Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Er nå på besøk i byen "din" :P ble en liten kjøre tur nå ikveld. Hadde jeg sett tidligere at du skulle på høk idag hadde jeg nok slengt meg med. Men desverre var jeg hjemme fra begravelsen og sånn litt seint


Sent from my iPhone using Tapatalk
Så desverre ikke PM'en din og posten din før nå :redface

Men bare å slå på tråden eller sende meg en PM etc. når du skal ut på tur. Bare hyggelig det :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Gidder du å PM'e mæ nummeret ditt eller noe æ? Hadde vært moro med en "leke" buddy :P dem fleste kompisene mine jeg kjørte med før har solgt syklene sine :( Så om jeg skal farte rundt blir det stort sett alene. For all del, kan være artig og deilig det også. Men er jo artig når man er 2, eller flere innimellom og :D


Sent from my iPad using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

lasse_hansen skrev:Gidder du å PM'e mæ nummeret ditt eller noe æ? Hadde vært moro med en "leke" buddy :P dem fleste kompisene mine jeg kjørte med før har solgt syklene sine :( Så om jeg skal farte rundt blir det stort sett alene. For all del, kan være artig og deilig det også. Men er jo artig når man er 2, eller flere innimellom og :D


Sent from my iPad using Tapatalk
PM er sendt :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Huff og huff, 2 Triumph og kun 1 Ducati - nå blir det jo bare Triumph prat på turene våre :lol

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Huff og huff, 2 Triumph og kun 1 Ducati - nå blir det jo bare Triumph prat på turene våre :lol
Vi får be med oss Orion. Da blir det likt :thumleft
Men lurer litt på om han har gått i hi.... Han hadde jo noe problemer med gass som hang seg opp. Du har ikke smittet hen vel? :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Haha, meget mulig, alternativt har han det så bra med Ducati'en sin at han ikke har tid til å sitte inne å skrive på forum :-)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Haha, Triumph, Ducati? Sykkel er sykkel :p


Sent from my iPad using Tapatalk

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av lasse_hansen »

Cutless skrev:Haha, meget mulig, alternativt har han det så bra med Ducati'en sin at han ikke har tid til å sitte inne å skrive på forum :-)
Ikke at jeg er helt sikker på hvem dere snakker om, men
Kanskje han er ute å kjører døgnet rundt? Han har nok kjøpt sæ triumph :D


Sent from my iPad using Tapatalk

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Good evening!

Beklager dårlig oppmøte. Er på jobb, så forum og MC har vært lite prioritert. Kommer sterkere tilbake fra 1. mai :-)

PS: En gang Ducati, alltid Ducati ;-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
PS: En gang Ducati, alltid Ducati ;-)


Sent from my iPod touch using Tapatalk
Noterer meg dette i skrivende stund :skriver

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23356
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Så.... hva har JEG fordrevet tiden med i dag da tro?

Fikk en SMS fra Høiden MC Senter i Moss om at det var demodag i dag, og siden dette bare er et "steinkast" unna meg (ca. 3 mil) så tok jeg turen for å se om det var noe spennende å prøvekjøre. Sannheten var at det ikke var så mye spennende, men det nærmeste jeg kom noe som KUNNE vert interresant på sikt var en Yamaha MT-09 Tracer. Jeg skrev under papirene som fortalte meg at det var 10-lapper i egenandel etc. før jeg fikk nøklene. Ble ikke lange turen, men kjørte vel en liten halvtime.

Man kjenner jo med en gang at man har krefter i bøtter og spann her. (A-modus)
Man gir gass og man føler man blir fraktet av sted på en romrakett mens man ligger i en vannseng. Veldig uvant for meg og sitte litt "henslengt" oppå en sykkel med myke (men faktisk ålreite) dempere når kreftene er såpass. Men dette hadde jeg nok blitt vant til ganske fort. Vindskjermen som sto på denne sykkelen hadde jeg røsket av med ostehøvel, for denne var rett og slett helt forferdelig fæl og grusom. En sykkel som kanskje skal få lov til å vokse litt på meg, hvis jeg en dag finner ut at det er en slik type sykkel jeg vil ha.

Jeg kjørte jo en Explorer her om dagen og for å si det sånn... Exploreren er rett og slett en mer gjennomtenkt sykkel. Men den koster også en del mer så klart. Motormessig så tror jeg ikke Traceren har noe å skamme seg over i forhold til Exploreren. Vil tippe Exploreren må se seg slått der. Traceren er også en del mindre og føles mer riktig for oss som kjører ett par turer til vestlandet årlig.

Demperene syntes jeg funket bra på Traceren. Litt myke kanskje, men følte ikke noe åpenbart "feil" her. Salen var hard, så denne må byttes ut for min del. Akrapovic er et must (i forhold til hva forhandler sa). Tar man Traceren for det den er så tror jeg man gjør et godt kjøp. Rett og slett en sykkel jeg skal følge litt med på fremover....

Så noen bilder:
Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av cosmogs »

Gøy med nye kjøreopplevelser, men den vindskjermen tar virkelig kaka, mulig å få den enda litt høyere? :P :p
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Ashland »

Lurer på hva designerene gikk på da de plasserte den vindskjermen og synes den så ok ut :scratch

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av thewiz »

Bjerknez, var du på Høiden rundt 11:45 - 12:00 ? Jeg så en triple som stå utenfor der. Jeg var innom for å bestille en bolt.

Et annet spørsmål, leste jeg at du har sluttet å snuse? Jeg prøvde meg på dette. Var snusfri fra klokken 17.00 i går til akkurat nå, da jeg sprakk. Det var MYE værre enn jeg trodde det kom til å være. Ble meget forbanna, grinete, følte meg "syk" og klarte ikke å sove på natten pga kaldsvetting og frustrasjon. Men jeg SKAL slutte, noen tips? Trappe ned er kanskje min beste løsning.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

thewiz skrev:Bjerknez, var du på Høiden rundt 11:45 - 12:00 ? Jeg så en triple som stå utenfor der. Jeg var innom for å bestille en bolt.

Et annet spørsmål, leste jeg at du har sluttet å snuse? Jeg prøvde meg på dette. Var snusfri fra klokken 17.00 i går til akkurat nå, da jeg sprakk. Det var MYE værre enn jeg trodde det kom til å være. Ble meget forbanna, grinete, følte meg "syk" og klarte ikke å sove på natten pga kaldsvetting og frustrasjon. Men jeg SKAL slutte, noen tips? Trappe ned er kanskje min beste løsning.
Det er forbanna mye lettere å slutte når man fortsatt har snus igjen. Hvis du slutter å snuse når du går tom for snus, så får du samtidig den "trenger å kjøpe snus"-greia :P Litt lettere når man veit at man har snus i lomma hvis du absolutt skulle trenge det - og om du tar en, så tar du sikkert sjeldnere.

Men noe jeg har lagt merke til når det kommer til folk som skal slutte med røyk/snus, så er det svært få som klarer det om de ikke faktisk er genuint interessert i å slutte. Hvis det er fordi man "ikke burde" så skal du ha ekstremt god viljestyrke :P

Svar