Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Storm »

HA i Norge er bare som små- lam å regne, av hva som er i utlandet. Se bare i Sverige og Danmark.
Møtte noen få av HA i Danmark for ett par år siden. Faen for noe tøffinger. De turte til og med å slå ned ei dame. For de skulle nemlig sitte på benken der hun satt. De var hele 4 stk. Sier bare, kluthuer og hjernedøde idioter. Tøffe i flokk er dem.
Dette var forøvrig på "Treff på Toppen" om noen av dere var der i 2013.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

cevillan skrev: Ps: hvorfor mener du det er relevant at det finnes "en god del" lovlydige og snille HA-medlemmer?
Er ikke det relevant, da kaster jeg kortene.
Så gjengs mening her inne er altså at du skal behandles som en kriminell fordi du har "dårlige venner"?
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av JohnnyTh »

KåreDump skrev:
JohnnyTh skrev:Det er ikke noe lovbrudd å avvise folk ved et utested. Dette har eier full rett til.
Nei, det er faktisk ikke lov dersom de blir avvist på grunn av etnisitet, religiøs eller organisatorisk tilknyttning!
Oppfører du deg som en kødd, kan du selvfølgelig bortvises!
Men du kan ikke bortvises fordi en med samme type genser som deg en gang har laget kvalm.
LordShaft skrev:For er der er folk som VET at de holder på med organisert kriminalitet.
Det fins vel medlemmer som er dømt for organisert kriminalitet, men klubbene er aldri det.

Vet ikke hvem som er mest naiv av oss, den som sluker all propaganda fra politiet, eller den som drar den i tvil.
Det fins faktisk lovlydige mennesker i 1%-klubbene.... en god del av dem er faktisk det! :roll
Det er riktig nok. Og man straffes hvis det er gjfntagende avvisning på grunn av hudfarge. Men man kan avvise hvem som helst som man ikke ønsker i sitt private fåretak, uansett om man er svart, gul, hvit eller HA medlem.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

KåreDump skrev:
cevillan skrev: Ps: hvorfor mener du det er relevant at det finnes "en god del" lovlydige og snille HA-medlemmer?
Er ikke det relevant, da kaster jeg kortene.
Så gjengs mening her inne er altså at du skal behandles som en kriminell fordi du har "dårlige venner"?
Det er ikke relevant når man snakker om organisasjonen HA. At man er snill og grei legitemerer på ingen måte at man velger å være en del av et av de største kriminelle nettverkene i verden. Det blir som å si nazistene ikke var så ille, da Hitlers garderobeansvarlig var en skikkelig trivelig kar og dedikert familiemann.

Kan du ikke heller svare på hva du mener er politiets skjulte agenda og motiv? Hva trenger de propagandaen til?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av simpson »

KåreDump skrev:
cevillan skrev: Ps: hvorfor mener du det er relevant at det finnes "en god del" lovlydige og snille HA-medlemmer?
Er ikke det relevant, da kaster jeg kortene.
Så gjengs mening her inne er altså at du skal behandles som en kriminell fordi du har "dårlige venner"?
Ikke i det hele tatt. :-# :x

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av LordShaft »

KåreDump skrev: Så gjengs mening her inne er altså at du skal behandles som en kriminell fordi du har "dårlige venner"?
Nei på ingen som helst måte, men når du som lovlydig borger, melder deg inn i en klubb som er viden kjent for sine kriminelle og tette bånd til kriminelle organisasjoner. Får en medlemskap i en slik klubb om en er så jævlig lovlydig tror du? :-k

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

cevillan skrev:
KåreDump skrev:
cevillan skrev: Ps: hvorfor mener du det er relevant at det finnes "en god del" lovlydige og snille HA-medlemmer?
Er ikke det relevant, da kaster jeg kortene.
Så gjengs mening her inne er altså at du skal behandles som en kriminell fordi du har "dårlige venner"?
Det er ikke relevant når man snakker om organisasjonen HA. At man er snill og grei legitemerer på ingen måte at man velger å være en del av et av de største kriminelle nettverkene i verden. Det blir som å si nazistene ikke var så ille, da Hitlers garderobeansvarlig var en skikkelig trivelig kar og dedikert familiemann.

Kan du ikke heller svare på hva du mener er politiets skjulte agenda og motiv? Hva trenger de propagandaen til?
Det hadde vært artig å høre et svar på det spørsmålet ... om disse klubbene er så full av lovlydige genuint mc-interesserte, akkurat som en ordinær MC-klubb, så burde vel myndighetene ha oppdaget det etter 60 års grunnløs internasjonal overvåkning? ... hva kan motivet være for å fortsette?
Har de bare valgt en tilfeldig gruppe og bestemt seg for at disse menneskene skal trakasseres?
Den siste setninga di (Kåre) er bare tull, ingen har sagt noe lignende ... ikke gjør det unødvendig vanskelig

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av SuperMorten »

Herregud så glad jeg er for at jeg ikke er grønn lengre...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

SuperMorten skrev:Herregud så glad jeg er for at jeg ikke er grønn lengre...
:scratch ... ser du behov for moderering? ... her? ... nå? :eh . Nei, du gjør ikke det? Gjør du vel? :sk?

