Desmo's skriverier.
Re: Desmo's skriverier.
Helt sikkert. Men jeg mistet litt trua på Løvaas da jeg hadde Cagiva. De var bare ikke filla interessert selv om de var forhandler for dritten. Den er for gammel, vi har ikke deler. Men deler fant jeg allikevel fra forhandleren av Cleopatra båter,Sem Kretsfengsel og via internet.
Angrer fremdeles på at jeg solgte den. Vi hadde det moro i sammen...
Angrer fremdeles på at jeg solgte den. Vi hadde det moro i sammen...
Re: Desmo's skriverier.
Frode er en mester på Ducati som sagt. Jeg glemmer aldri da han viste meg reimbytte. Folk er tjukke i hue, sånn nå er det gjort! Tok minutter. Er ikke sånn det står i boka ? Nei, men nå er det gjort.Men skal du ikke... Nå er det gjort og det er sånn de gjør det på fabrikken.
Velkommen tilbake om 12 000 km du og kan betale neste gang.
Ventilkontroll på Suzuki GV. Start. Ikke noe galt der. Min misstillit ble uttrykt og så ble faenskapet mishandlet. På sykkelstia. Ikke no galt, den går 12 000 til den. Så ble den satt inn til autorisert verksted. Frode=20 kroner til kaffekoppen. Skruzuki verkstedet=3000
Alle 3 Hysene jeg har var innom forleden. De er harde på tennplugger og det ble gjort på et blunk. Å mye koster det a Frode ? Jævlig dyrt siden vi må lette på tanken for å nå bakre sylinder.
Gir du me g800 for plugger og 40 for kaffe så ender vi på 1000 ?
(matte er vanskelig) Jeg betalte uten å kny.
Velkommen tilbake om 12 000 km du og kan betale neste gang.
Ventilkontroll på Suzuki GV. Start. Ikke noe galt der. Min misstillit ble uttrykt og så ble faenskapet mishandlet. På sykkelstia. Ikke no galt, den går 12 000 til den. Så ble den satt inn til autorisert verksted. Frode=20 kroner til kaffekoppen. Skruzuki verkstedet=3000
Alle 3 Hysene jeg har var innom forleden. De er harde på tennplugger og det ble gjort på et blunk. Å mye koster det a Frode ? Jævlig dyrt siden vi må lette på tanken for å nå bakre sylinder.
Gir du me g800 for plugger og 40 for kaffe så ender vi på 1000 ?
(matte er vanskelig) Jeg betalte uten å kny.
Re: Desmo's skriverier.
La turen til flymuseet på Gardermoen i dag. Det var så pass vær at jeg dristet meg ut. For å komme dit kjører jeg Fv.33 til Minne og gamle E-6 til Eidsvoll verk. Derfra er det veien over Sagmoen og Nordmokorset som gjelder. Og videre på vestsiden av Gardermoen til jeg kommer til museet som ligger på Sør-gardermoen. Hjem igjen er det samme rute tilbake til Eidsvoll verk, med middagsstopp på gamle Nebbenes, og på østsiden av Hurdalsjøen. I Hurdal talte jeg litt på knappene om jeg skulle driste meg via Høverroa og Vestre Åsveg tilbake. Men det ble opp Skrukkelia til Lygna og Rv.4 til Mjørlund. Der svingte jeg av på Fv.244 og ned til Lena.
Jeg tok noen bilder på museet, men jeg gidder ikke legge dem ut i dag. Kanskje i morgen eller noe sånt.
Jeg tok noen bilder på museet, men jeg gidder ikke legge dem ut i dag. Kanskje i morgen eller noe sånt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Så du noe opplysninger om Caproni-Bergamachi under restaturering ? Det foregår på Sola da hvor de også holder på med en He 115. Spennende.
Re: Desmo's skriverier.
Ingen opplysninger om sånt det jeg kunne se/høre. Men dem har jo fått pusset opp noen av de eldste flymotorene,og satt dem på utstilling i museet. De har vært savnet helt siden de flyttet inn i det nye museet i 2000.
Har jeg misforstått, eller skal du til England å fly baksete i en Spitfire? I så fall er jeg misunnelig. Det har jeg verken råd eller kropp til. Er vektbegrensning på baksetepassasjer i Spitfire etter det jeg har forstått. Og jeg er for tung.
Har jeg misforstått, eller skal du til England å fly baksete i en Spitfire? I så fall er jeg misunnelig. Det har jeg verken råd eller kropp til. Er vektbegrensning på baksetepassasjer i Spitfire etter det jeg har forstått. Og jeg er for tung.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Hørte ikke noe om vektbegrensing da jeg signerte opp ? Totalt 3 timer men bare 30 minutter i lufta. Resten er sikkert gjennomgang av nødprosedyrer og teknisk info ? Dyrt så det holder men andre gang jeg får være med opp. 1ste gang var i en Seafury. Det kostet ikke så mye.Har forresten vært og sett på taxi kjøring av Lancaster bombefly. Det drønnet helt opphissender inn i beinmargen !
