Første sykkel - cruiser/custom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Da demonterer du hjulene selv og møter opp med nye dekk? Om noen i Oslo gjør dette er jeg interessert i tips. MC Oslo gjorde ikke jobben om de ikke fikk bestille dekkene selv.

Online
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7012
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Jompa »

Grohl skrev:Da demonterer du hjulene selv og møter opp med nye dekk? Om noen i Oslo gjør dette er jeg interessert i tips. MC Oslo gjorde ikke jobben om de ikke fikk bestille dekkene selv.
Nei, kjøper dekket montert på felgen.
Og demonterer hjulet hjemme først.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av SuperMorten »

Grohl skrev:Da demonterer du hjulene selv og møter opp med nye dekk? Om noen i Oslo gjør dette er jeg interessert i tips. MC Oslo gjorde ikke jobben om de ikke fikk bestille dekkene selv.
Jeg forsøkte hos flere dekkomleggere i Oslo. Alle forlangte at jeg handlet dekk hos de. De eneste som ville gjøre det uten at jeg kjøpte noe, var et par av disse manuelle bilvask/dekkomleggings garasjene, men de hadde ikke utstyr dimensjonert for mc-hjul. Bare bil.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av tor2502 »

Grohl skrev:Da demonterer du hjulene selv og møter opp med nye dekk? Om noen i Oslo gjør dette er jeg interessert i tips. MC Oslo gjorde ikke jobben om de ikke fikk bestille dekkene selv.
Min mening ..... er å boikotte slike firma, jeg kjøper aldri dekkene på slike plasser.
De kan heller ta seg betalt for jobben , om de forlanger i 1t for det , det er helt greit synes jeg, jeg bestiller alltid dekk fra http://www.Dekkonline.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Har aldri hatt problemer med å få lagt om dekkene.

Jeg får rett å slett vondt i magen og kjenner at det provoserer når jeg hører slikt fra et firma med MCOslo's renome , jeg hadde nok forventet mer av de. :[-(
Nei jeg liker ikke å høre sånt , heldigvis har jeg vært forskånet fra å fått slike svar når jeg har spurt. :thumleft

Google is a good friend to use for help on many issues.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Drar opp denne igjen siden den nærmest har blitt "min" tråd.

Som nevnt i en annen tråd her på forumet gikk jeg i bakken uka etter påske i fjor. Etter en lengre "kamp" med/mot forsikringsselskapet mitt ordnet det seg til slutt for min del rett før jul.

Sykkelen blir nå kondemnert og jeg har kjøpt/kjøper meg en ny. Blir en Kawasaki VN900 Custom 2008 (blå) på meg som hentes i mai.

Videre lurer jeg på et par ting.

Hvordan er det å kjøre Bergen - Oslo medio mai? Tenker da på snø/is med tanke på å kjøre over fjellene. Ingen her er spåmenn, men det finnes antakelig noe erfaring på området ;)

Jeg har lest litt på diverse engelske fora at man kan sett på et 200 hjul på original felg, tror det er 180 originalt. Noen med tips/erfaringer på området. Mulig å sette på større. Hva får man plass til om man investerer i ny felg? Om man må endre omfattende greier er det uansett uaktuelt.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Flanker »

Bergen-Oslo i midten av mai er normalt uproblematisk, men vi bor i Norge. Rarere ting har skjedd en snø over fjellet i midten av mai ;-)

Skjekk værmeldingen, samt veimeldinger og webkamera på http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false;, litt før turen. Ser alle tre greit ut... Så er det greit.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Bjerknez »

Å kjøre Bergen-Oslo i mai er nok grei skuring ja. Men som nevnt så bor vi i Norge...

Sjekk værvarselet før du kjører av gårde så er du rimelig sikker.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Olav K »

Det er jo flere overganger å velge mellom, E16 Filefjell, Rv 52 Hemsedalsfjellet, Rv 7 Hardangervidda og E134 Haukeli. Kan være tildels store innbyrdes forskjeller på disse, så er bare å sjekke veimeldingene på vegvesen.no
Men ikke stol 100% på de meldingene, endringer kan komme fort.
Alternativet er å ta en real tur rundt sørlandet, få med seg Nordsjøveien og litt av de fine veiene i Agder, Telemark, Vestfold osv... det vil garantert være snøfritt i mai :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Takk for innspill. Da regner jeg med at det går fint. Blir sweet med ny sykkel nå som jeg har gått en sesong uten :twisted

Brukeravatar
Con
Innlegg: 76
Registrert: 17 sep 2011, 19:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1100EF ++
Sted: Hordaland

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Con »

Ville kanskje unngått Hardangervidda med mindre været er veldig bra..
Kjørte selv over der natt til 17.mai for noen år siden. Strålende fint vær da jeg passerte Geilo, men ca midt på vidden havnet jeg i en voldsom snøstorm!
Ikke kjempekjekt med 18" sommerdekk :-) Jeg åpnet en pils og lot eieren av bilen overta rattet!
"If it ain't broke, fix it!"

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Flanker »

Hardangervidda og Filefjell er vel der det «lettest» blir drittvær og evt. strengt har jeg inntrykk av. Hemsedal og Haukeli ryker sist, men i midten av mai er dette normalt ikke noe problem. Ihvertfall ikke midt på dagen.

Med fritt valg og null stress hadde jeg valgt Hardangervidda, og så kjørt over Imingfjell ned til Austbygde ved nordspissen av Tinnsjø, via Jondalen til Kongsberg og deretter retning Oslo. Veldig flotte mc veier!

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Får bare holde øyne åpne så skal det vel gå fint.

Noen som har erfaringer eller tips angående dekkstørrelse?

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Da er sykkel endelig hentet.

Det ble en tur jeg sent vil glemme, men raskt ønsker å glemme. Værvarselet var ikke på min side på lørdag. Hele sør-Norge var vel dekket av regn. Med litt dårlig kjøreutstyr i form av skinnsko, skinnhansker og en lånt hjelm ble turen et lite helvete over Rv 7. Regn fra start til mål bortsett fra distansen Sollihøgda-Sandvika. Kom meg nok så trygt fram i det minste.

Tenker at jeg trenger et par ting.

Noen som har erfaringer med overtrekksvotter eller liknende som er vanntette?

Ønsker meg en sånn "swing arm" bag og kan bestille dette på ebay, men er det noen norske forhandlere som selger dette?


Sykkelen er for øvrig en VN900 Custom 2008

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av gorbys »

Kjøp et sett goretex hansker istedet ;-)

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av norse900 »

Grohl skrev:Da er sykkel endelig hentet.

Det ble en tur jeg sent vil glemme, men raskt ønsker å glemme. Værvarselet var ikke på min side på lørdag. Hele sør-Norge var vel dekket av regn. Med litt dårlig kjøreutstyr i form av skinnsko, skinnhansker og en lånt hjelm ble turen et lite helvete over Rv 7.
Grei lærdom det, tenker jeg. Får bare håpe du ikke lar seg skremme av været. "Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær" :lol

Grav litt i lommeboka og få deg noe goretex-utstyr. Anbefales på det varmeste (og tørreste)... :knegg :prop:
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Svar