Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av rogg »

Gratulerer med ny sykkel.. en skikkelig lekkerbisk det dærre
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!!

Legg inn av Globe »

Takk takk :) :thx

Kjørte fra Trondheim 03:15 natt til i går, ankom Askim ca. 11:30. Lastet opp, var hjemme i Trondheim igjen ca. kl. 20:30 i går kveld. Det ble 111 mil, tur/retur. Kjørte med "silkehansker" på tur hjem, sjekket stroppinga nærmest hver time, så turen hjem tok et par timer mer enn hva jeg er vant med :)

Volusia står nå pent parkert i garasjen, skal i dag gjøre med litt kjent med hva og hvor på sykkelen, pusse og knikke litt, og en liiiiten luftetur utenfor her :) :thumleft


Bilder (tatt med mobil)

Tom henger...på vei til Askim, bildet er tatt på vei over/gjenom Østerdalen, RV3
Bilde


Klargjøring for transport
Bilde


Strammingen ble sjekket flere ganger underveis, men den stod "pent og pyntelig" hele veien hjem til Trøndelagen :)....Jeg lå først i køen hele veien hjem...det vil si...det var JEG som lagde køen..Uvant å være den som må svinge tilside slik at de andre trafikantene slipper forbi :)
Bilde



Nei...nå må jeg ut i garasjen...å kooose meg litt :) Takk for oppmerksomheten!

Brukeravatar
knetrom
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2009, 10:39
Motorsykkelen din: '94 DR 650

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av knetrom »

Globe skrev: Kjørte med "silkehansker" på tur hjem, sjekket stroppinga nærmest hver time, så turen hjem tok et par timer mer enn hva jeg er vant med :)
Hehe, den der kjenner jeg til, kjørte Bergen-Ålesund-Bergen etter min sykkel i sommer :D Tror sidemannen ble lei av at jeg sjekket stroppene hele tiden

Og gratulerer med sykkel!
'94 Suzuki DR650

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Onsløv »

knetrom skrev:
Globe skrev: Kjørte med "silkehansker" på tur hjem, sjekket stroppinga nærmest hver time, så turen hjem tok et par timer mer enn hva jeg er vant med :)
Hehe, den der kjenner jeg til, kjørte Bergen-Ålesund-Bergen etter min sykkel i sommer :D Tror sidemannen ble lei av at jeg sjekket stroppene hele tiden

Og gratulerer med sykkel!
Hadde vel heller kjørt fra Ålesund til Bergen på sykkelen sjøl.... men nå skal jeg jo ikke uttale meg noe om dette :D :mk
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
knetrom
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2009, 10:39
Motorsykkelen din: '94 DR 650

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av knetrom »

OK, siden du "spør" :P Sykkelen hadde ikke skilt og dekkene var utslitt, derfor ble det henger :)
'94 Suzuki DR650

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Svolp »

Finfin sykkel. gratulerer så mye!!

jeg kjørte Virago 125 når jeg var 16, 17 år og elsket custom stilen, tenkte mye på om jeg skulle gå for det som tung sykkel også men av forskjellige årsaker ble et ikke det :)
Hadde jeg hatt plass kunne jeg ha tenkt meg en til av den typen og hatt på lur til de ekstra fine sommerdagene her i stavanger :)

Uansett, den lever sikkert opp til forventingene skal du se!

kenneth
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37936
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av AJ »

Kanskje jeg burde henge meg på custombølgen jeg også... :scratch
Denne ville i så fall vært en god kandidat:

Bilde

Ligger for tiden på Finn.no den også... Og ser veldig bra ut \:D/ . Du vurderte ikke denne da, Globe :eh (for mer info, klikk på bildet):

[img]http://img59.imageshack.us/img59/9306/finnguzzi.jpg[/img]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Globe »

Joda...virkelig lekkerbisken dette også..ingen tvil om det.... :) Jeg var nok mer på det "japanske sporet"...litt for lite "bling-bling" kanskje :) ...men lekker er den!!