Ryktene går nå om at den maskinen skal gjøres flyvedyktig og. Da er det hele 4 flyvedyktige i verden hvis det skjer.
Ryktene går nå om at den maskinen skal gjøres flyvedyktig og. Da er det hele 4 flyvedyktige i verden hvis det skjer.
Re: Desmo's skriverier.
Det blir vel bare tre Lancastere om den skal gjøres flygedyktig. For det er Battle of Britain Memorial Flight og Canadian Warplane Heritage som har dem som flyr. Det er de jeg vet om, og nå har jeg ikke fulgt så nøye med på warbirdsfronten de siste årene. Så det kan jo hende det er tre som flyr nå for alt jeg vet.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Forsvarets flysamling på Gardermoen. Bildene er tatt fra mezzaninen, småflyene er ikke med.
Sist redigert av Desmo den 02 mai 2015, 13:11, redigert 1 gang totalt.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Desmo's skriverier.
Dæven, her skulle jeg absolutt tatt turen. Hadde så jævlig dilla på kampfly når jeg var yngre. Kunne vel navn og betegnelsen på alt av diverse fly og hvilke våpen de kunne ha og ikke ha
Stilige bilder, og takk for at du deler.
Er det fritt fram for alle å se dette? eller er det bestemte dager de har åpent for folk?
Stilige bilder, og takk for at du deler.
Er det fritt fram for alle å se dette? eller er det bestemte dager de har åpent for folk?
Re: Desmo's skriverier.
Foreløpig er det åpent på Søndager 12.00-16.00. Gratis adgang som på resten av Forsvarets museer. Blir vel utvidet åpningstid i sommer. Mer info på Fly museets hjemmeside.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Fant dette om klippfiskbomberen på Flyhistorisk Museum Sola http://www.flymuseum-sola.no/caproni-ca-310/Pollti skrev:Så du noe opplysninger om Caproni-Bergamachi under restaturering ? Det foregår på Sola da hvor de også holder på med en He 115. Spennende.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
Re: Desmo's skriverier.
Jeg leste meg opp på bloggen min i helga, det var mye å flire av der. Men grunnen til dette innlegget er enkelt og greit litt folkeopplysning. De som har vært på forumet en stund vet dette fra før, så jeg ber dem om å bære over med meg. Dette er for nye lesere.
Her er Neil en Triumph 900 Scrambler. Sykkelen heter det fordi han som la pinstripinga på tanken signerte den med navnet sitt. Den er ikke synlig med mindre en tar å bretter opp setet inne ved tanken.
Og dette er Velte-petter en Ducati Monster S4R. Navnet fikk sykkelen etter å ha ligget litt for mange ganger på siden. Det ble enda mer aktuelt i fjor sommer da jeg tryna med den.
Her er Neil en Triumph 900 Scrambler. Sykkelen heter det fordi han som la pinstripinga på tanken signerte den med navnet sitt. Den er ikke synlig med mindre en tar å bretter opp setet inne ved tanken.
Og dette er Velte-petter en Ducati Monster S4R. Navnet fikk sykkelen etter å ha ligget litt for mange ganger på siden. Det ble enda mer aktuelt i fjor sommer da jeg tryna med den.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6996
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Desmo's skriverier.
Takk for opplysningene, æ begynne visst å bli en smule glemsk.
Så for meg at du kjørte en gammel 860 GT eller en annen gammel Ducati fra 70-tallet..........
Og denne Neil, Armstrong kanskje ?
Vet ikke, om det var Armstrong måtte han vel være en gammel plastrakett ?
Nei, på tide å komme meg under dyna.
Så for meg at du kjørte en gammel 860 GT eller en annen gammel Ducati fra 70-tallet..........
Og denne Neil, Armstrong kanskje ?
Vet ikke, om det var Armstrong måtte han vel være en gammel plastrakett ?
Nei, på tide å komme meg under dyna.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Desmo's skriverier.
Kunne vært artig med en 70-talls Ducati, men da hadde det vel blitt en Darmah eller noe sånt. SS og lignende er for dyre om en skal ha et bra eksemplar. Velte-petter har jeg hatt siden den var ny i -04. Så det har da blitt en stund.
We have met the enemy and he is us.
Pogo
Pogo
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Desmo's skriverier.
Desmo skrev:Det blir vel bare tre Lancastere om den skal gjøres flygedyktig. For det er Battle of Britain Memorial Flight og Canadian Warplane Heritage som har dem som flyr. Det er de jeg vet om, og nå har jeg ikke fulgt så nøye med på warbirdsfronten de siste årene. Så det kan jo hende det er tre som flyr nå for alt jeg vet.
...Drar du til Moelv og kjører til Ringsaker kirke og deretter venstre mot Åshøgda kommer du til Mariendal Bilverksted..midt på bondelandet...
DER står det et jagerfly , kjøpt og fraktet dit av forrige verkstedeier.,nesten originalt..
Fin lørdagstur en søndag med finvær det , Desmo...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;