Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Fordekk er nå lagt om, og skal skrus på sykkelen i løpet av kvelden. Det skal bli skikkelig digg med fersk gummi igjen! Bakdekket har bare gått i underkant av 300 mil, og var nytt ved sesongstart, så dette blir nok bra :thumleft

Men først litt middag, og så gjøre ferdig terrassen... Kjenner batteriene begynner å bli tomme, med 45t. arbeidsuker + alt annet. Fordelen er at det blir 5 ukers ferie i sommer!

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Ahhhh... Endelig på to hjul igjen, etter en periode med kombinasjonen drittvær, for mye jobb og manglende gummi foran. Riktignok en jobbtur til Fredrikstad, som innebærer mye motorvei. Men det gjorde godt uansett. Har ikke fått kjørt siden vi kom hjem fra Sørlandet!

Forøvrig ny "tidlig avgårde til Østfold" rekord i dag. Ut døra 05:45 og fremme på sykehuset kl. 07:15. Tror jeg går og legger meg snart...

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev:
Men jeg har i hele min tømrer karrière anbefalt folk å vente et år med å behandle trykkimpregnert materiale :thumleft

Note4
Samme her, og det tror jeg gjelder i hele Norge. Var vanlig praksis i nordnorge, og har sett at det er vanlig her i syden (Vestfold) også.
Venter minst ett år, men allikevel flasser maling av. Spesielt på glatte flater som på toppen av rekkverket.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Lite oppdateringer fra meg i det siste, og det skyldes at sykkelen stort sett har stått stille. Men i dag blir det endelig tur, og jeg kaster meg på bølgen... Vil noen se hvor turen går kan dere spionere her om en liten time:

http://locatoweb.com/map/single/061052029" onclick="window.open(this.href);return false;

En uke igjen på jobb nå, så er det 5 ukers ferie. Og da blir det enda mer kjøring :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Da er middagen inntatt og turen fordøyd... Egentlig var planen å kjøre til Rjukan og Gaustatoppen, men sånn ble det ikke. For på impuls bestemte vi oss for å ta østsiden av Tinnsjø oppover, og ramlet over Imingfjell i stedet. Kjemeflott tur! Det var overskyet og yr i luften da vi dro kl. 09:30, men på den andre siden av Hanekleiva var det sol og finvær.

Veien opp Tessungdalen, og særlig i svingene opp til Imingfjell, var i sedvanlig dårlig stand. Telehiv deluxe, store hull overalt og på veien opp manglet halve veien et sted :eh Men på toppen åpenbaret det seg milevis med fersk asfalt, så her var det en ren nytelse å kjøre! Vel verdt elendigheten på vei opp, og turen kan anbefales - både for opplevelsens del, og som en sjekk om man har løse fyllinger i tennene og trenger et tannlegebesøk. Medbragt matpakke ble inntatt ved demningen der oppe, før vi rulle ned til Rv40 og satte kursen hjemover igjen. Drøyt 37 mil ble dagens tur på!

Temperaturer på ca. 25 grader inni landet, så jeg fikk omsider testet Klim Overland dressen i norsk sommertemperatur. Det er bestått! Med Klim Inversion undertøy på var det bare å åpne ventilasjonen. Jakka ventilerer tilfredsstillende, og jeg hadde fortsatt halsåpningen å gå på for å få mer luft inn. Buksa var rene avsuget når jeg åpnet ventilasjonen foran og bak lårene, og det ble nesten for kaldt! Med kun bokser og t-skjorte under bør dette fungere fint også i +30, selv om man vil bli varm når man står stille. Forøvrig var det et voldsomt værskille ca. i Mjøndalen, og temperaturen droppet med nesten 10 grader mellom Kongsberg og hjemme. Ingen tvil om at det var lurt å legge ut på tur i dag ja :thumleft

Og så er LocaToWeb testet igjen, med samme resultat som sist. Jeg stilte oppdateringsintervallet til det lengste, men den suger mye strøm! Med denne kjørende og bluetooth på gikk jeg tom for strøm i Kongsberg. Da var det eneste jeg hadde brukt tlf. til ellers vært å sende en SMS og ta ett bilde. Med SWconnect app'en hadde jeg vært på ca. 50% til samme tid. Men kjekt å kunne legge ut bilder, og det er jo en mer "sosial" løsning enn Spotwalla. Skal jeg bruke denne videre er jeg avhengig av å ha tlf. på lading i toppboksen eller tankbagen.

