Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Legendary
Innlegg: 58
Registrert: 13 sep 2012, 22:02
Motorsykkelen din: Honda Hornet - '03

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Legendary »

ATWindsor skrev:Utseende er ikke total uviktig, men det er langt ned på lista etter sittestilling, kjøreglede osv, endel motorsyklister lever i villfarelsen at man ser kul ut på motorsykkel, det gjør man ikke :) MCer flest er glorete harry, og man har på seg klær som er lite flatterende og skrikende. Vanlig klær er noe man bruker når man interagerer med andre mennesker man bryr seg om hva mener om deg, det er ikke tilfellet når man kjører motorsykkel.

Men jeg er forsåvidt enig i at man venner seg til de fleste sykler, bare pass på ting som sittestilling og sånn.
For en negativ innstilling. At du ser ut som en dass på to hjul, betyr ikke at andre gjør det. Du får høre med venninnene dine om disse ser "kule" eller ikke:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Angående sykkelvalg, gå for MT07. Du kommer definitivt til å se "kulere" ut på den, enn 650-en. :prop:

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Juicebox »

Legendary :thumleft
Utseendemessig hadde jeg lett gått for mt07. Og sekk istedenfor bag og kofferter montert på sykkelen. Er som seil i vinden :P :p

Om han/hun her ikke er kul så vet ikke jeg
Bilde

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av ATWindsor »

Legendary skrev:
ATWindsor skrev:Utseende er ikke total uviktig, men det er langt ned på lista etter sittestilling, kjøreglede osv, endel motorsyklister lever i villfarelsen at man ser kul ut på motorsykkel, det gjør man ikke :) MCer flest er glorete harry, og man har på seg klær som er lite flatterende og skrikende. Vanlig klær er noe man bruker når man interagerer med andre mennesker man bryr seg om hva mener om deg, det er ikke tilfellet når man kjører motorsykkel.

Men jeg er forsåvidt enig i at man venner seg til de fleste sykler, bare pass på ting som sittestilling og sånn.
For en negativ innstilling. At du ser ut som en dass på to hjul, betyr ikke at andre gjør det. Du får høre med venninnene dine om disse ser "kule" eller ikke:
Personlig synes jeg det er en langt mer negativ innstilling at utseende på sykkelen er det viktigste, hva sier det om ting som kjøreglede? Eller er det innstillingen "noen ting ser ikke kule ut" som er negativ? Regner med du synes alt som finnes ser kult ut da? :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av LordShaft »

MorganX skrev:Hei igjen... ser det er mye meninger om det ene og det andre... men til syvende og siste er det som mange av dere skriver at jeg må prøve sykkelen selv så da er det ut og prøve MT07 etter 17 mai,altså neste uke en gang så får jeg se hva som passer meg best... Skal hovedsaklig bli brukt som sykkel frem og tilbake til jobb i oslo området,men samtidig kunne ta med meg litt bagasje og dra på tur nordover i norge i sommerferien..så noen Kriega bagger til å stroppe fast må jeg også ha.. Vet ikke om jeg kan få i pose og sekk der,men kan jo prøve... foreløbig er jeg for nybegynner så jeg må bare prøve meg frem og få litt erfaring. :-)
Høres veldig fornuftig ut den siste setningen din der. Når du prøvekjører, så se etter enkle ting. Kjenn litt på hvordan du sitter, hvordan knevinkelen er og at du føler at her kan du tilbringe mange timer.
Så mye mer enn det er vel ikke nødvendig å anbefale deg. For du vil gjøre deg utrolig mange erfaringer denne og neste sesong. :prf

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av cosmogs »

Ser ut som om MT´n har mange venner her. Er vel forsåvidt enig i at det er en fin sykkel.
Men jeg synes pokker´n meg Honda er penere! :thumleft
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av Fjeldern »

cosmogs skrev:Ser ut som om MT´n har mange venner her. Er vel forsåvidt enig i at det er en fin sykkel.
Men jeg synes pokker´n meg Honda er penere! :thumleft
Nå har jeg hittil bare hatt to forskjellige Hondaer, så mine meninger nok litt bias, men jeg er helt enig i at Hondaen ser bedre ut!

Har også lest at noen brukere ikke er fornøyd med dempere osv med Mt-07 etter at dem har kjørt dem litt. At det gjør at dem "holder" tilbake i svinger. Hvor stort dette faktisk utgjør vet jeg ikke. Men mt-07 og mt-09 er vel ekstremt konkuransesterkt priset, og er vel også markedsandelledene i Europa? Så må være mye bra med dem!
Men da blir det også litt mer unikt med en Cf600F da ;)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av LordShaft »

Jeg er ikke i tvil om hvilken sykkel jeg hadde valgt! Men det er uvesentlig for deg... Honda er motorsykkelens Retriever. Ser bra ut og hørt veldig lite negativt om denne. mt 07 har jeg hørt mye snakk om demperne. Jeg har enda tilgode å prøve en slik sykkel. Men noen kjappe søk på nettet så finner du nok svar på om dette er hold i eller ikke.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Valgets kvaler... Honda CF650F eller Yamaha MT07?

Legg inn av xyvind »

Kan jo si at jeg faktisk er sykt fornøyd med min CB650F. Har vært ute og kjørt noen-og-tjue mil i dag, og den går som hakka møkk. Bremsene er skikkelig bra, demperne gjør en veldig bra jobb, motoren har mer enn nok drag. Mye motorbrems, som er kult i svingete partier. Og den svinger som en drøm. Har ikke vent meg helt til å sitte så oppreist enda, men det kommer seg. Sykkelen kan legges mer ned enn jeg tror, ser det på kylllingstripene :-D

Svar