Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Ashland »

Nydelig film Hr. B :thumleft Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!

Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN :thumleft Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!

Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag :redface :redface Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Ashland skrev:Nydelig film Hr. B :thumleft Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!

Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN :thumleft Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!

Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag :redface :redface Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
Tja, vanskelig og måle "erfarenhet" eller "dyktighet" når det kommer til kjøring, men jeg tror nok kanskje antall kjørte kilometer teller mer enn antall år man har hatt lappen. Mange som har hatt lappen i 5 år som ikke kjører mer enn noen få tusen i året. Det kommer vel også litt ann på hvordan man kjører når man først kjører.

Men jada... følte vel at jeg hadde hatt litt flaks med tanke på ungåelse av fartsbot på turen når jeg kom hjem... Jeg tror flaks kvoten min er brukt opp for i år der :lol

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Ashland »

Bjerknez skrev:
Ashland skrev:Nydelig film Hr. B :thumleft Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!

Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN :thumleft Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!

Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag :redface :redface Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
Tja, vanskelig og måle "erfarenhet" eller "dyktighet" når det kommer til kjøring, men jeg tror nok kanskje antall kjørte kilometer teller mer enn antall år man har hatt lappen. Mange som har hatt lappen i 5 år som ikke kjører mer enn noen få tusen i året. Det kommer vel også litt ann på hvordan man kjører når man først kjører.

Men jada... følte vel at jeg hadde hatt litt flaks med tanke på ungåelse av fartsbot på turen når jeg kom hjem... Jeg tror flaks kvoten min er brukt opp for i år der :lol
Du sier noe der! Att enn har lappen betyr att enn har lov å "øvelseskjøre" på egen hånd. En god og erfaren sjåfør, det blir enn gjerne av å kjøre mye og ikke ta alle tilbakemeldinger på kjørestilen som kritikk, men som veiledning :thumleft

Jeg skal ikke ta for gitt enn har like mye flaks og ikke treffer på Onkel Blå neste gang enn kjører like aktivt... Har jo ha det i tankene når jeg skulle være uheldig å tøye fartsgrensene, tror nok jaffal min kvote får året fikk seg ett realt jaffs :-)å

laban
Innlegg: 58
Registrert: 03 mai 2015, 21:02
Motorsykkelen din: KTM Adventure 1190

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av laban »

Bjerknez, hvordan du har festa kameraet?

Ser nesten ut som det er festa på ramma men det var merkelig lite vibrasjoner

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

laban skrev:Bjerknez, hvordan du har festa kameraet?

Ser nesten ut som det er festa på ramma men det var merkelig lite vibrasjoner
Det er festet på styrekrona med RAM mount adapter :thumleft

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Tommas »

Herlig video!

Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.

Flott var det i alle fall :prop:


@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av 45316 »

For å si det sånn, det er nok i en helt annen kategori politiet setter seg ned og regner snittfart på YouTube. Gidder ikke på sånne typer videoer. Så det er ingenting å frykte.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

Tommas skrev:Herlig video!

Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.

Flott var det i alle fall :prop:


@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...

Jeg la ikke merke til at onkel ikke hadde likt framferden din, håper de ikke tok for mye av feriebudsjettet :redface
Godt det er så billig i Europa, at det nok kan bli råd med en pils alikevel :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Zadnez »

kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også :thumleft Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer :redface
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ZnirlN »

ojda skrev:
Tommas skrev:Herlig video!

Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.

Flott var det i alle fall :prop:


@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...

Jeg la ikke merke til at onkel ikke hadde likt framferden din, håper de ikke tok for mye av feriebudsjettet :redface
Godt det er så billig i Europa, at det nok kan bli råd med en pils alikevel :-)å
Den ekstra avgiften er bare sånn som kommer av og til det. Satt helt i min egen verden når jeg ble tatt. Måtte spørre den fine frøkena om hvilken fart jeg hadde og om jeg kunne kjøre videre med lappen i behold :redface Det tok et lite inngrep i budsjettet, men vi får vel bare hente mere fra en annen kont :lol


Var hyggelig å hilse på hele gjengen. Neste gang skal jeg bli med dere hele helgen å ikke stikke av :thumleft

Ellers en fin video du som er laget av turen :D

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også :thumleft Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer :redface
Takk for det Zadnez, men er det noen av oss på turen som kunne kjøre så var det bamsefar (ojda). Rett og slett et imponerende tempo til tider med doningen sin. Et klart eksempel på at mange kubikk i lett sykkel ikke er ensbetydende med at man kommer først frem. Har man teknikken i orden så kjører man fra det meste uansett krefter.

Joda, jeg holdt følge, men merket at teknikken hans i svingene ga han et lite forsprang. Men jeg arbeider med å forbedre meg :thumleft

Ellers var vi alle ganske så gjevngode i mine øyne. Vertfall så holdt vi mer eller mindre samme tempo hele gjengen :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Kawagutten »

Jeg har vært på tur før der Bamsefar har vært den eneste som har fulgt på så vet han kan kjøre hehe Selv måtte jeg stoppe på Hjukse Hehe Knela litt der før vi kjørte videre men ok vi hadde det gøy.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også :thumleft Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer :redface
Takk for det Zadnez, men er det noen av oss på turen som kunne kjøre så var det bamsefar (ojda). Rett og slett et imponerende tempo til tider med doningen sin. Et klart eksempel på at mange kubikk i lett sykkel ikke er ensbetydende med at man kommer først frem. Har man teknikken i orden så kjører man fra det meste uansett krefter.

Joda, jeg holdt følge, men merket at teknikken hans i svingene ga han et lite forsprang. Men jeg arbeider med å forbedre meg :thumleft

Ellers var vi alle ganske så gjevngode i mine øyne. Vertfall så holdt vi mer eller mindre samme tempo hele gjengen :thumleft
Hvis det hadde telt så ville nok tigerberta kjørt lett fra deg og Ojda er flink til å holde følget samlet. hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av ojda »

ja, å hadde Rossi vært med skulle jeg vært grei å venta på han å :prop: :lol :lol

Klippet sammen litt filmsnutter fra turen, son litt i halvblinde :redface
Musikk "Uhørt" er lagt til å prosseseres :thumleft

https://m.youtube.com/watch?v=XoswL59mc-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!

Legg inn av Bjerknez »

Kult :thumleft
Men video er "privat" står det...

Svar