Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Nydelig film Hr. B Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!
Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!
Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!
Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Tja, vanskelig og måle "erfarenhet" eller "dyktighet" når det kommer til kjøring, men jeg tror nok kanskje antall kjørte kilometer teller mer enn antall år man har hatt lappen. Mange som har hatt lappen i 5 år som ikke kjører mer enn noen få tusen i året. Det kommer vel også litt ann på hvordan man kjører når man først kjører.Ashland skrev:Nydelig film Hr. B Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!
Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!
Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
Men jada... følte vel at jeg hadde hatt litt flaks med tanke på ungåelse av fartsbot på turen når jeg kom hjem... Jeg tror flaks kvoten min er brukt opp for i år der
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Du sier noe der! Att enn har lappen betyr att enn har lov å "øvelseskjøre" på egen hånd. En god og erfaren sjåfør, det blir enn gjerne av å kjøre mye og ikke ta alle tilbakemeldinger på kjørestilen som kritikk, men som veiledningBjerknez skrev:Tja, vanskelig og måle "erfarenhet" eller "dyktighet" når det kommer til kjøring, men jeg tror nok kanskje antall kjørte kilometer teller mer enn antall år man har hatt lappen. Mange som har hatt lappen i 5 år som ikke kjører mer enn noen få tusen i året. Det kommer vel også litt ann på hvordan man kjører når man først kjører.Ashland skrev:Nydelig film Hr. B Jeg hadde aldri kjørt noen av veiene før og storkoste meg, E39 var ikke verdens mest spennende, men helt ok for å komme fort frem. Tommas hadde iallefall satt sammen en bra rute!
Trivelig å bli kjent med deg også ZnirlN Kjedelig du måtte hilse på Onkel Blå!! Tror jeg skal gå til anskaffelse av ett verktøysett, så håper jeg aldri trenger å bruke det, på tur... Har iallefall lært enn ikke skal tøye grensene for hva enn tror dekkene holder!
Att noen til tider tøyde fartsgrensene under helgens tur hendte vel til tider,men direkte grisekjøring vil jeg ikke kalle det. Selv om vi rakk butikken før den stengte på fredag Kan vel ikke kalle meg veldig erfaren fører, men vi alle holdt stort sett samme tempo :-)
Men jada... følte vel at jeg hadde hatt litt flaks med tanke på ungåelse av fartsbot på turen når jeg kom hjem... Jeg tror flaks kvoten min er brukt opp for i år der
Jeg skal ikke ta for gitt enn har like mye flaks og ikke treffer på Onkel Blå neste gang enn kjører like aktivt... Har jo ha det i tankene når jeg skulle være uheldig å tøye fartsgrensene, tror nok jaffal min kvote får året fikk seg ett realt jaffs :-)å
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Bjerknez, hvordan du har festa kameraet?
Ser nesten ut som det er festa på ramma men det var merkelig lite vibrasjoner
Ser nesten ut som det er festa på ramma men det var merkelig lite vibrasjoner
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Det er festet på styrekrona med RAM mount adapterlaban skrev:Bjerknez, hvordan du har festa kameraet?
Ser nesten ut som det er festa på ramma men det var merkelig lite vibrasjoner
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Herlig video!
Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.
Flott var det i alle fall
@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...
Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.
Flott var det i alle fall
@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
For å si det sånn, det er nok i en helt annen kategori politiet setter seg ned og regner snittfart på YouTube. Gidder ikke på sånne typer videoer. Så det er ingenting å frykte.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Tommas skrev:Herlig video!
Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.
Flott var det i alle fall
@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...
Jeg la ikke merke til at onkel ikke hadde likt framferden din, håper de ikke tok for mye av feriebudsjettet
Godt det er så billig i Europa, at det nok kan bli råd med en pils alikevel :-)å
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- ZnirlN
- Innlegg: 84
- Registrert: 01 nov 2013, 21:00
- Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
- Sted: Kvinnherad
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Den ekstra avgiften er bare sånn som kommer av og til det. Satt helt i min egen verden når jeg ble tatt. Måtte spørre den fine frøkena om hvilken fart jeg hadde og om jeg kunne kjøre videre med lappen i behold Det tok et lite inngrep i budsjettet, men vi får vel bare hente mere fra en annen kontojda skrev:Tommas skrev:Herlig video!
Og når sant skal sies, på mange av de veiene er det vrient å holde 80 i marsjfart så det ser nok verre ut enn det er.
Flott var det i alle fall
@ZnirlN - hyggelig å møtes, synd du fikk en ekstra avgift for å ha hatt det gøy...
Jeg la ikke merke til at onkel ikke hadde likt framferden din, håper de ikke tok for mye av feriebudsjettet
Godt det er så billig i Europa, at det nok kan bli råd med en pils alikevel :-)å
Var hyggelig å hilse på hele gjengen. Neste gang skal jeg bli med dere hele helgen å ikke stikke av
Ellers en fin video du som er laget av turen
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Takk for det Zadnez, men er det noen av oss på turen som kunne kjøre så var det bamsefar (ojda). Rett og slett et imponerende tempo til tider med doningen sin. Et klart eksempel på at mange kubikk i lett sykkel ikke er ensbetydende med at man kommer først frem. Har man teknikken i orden så kjører man fra det meste uansett krefter.Zadnez skrev:kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer
Joda, jeg holdt følge, men merket at teknikken hans i svingene ga han et lite forsprang. Men jeg arbeider med å forbedre meg
Ellers var vi alle ganske så gjevngode i mine øyne. Vertfall så holdt vi mer eller mindre samme tempo hele gjengen
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Jeg har vært på tur før der Bamsefar har vært den eneste som har fulgt på så vet han kan kjøre hehe Selv måtte jeg stoppe på Hjukse Hehe Knela litt der før vi kjørte videre men ok vi hadde det gøy.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Hvis det hadde telt så ville nok tigerberta kjørt lett fra deg og Ojda er flink til å holde følget samlet. heheBjerknez skrev:Takk for det Zadnez, men er det noen av oss på turen som kunne kjøre så var det bamsefar (ojda). Rett og slett et imponerende tempo til tider med doningen sin. Et klart eksempel på at mange kubikk i lett sykkel ikke er ensbetydende med at man kommer først frem. Har man teknikken i orden så kjører man fra det meste uansett krefter.Zadnez skrev:kjempeflott video... dette kan du Bjerknez... ser ut som om du kan kjøre også Enig i at antall kilometer er viktigere enn antall år... jeg er av den siste kategorien med mange år og lav kilometer
Joda, jeg holdt følge, men merket at teknikken hans i svingene ga han et lite forsprang. Men jeg arbeider med å forbedre meg
Ellers var vi alle ganske så gjevngode i mine øyne. Vertfall så holdt vi mer eller mindre samme tempo hele gjengen
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
ja, å hadde Rossi vært med skulle jeg vært grei å venta på han å
Klippet sammen litt filmsnutter fra turen, son litt i halvblinde
Musikk "Uhørt" er lagt til å prosseseres
https://m.youtube.com/watch?v=XoswL59mc-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Klippet sammen litt filmsnutter fra turen, son litt i halvblinde
Musikk "Uhørt" er lagt til å prosseseres
https://m.youtube.com/watch?v=XoswL59mc-o" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Bjerknez
- Innlegg: 23354
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Lyngdal Part Deux: 1-3 mai. Ferdig, done & dusted!
Kult
Men video er "privat" står det...
Men video er "privat" står det...