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av SuperMorten »

jhn skrev:
SuperMorten skrev:Herregud så glad jeg er for at jeg ikke er grønn lengre...
:scratch ... ser du behov for moderering? ... her? ... nå? :eh . Nei, du gjør ikke det? Gjør du vel? :sk?
Nei, jeg vet ikke, og har ikke tenkt til å se etter en gang.. :knegg

(Men synes for en gangs skyld du har mye fornuftig å komme med :lol )
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

KåreDump skrev:

Det er ikke (det bør i alle fall ikke være) slik at man ikke har samme rettsvern dersom man har tilhold i det ene eller andre miljø.
Alle har krav på samme rettsvern, uansett religiøs, etnisk, kulturell eller foreningstilhørighet!
Hvordan er det du mener rettsvernet til de det gjelder ikke er ivaretatt? Og hvem er det tenker på som mener at disse bør ha mindre rettsvern?

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KåreDump »

jhn skrev:... hva kan motivet være for å fortsette?
Tja, si det. Som tidligere nevnt er 1%-miljøene merkbart mer kriminelle i valgår.
Og, nazister og krigen?? Er vi på det nivået??

Har også stilt en del spørsmål, i denne tråden, men ingen ser ut til å ville svare.
...så da avslutter jeg herfra.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av cevillan »

Eksempelet var i overført betydning. For å klargjøre et poeng du ikke synes å ta.

Så det er for å øke sine egne budsjetter de plager en uskyldig gruppe mennesker? Har du noen tall på at 1%-klubbene er mer kriminelle i valgår? Jeg kaller bullshit på den uttalelsen.

Synd du stikker fra debatten når vi begynner å få klarhet i politiets propaganda.
Sist redigert av cevillan den 10 mai 2015, 20:58, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

KåreDump skrev:
jhn skrev:... hva kan motivet være for å fortsette?
Tja, si det. Som tidligere nevnt er 1%-miljøene merkbart mer kriminelle i valgår.
Og, nazister og krigen?? Er vi på det nivået??

Har også stilt en del spørsmål, i denne tråden, men ingen ser ut til å ville svare.
...så da avslutter jeg herfra.
Mener du at de kanskje jobber for politikere? ... eller er de bare påstått mere kriminelle, men egentlig er like snille som alltid?
At det finnes en verdensomspennende konspirasjon om å fremstille en mc-klubb som kriminelle for å bruke det i valgkampen :scratch ... høres ikke det litt spesielt ut?
Forstår ikke helt hva du mener med "nazister og krigen"

Jeg har ikke registrert noen direkte spørsmål fra deg, men bare spør igjen så skal jeg svare etter beste evne.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

Jeg så en interessant dokumentar på TV i går kveld, om det amerikanske myndigheter klassifiserer som Outlaws Motorcycle Gang (OMG)
Det var intervjuet politi, tilfeldige vitner, eks-medlemmer og nåværende medlemmer, tidligere ledere og en politimann som hadde infiltrert HA og vært medlem i flere år, i flere "avdelinger"
Det hersket ingen uenighet om det dreide seg om organisert kriminalitet eller ikke ... etter det jeg kunne forstå.
Men de hadde det selvfølgelig ikke nedskrevet i "statuttene". Problemet er vel heller å definere begrepet "organisert kriminalitet"?
De kunne fortelle at alle skandinaviske menn i kjønnsmoden alder var ganske velkomne i alle OMG-klubbene, siden alle hadde våpentrening fra forsvaret.
Da mc-krigen raste som verst i skandinavia, tok skandinaviske myndigheter, i desperasjon, kontakt med amerikanske myndigheter, som igjen tok kontakt med div ledere i klubbene der borte... for å få fred i Skandinavia.
Det blei da inngått en slags våpenhvile her etter press, eller kall det bare "forslag til fredsavtale" fra de amerikanske lederne.
De amerikanske klubbene har også blitt enige om hvordan de skal dele US mellom seg for å unngå de blodigste sammenstøtene.
Brutaliteten i den skandinaviske mc-krigen kom litt overraskende på amerikanske klubb-ledere, og skapte litt bekymring ... alt sammen i følge dokumentaren
Poenget mitt var egentlig bare ... hvor organisert må det være før man kan kalle det organisert?
Den første "formålsparagrafen" til HA, hvis vi kan kalle det for det, lød vel noe som "vi som lever utenfor alle lover og regler" ...

Svar