Lærdom i dag:
1. Ta med dasspapir hvis ruta legges til Gokk på en søndag. Naturen kallet nemlig på veien, men både Statoil/Matkroken på Hovin og Statoil i Austbygde var stengt. Søndagsåpen Kiwi ble redningen! Evt. gjør som LordShaft og ta med dassen :knegg
2. Brusbokser skranglende løst i toppboksen er en dårlig ide... Hilsen div. våte verktøy :prop:
Sist redigert av Flanker den 01 jul 2015, 19:58, redigert 1 gang totalt.

Toven

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Toven »

Ålreit å følge på locato'n, ble sugen på en tur opp selv :yeyeye
Bare huske å etterstramme her og der etterpå... :lol

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Hva skjer 'a? Jo, nå skal dere høre... Sykkelen står urørt hjemme på vedlikeholdslading mens jeg befinner meg på Stadt med bil, kjerring, to unger og bikkje. Ferien før vi kom hit har gått med til div. oppussing og litt besøk av familie. Og de få dagene innimellom som har vært ledige har det selvfølgelig ikke vært vær til MC kjøring (gidder ikke småturer i regn).

Til uka er jeg hjemme igjen, og inne i siste ferieuke. Og da er det håp om at jeg sjekker værmeldingen og tar en egotur på 2-4 dager i en eller annen retning dit solen skinner. Det gjør den forøvrig her også, og Stadt er et lite MC eldorado for de som gidder å kjøre ut hit. Kan bare anbefale å ta en overnatting her og kjøre alle småveiene rundt om kring. Det er nærmest en "mini Trollstigen" ned til hvert eneste tettsted, og når solen skinner... Ja da savner jeg sykkelen min på sånne steder:

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av freddy123 »

hoddevik ja der har jeg vært og surfa fin plass :prf kjørte skateboard ned veiene der om kvelden husker jeg :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Jeg har vært i dette området i begynnelsen av min MC karrière, men det begynner å bli noen år siden gitt :redface

Utrolig flott der oppe, så lenge solen skinner. Har store planer er om å ha meg en uke med egotur selv når guttungen er kommet seg i barnehagen. Får jo selvfølgelig ikke vært med på prehøsten i år :blae litt usikker på om jeg skal prioritere nord eller sør :thumleft

Kos deg på bilferie da :knegg

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Da er det egotripping på gang, med jævlig sein avgang! En 3-dagers som kan følges her: http://locatoweb.com/map/single/102855615" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Da satt man plutselig i Sogndal... Kun to regnbyger på en ellers flott tur! 1 down, 2 to go...

Så er spørsmålet: Hvor skal jeg kjøre i morgen?? Har ingen planer, ut over å sjekke Yr.no og vurderer over til Skei, Jølster, Loen og opp mot Stryn. Eneste jeg vet er at jeg skal være hjemme på tirsdag igjen. Forslag? Maks. 40 mil avhengig av veier.

Ellers døde sporingen, og jeg skjønner det faen ikke. Har et 12V DIN uttak (standard BMW) på sykkelen. I dette stapper jeg en overgang til "vanlig" sigarettenneruttak. Når jeg så setter inn mini-kompressoren i det... Bzzzzzzz, og funker som faen. Når jeg setter inn en USB dings og skal lade telefonen er det dødt. Jeg fatter det ikke! Trodde det var noe feil med USB adapteret, og kjøpte nytt på en Statoil. Men nei, ikke faen...

Hvis noen kan rettlede en stakkar vil det bli satt stor pris på. Nødløsningen er Biltema i morgen tidlig etter en batteribank elns.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Da var du heldigere enn meg... Jeg har omtrent bare hatt regn fra Ålesund til Bergen i dag. Fy faen så det øste ned noen ganger.

Nei, hva skal en anbefale... 40 mil inkludert retur til oslo? eller retur til sogndal? komme deg bort mot balestrand. kjøre E13. Har du noen gang kjørt mellom dale i sunfjord og Leirvik?

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

40 mil i morgen, som til slutt plasserer meg innen rekkevidde av hjemme dagen etter... Aldri kjørt der, må sjekke Google Maps når pizzaen er fortært :thumleft

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av Flanker »

Bilde

På vei retning Gaularfjell, før jeg bikker nordover mot Skei. Og Biltema reddet dagen... USB adapter til 49,- funker som krutt på sykkelen, men ikke det på Statoil til 199,- ... Snodig!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Flankers rare turer og fjas! - Ny video & turrapport

Legg inn av LordShaft »

Ja hvor er locatoweb.com linken? God tur. Kos deg over fjellet. Den fossen som du vil se skilting til etterhvert er greit å stoppe for å se på. Ca 50 meter å gå fra parkeringen

Bilde

Note4

Svar