Løst*

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av Kawagutten »

Har du sjekket resten av sykkelen for skader som har kommet på etter innbruddsforsøket?
Er det kun låsesett så ville jeg ordnet det selv og heller kjøpt en ekstra skivelås(billigere og mindre tidkrevende).Husk på å sette den gule spiralen godt synlig over styret så er det lettere for tyver å skjønne at den er godt låst å da går de helst til neste offer.Hadde det vært proffe tyver så ville sykkelen vært borte.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

espenfe
Innlegg: 11
Registrert: 24 mai 2015, 17:51
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 500 2003

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av espenfe »

Hei igjen.

Til kjellv:
Jeg hadde bare delkasko, så de dekket ikke noe. Det er jo selvfølgelig min egen feil, men var bombesikker på at jeg hadde fullkasko.

Ja, jeg har gått over sykkelen å sjekket. Nå har jeg ikke fått kjørt den, så jeg vet ikke om det er fler skader på den. I værste tilfelle får jeg starta den å trilla meg en tur.

MVH Espen

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av Snikkeren »

Er ikke tyveri dekket av delkaskoen? Nå ble den jo ikke stjålet, men den ble jo forsøkt stjålet, og bør i så måte dekkes av delkaskoen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av TBI81 »

Det samme skjedde med SVen min for noen år siden. Jeg hadde delkasko. Da dette er tyveriforsøk (ikke herverk), og dette er anmeldt, så skal dette dekkes. Sjekk med forsikringselskapet igjen og stå på krava!

Voksen
Innlegg: 329
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av Voksen »

Ja delkasko dekker jo normalt også brann og tyveri. Har du bare ansvarsforsikring så er brann og tyveri utelatt.
Så er jo neste spørsmål hvor høy egenandelen er.

espenfe
Innlegg: 11
Registrert: 24 mai 2015, 17:51
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 500 2003

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av espenfe »

TBI81 skrev:Det samme skjedde med SVen min for noen år siden. Jeg hadde delkasko. Da dette er tyveriforsøk (ikke herverk), og dette er anmeldt, så skal dette dekkes. Sjekk med forsikringselskapet igjen og stå på krava!
Dette høres jo helt perfekt ut. Da skal jeg ringe inn igjen og stå på krava. Sykkelen har heldigvis fått stått i ro i natt, så det er jo bra. Takker så meget for hjelp fra alle som har bidratt til dette. Håper disse jævlene blir tatt.

EDIT: Jeg har 4000 i egenandel på min forsikring. Har jo funnet låsesett på nettet for 900 NOK, så jeg vet ikke om det er bedre å bare la dette ligge..

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av TBI81 »

Og når du får tatt takst; få på alt du kan (egenandelen er den samme). Er det et merke på krona/tanken etc som ikke var det før? Få de med.

espenfe
Innlegg: 11
Registrert: 24 mai 2015, 17:51
Motorsykkelen din: Kawasaki ER 500 2003

Re: Innbrudd/Hærverk i/på sykkel og ødelagt tenningslås. Hje

Legg inn av espenfe »

TBI81 skrev:Og når du får tatt takst; få på alt du kan (egenandelen er den samme). Er det et merke på krona/tanken etc som ikke var det før? Få de med.
Ja, det er jo selvfølgelig litt småriper her og der etter forsøkt tyveri, men det er på styrekrona. Ser ut som dette holder seg godt under 4000 som egenandelen blir, og da er det vel ikke så mye vits å gå videre med det gjennom forsikringa hvertfall.

Svar