På jakt etter ny regndress?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

På jakt etter ny regndress?

Legg inn av LordShaft »

Her er to tester som er gjort av diverse reindresser, om andre er i samme situasjon.

Selv blir jeg å kjøpe enten held sin eller Alpinestar sin.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/r ... rsuits.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://norsafe.net/produkter/regndresse ... e_2012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Takk til Ashland for siste linken :thumleft

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av Zadnez »

held for best pris og finest farge :prf Er det noen som fører Held i Norge eller er det bestillingsvare? .... om du har undersøkt?

Forøvrig vil jeg påstå at s1000r er fin som den er :twisted
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av LordShaft »

Jeg vet at Mc klær Bergen fører Held. Om det er andre er jeg heller usikker på. De har noe på lager, men i min størrelse må det meste bestilles :redface Har vært i kontakt med Edel i dag.
S1000R ser bra ut fra hjulboltene og opp :mk

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av Reodor Felgen »

Magasi.net fører Held.

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av Elruts84 »

Hadde en egen regndress tråd for ikke lenge siden.

Noen momenter her også

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=9313

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

ZZR-Erling

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av ZZR-Erling »

Liker separat bukse/jakke. Funker gull over skinndress! Har en hel en også, men oppleves som mer styr å få på seg.

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av xyvind »

ZZR-Erling skrev:Liker separat bukse/jakke. Funker gull over skinndress! Har en hel en også, men oppleves som mer styr å få på seg.
Kan du anbefale type/merke bukse+jakke? Jeg er så lei av dressen min, da den er vanskelig å ta på og ikke er vanntett.
Viktigst er vel at det er helt vanntett eller så nærme som overhodet mulig :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av LordShaft »

ZZR-Erling skrev:Liker separat bukse/jakke. Funker gull over skinndress! Har en hel en også, men oppleves som mer styr å få på seg.
:orefk Hva med å linke til produkter som fungerer? :lol

Var selv å prøvde en Held Monsun dress i dag. Denne passet perfekt i 3xl, men pga pukkel på ryggen, ble den en anesle tåight i brystet og halsen når jeg satt meg ned i squat. Så størrelse 4xl er bestilt :redface

Den var jævlig lett å få på, skjønner ikke hva som er "styr" med å få på en slik regndress? :-k Mulig min er litt ekstra romslig i livet skuldrene pga størrelsen (høyden) min?
En fordel med hel dress, er jo at du eliminerer jo en inntrengningsplass.

Toven

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av Toven »

Leste at den Held dressen skulle være veldig lett å få på ja. Biltema greia funker greit å få på med støvler og alt på også, litt styr selvfølgelig. Men liker tanken på en heldress enn todelt.
Nå har jeg ikke goretex støvler så kjøpte sånna poser te støvlene, det blir spennende :lol

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av ZnirlN »

Jeg kjøpte SpIDI RaIn FLux i Drammen nå i helga. Brukte den fra Drammen til Odda i går. Min er i XXL. Og den var ikke større enn den måtte være.
Men jeg er veldig fornøyd med den. Holdt meg god å varm helt til jeg kom opp på Haukeli. Jeg kjører med tekstil. :D

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av Ashland »

Skjønner ikke hva styr det er å ta på en hel regndress :scratch

Held Monsun sin bruker jeg ett par min på å få på. Ikke blaffrer den eller føles som ett telt på kroppen, siden den har godt med strammemuligheter i livet og armene. Etter annbefaling fra MC Klær Bergen gikk jeg for en XXL og med mine 189cm satt den helt perfekt :thumleft

Dro den på i våres når jeg startet i -2,5 fra Halden, når Hr. B la opp tur til BP Stasjonen i Vestfold midt i Mars. Holdt meg god og varm til solen tittet frem :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: På jakt etter ny regndress?

Legg inn av LordShaft »

Ashland skrev:Skjønner ikke hva styr det er å ta på en hel regndress :scratch

Held Monsun sin bruker jeg ett par min på å få på. Ikke blaffrer den eller føles som ett telt på kroppen, siden den har godt med strammemuligheter i livet og armene. Etter annbefaling fra MC Klær Bergen gikk jeg for en XXL og med mine 189cm satt den helt perfekt :thumleft

Dro den på i våres når jeg startet i -2,5 fra Halden, når Hr. B la opp tur til BP Stasjonen i Vestfold midt i Mars. Holdt meg god og varm til solen tittet frem :prf
Var du oppe med Edel du også ja :thumleft Var innom å prøvde i 3XL og denne passet perfekt til min høyde og størrelse, men pga pukkel på ryggen, så må jeg prøve i 4xl... satser på at den er 4 cm ekstra over rygg/bryst :redface

Frykter bare den blir en smule vid i livet :redface

Svar