Pollti

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Pollti »

Unge mann ! Du kan være glad ny mopeden din ikke gikk på snørra baki hengeren. :orefk Absolutt alt er gjort nesten feil, den datt jo ikke så er det ikke helt feil det du gjorde. Men når du kjører mc på henger så trenger du bare 2 stropper som du legger over stryrekrona. Så får du en person til å holde mopeden oppreist også jekker du fremgaffelen ned til den bunner. Og den skal ikke stå på støtta. Dette er alt du trenger å gjøre.
Også griper redselen oss for at dette bare er kødd og mopeden vil slenge alle veier bak i der, men det vil den ikke gjøre ! Men siden du og de fleste andre av oss er pyser og reddharer så kan du legge en stropp som du slår rundt bakhjulet. Du kan bare glemme å bånne bakfjæringa på de fleste mopeder med stropper. Hvis du ikke syntes det er pent å ha salen liggende rett på bakdekket da. :8-[
Jeg kjører tildels mye med mc både i lukket og åpen henger og jeg bruker kun 2 stropper og ikke noe mere på korte turer.
Kjører jeg lengre enn 3 mil så legger jeg en stropp som jeg slår rundt bakhjulet. Helt borkastet og unødvendig men det gir mental fred. :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37936
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av AJ »

Så, så Pollti :[-X
Gikk jo bra, da! :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Globe »

Hmmm...masse nyttig og lærerik info her!!.....Det at 2 stropper skulle holde, samt det at den skal stå oppreist....DET hadde ihvertfall ikke falt meg inn!!!...Nå var det det 3 mann fra MC forhandler i Aksim som "pakket" dette sammen til meg....må si jeg stolte på at de hadde gjort dette x-antall ganger tidligere...og, som du sier...det gikk bra! :)

Men..spm: ved å feste slik du beskriver...vil ikke bakenden da kunne få noe kast i seg ved et humpete vei o.l.? De som strappet denne fast var noe opptatt av mulig kondens i hengeren på vei over fjellet, som igjen kunne medføre glatt gulv og sklimuligheter for sykkelen!

Som beskrevet så var jeg ofte innom hengeren for å etterstramme...kun ved et par anledninger hadde en av stroppene fått litt slakke.

Huff...vet ikke hva jeg hadde gjort OM jeg hadde hørt/kjent et dunk..og funnet sykkelen mer eller mindre liggende i hengeren!! :O :O

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av cheron »

Jeg frakter sykler bak i Transporteren slik Pollti forklarer... Innimellom slenger jeg på en stropp over bakhjulet for å låse bakenden fast i gulvet. Det viktigste er at den står bom fast der fremme.... :) Har til gode å ha uhell...
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Ragnhild »

Stropper vanligvis på denne måten
Bilde

Ei stropp i veltebøylen på hver side.
BildeStrammer godt ned på fjæringa, men ikke helt ned.
Og så ei stropp på hver side bak.
Har gjerne med egne stropper + at jeg har sydd stropper til å slå rundt som feste for krokene.

På ferja fra Bognes til Lødingen stropper de konsekvent syklene, selv om det er blanke stilla over fjorden
Bilde

Men Bikerbaben var ikke helt glad for den skitne stroppa de kom med og slengte over salen, så hu ofra hanskene som mellomlegg :[-(

Pollti

Re: Virago solgt, ny bruktMC søkes..Custom/Cruiser er stilen!

Legg inn av Pollti »

Du skjønner det AJ at når en ikke surrer og lasker riktig så kan det se flott ut også er det ikke det allikevel. Når det blir en time mellom hver sjekk av surringene da er det i seg selv tegn på at det ikke er bra nok surret. Eller at de som gjør transporten ikke har klart å formidle budskapet om surringene videre. Surr riktig og ha fred i hjertet sier jeg.
Og surringene dine er ikke slik jeg vill ha gjort det på en henger Ragnhild. Du klarer aldri å bånne framgaffelen din ved å surre i motorbøylen. Moderne plastraketter og vinkelslipere er no dritt å surre pga all plastikken.

Svar