Rett og slett litt kjedelig...

Jeg er så klart fullstendig klar over at 1000cc RR sykler er HELT noe annet og stiller i en HELT annen liga. Men så langt er det ikke så veldig mange andre sykler enn MT09/Tracer og BMW S1000R som har imponert meg motormessig. Joda, S1000R imponerte også stort andre steder, men hadde også en vesentlig bakdel, nemlig en meget høyfrekvent og slitsom lyd. Bortsett fra det en kanon sykkel!

Men jeg tror jaggu meg en MT09 skal klare og holde tritt med den opp til 100-150km/t altså. BMW'en har nok et overtak, men jeg tipper det ikke er veldig stort. Fra 150km/t og opp så er jo MT09/Tracer fullstendig underlegen og kanskje også de fleste andre sykler. Men altså... mye synsing fra min side her nå. :-)å

Det skal sies at jeg i en måned fremover lever på 600kcal om dagen da planen er å gå ned 10-15kg. på en måned (før ferien). Dog gidder jeg ikke prate om kosthold og slanking i bloggen min. Det får rosabloggere ta seg av.

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

hørtes lite klokt ut og løpe av seg 10-15kg på så kort tid :scratch du var da ikke så feit sist jeg så deg :lol :knegg

hmmm.... i og med at du har så mye godt og si om mt09 så skal jeg sette den på prøvekjøringslista mi. demperne tror jeg nok at jeg lett fikser hjemme i garasjen på en kveld eller 2, så ser ikke på det som det største problemet jeg ihvertfall.

noe som sier meg at du ruller avgårde med en ny mt09 tracer neste år :prop:

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av KawaJens »

Bjerknez skrev: EDIT 2:
Slik så den ut:
Bilde

Ser ut til at det var en GSR 750A
Det der er en GSR600 ikke GSR750

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Bjerknez skrev: Det skal sies at jeg i en måned fremover lever på 600kcal om dagen da planen er å gå ned 10-15kg. på en måned (før ferien). Dog gidder jeg ikke prate om kosthold og slanking i bloggen min. Det får rosabloggere ta seg av.
Jeg håper dette er fleip, for å leve på 600 kcal om dagen er ikke noe annet en helt høl i hodet... og du vil ikke oppnå en drit annet enn å bli sjuk! :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Du må lære deg at rekkefirer ikke har bunndrag. Også må du huske det til neste gang du prøver en.

Enig i at gsr750 er litt kjip, men det er uavhengig av manglende bunndrag.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av cosmogs »

Ikke vurdert Tuono Bjerknez?
Mulighet til å prøvekjøre en på Smia MC i morgen. :thumleft
Kjenner meg veldig godt igjen i det du sier om instrumentering. Synes Triumph er helt rå på akkurat det. Enkel og oversiktlig med analog turteller, og man har all den info´n man ønsker/ trenger der.
En av de tingene jeg overhodet ikke tenkte på da jeg kjøpte den, men som jeg har blitt litt bortskjemt med.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Rune75 »

Elolz skrev:Og kutter du for mye får du heller motsatt effekt, fettet setter seg og kroppen som går løs på seg selv for næring... dine egne organer blir snadder.
Hjernen ryker først. Og dermed virker det hele som en god idé når kiloene raser av.

Svar