Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Hehe, jeg tenkte bare at du kanskje ønsket litt mer power når du først oppgraderte. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe 600cc engang til for å si det slik, da blir det 1000 :prf
En ting er power, en helt annen ting er faktisk å kunne beherske kreftene. :thumleft


Da har jeg vert å prøvekjørt Traceren og heller ikke denne gangen fikk jeg mer enn 15 minutter, så det ble en veldig kjapp test. Kjørte mot Nesodden et lite stykke før jeg snudde kjørte ut på E6 før jeg dro tilbake til yamaha. Kreftene i denne sykkelen er ganske så formidable. Hjulet kommer helt uanstrengt i første og andre gir, kun ved å vri på rulla. Kjørte litt aktivt ut mot nesodden og merket fort at demperne var ganske myke. Så et pitt strammere oppsett ønskes nok. Mulig det kan justeres. Spurte ikke.

Vindskjermen er bare helt pyton. Så her må jeg finne på noe hvis jeg går for denne sykkelen. Tail tiddyen MÅ byttes. Stygg som faen. Salen litt i det hardeste laget så den bør også byttes.

Ellers så likte jeg sykkelen veldig godt. Mye av dette kan fikses lett. Men tden får vise hva det blir. Haster ikke ennå :)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det du må gjøre er å få på en tidy tail, for det orginale skiltopphenget er som på alle sykler ganske forferdelig :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Det du må gjøre er å få på en tidy tail, for det orginale skiltopphenget er som på alle sykler ganske forferdelig :knegg
Klar over det :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det var bare en liten korreks :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Syntes tracern i rød er kjempe fin helt til jeg ser den megasvære vindskjermen forran , syntes den ser helt jævlig ut ...... Ellers sikkert en topp sykkel. Bjerknes skal du skifte allerede altså har jo ikke eid sykkelen 1 år enda en gang jo :)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Flanker »

Den mongo svære vindskjermen er vel ikke standard, eller? Den leveres vel normalt med noe mindre, ihvertfall hvis jeg skal dømme etter 99% av bilder og den utgaven jeg tafset på under MC Messen.

dmorgan
Innlegg: 33
Registrert: 20 mar 2012, 09:10
Motorsykkelen din: 2015 Yamaha MT-09
Sted: Drøbak

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av dmorgan »

Bjerknez skrev:Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?
Jeg spurte Alf Graarud om effektøkning (og om avgiften da ble høyere) da jeg kjøpte MT-09 med Arrow-anlegg. Jeg forstod det slik at det ikke ble flere HK. Jeg har enda ikke fått somlet meg til biltilsynet for å få anlegget godkjent.
nå: 2015 Yamaha MT-09
før: 2011 Triumph Bonneville SE, 2007 Vespa 250 GTS (kona sin), 2008 Yamaha WR250R, 2007 Yahama YBR125, 1998 Honda Transalp XL600V, 1997 Yamaha Dragstar (kona sin), 2002 Honda CB500S, 1999 Honda Shadow VT750C2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

dmorgan skrev:
Bjerknez skrev:Fikk forresten beskjed fra Alf Graarud i dag at han anbefalte Arrow annlegg på Traceren da man fikk hele 9HK'er mer med dette annlegget og det kostet halvparten av Acrapovic anlegget....
Noen som har hørt noe mer rundt dette?
Jeg spurte Alf Graarud om effektøkning (og om avgiften da ble høyere) da jeg kjøpte MT-09 med Arrow-anlegg. Jeg forstod det slik at det ikke ble flere HK. Jeg har enda ikke fått somlet meg til biltilsynet for å få anlegget godkjent.
Jeg aner ikke hvordan det med effektøkning funker, men du betaler ikke noe mer for sykkelen enn det anlegget koster. Arrov anlegg til Tracer koster halvparten av hva Acrapovic koster og skal vist gi flere hester. Han sa faktisk 9 HK'er på bakhjulet.... I prisen så ligger nok en remap også.

Andre kan sikkert svare på dette bedre enn meg... :redface

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Er det ikke noe som heter godkjent avvik ellernoe? Altså om du klarer å dra noe mer krefter ut med effektanlegg, så er det stort sett innafor hva de ser på som greit.

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Du må vel bytte ut hele anlegget, slik dom lorden har gjort, for å få mer HK, hjelper vel ikke med en slipon..... Tror jeg.... Ihvertfall må du vel bytte luftfilter også?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av LordShaft »

Ja du må nok bytte hele anlegget... Har vanskelig for å tro at du får 9 hk ekstra ved å bytte bare potten :-k :-k

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Jaja... har nettopp blandet meg en Mojito uten mynte. (kan vel ikke kalles mojito da, men hvem bryr seg) :redface
Jævlig god er den vertfall!!

Oppskrift:

1stk. lime som er skviset i en spiseskje med sukker i bunnen av glasset.
4cl Hvit Rom (Havana Club Blanco)
En neve med isbiter
Toppet med Soda vann.

Smaker bare helt himmelsk!

Bilde


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23393
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, den drinken der er sabla god altså :redface
Men det ble med den ene, så det ble dårlig med noe technopop party og høy musikk på popanlegget :-)

Svar