Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Voodoodoo »

JRO skrev:Slik så mitt Angel GT ut etter 12 000 km.

Bilde
Du har kjørt allt for mye rett fram.

Burde gå greit å komme seg hjem.. bare å sitte på siden av sykkelen og ri kanten av dekket.

Mitt så slik ut på Fagernes i forfjor

Bilde

Kom meg heeelt hjem men det gikk i moderat tempo i 25 mil.

Bør nevnes at jeg hadde pasasjer og bagasje. På veg hjem en søndag ettermidag var dekkbytte ikke noe tema.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Whoot??? Det der har jeg sett før, men blir like sjokkert hver gang? Er det et z8 dekk ? Meget spesielt at det er så slitt på siden :-k Har du vurdert å sende dette bildet inn til metzeler? :scratch

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Vegard..er det flest venstresvinger på Ringen? :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Pffft... det der hadde jeg også klart. Gi meg en stor rundkjøring med gress i midten, et telt og ett par tre dager :thumleft :lol

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Vegard/Voodoodo er gærn.. :knegg

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

:thumleft

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Istedenfor og lese igjennom tråden tar jeg en snarvei og spør her :P
Hvilke dekk anbefales til sykkelen min? Har kjørt på Bridgestone battlax 016 til nå.. Slites veeldig fort syns jeg, men er forsåvidt fornøyd med grep.. Har dog ikke peiling på om det er bra eller dårlig :P Siden jeg ikke har noe særlig erfaring med andre dekk.

Kjører en suzuki gsxr 1000 og liker og kjøre aktivt i svinger, så vil kun ha blant det beste. Mener og ha lest at michelin pilot power henger godt på og har ok slitasje?

Brukeravatar
Tobben84
Innlegg: 754
Registrert: 04 feb 2014, 13:01
Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
Sted: Stavanger

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tobben84 »

Hører veldig mye bra om Pilot Power 3, uten at jeg selv har prøvd disse.

Har kjørt en del på Pilot Power 2ct og disse var hvertfall veldig gode, men som du sier de varte ikke så veldig lenge. Power 3 skal ifølge de jeg har hørt med være bedre på vått samt vare lengre. Jeg kommer til å sette på de dekka neste gang.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23357
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Skulebollen skrev:Istedenfor og lese igjennom tråden tar jeg en snarvei og spør her :P
Hvilke dekk anbefales til sykkelen min? Har kjørt på Bridgestone battlax 016 til nå.. Slites veeldig fort syns jeg, men er forsåvidt fornøyd med grep.. Har dog ikke peiling på om det er bra eller dårlig :P Siden jeg ikke har noe særlig erfaring med andre dekk.

Kjører en suzuki gsxr 1000 og liker og kjøre aktivt i svinger, så vil kun ha blant det beste. Mener og ha lest at michelin pilot power henger godt på og har ok slitasje?
Jeg vet ikke hvor erfaren du er og heller ikke om du kjører mye på bane etc. men mange skryter veldig av Pilot Road 4 og dette er også dekket jeg har selv for øyeblikket.

Jeg klarer ikke helt å forestille meg at Pilot Road 4 skulle skuffe deg. Man kjører vist lett 10.000km. på disse og noen har nevnt at dem har nærmet seg 14.000km.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Skulebollen skrev:Istedenfor og lese igjennom tråden tar jeg en snarvei og spør her :P
Hvilke dekk anbefales til sykkelen min? Har kjørt på Bridgestone battlax 016 til nå.. Slites veeldig fort syns jeg, men er forsåvidt fornøyd med grep.. Har dog ikke peiling på om det er bra eller dårlig :P Siden jeg ikke har noe særlig erfaring med andre dekk.

Kjører en suzuki gsxr 1000 og liker og kjøre aktivt i svinger, så vil kun ha blant det beste. Mener og ha lest at michelin pilot power henger godt på og har ok slitasje?
Min kone kjører R-bikes, som jeg låner i ny og ne, selv kjører jeg sport/turer, som du ser.

Vel, jeg pleier å anbefale såkalte sport/turing-dekk til R-bikes og selvf til sport/turer bikes.
Dette fordi sportsdekk har en stygg tendens til ikke ha like mye grep i kaldt vær, som sport/turingdekkene, og kalde dager, har vi mye av i Norge.
For at sportsdekk skal fungere optimalt på banedager, kommer de inn i sin "maksimale gripsone", ved høye temperaturer, fordi banekjøring gir betydelig høyere temp i dekka, dette kan gå ut over "kaldegenskapene".
Det er gjort endel seriøse tester på dette. De beste jeg har sett, har Motorrad stått for.
Dem viser gang på gang at på landeveiskjøring er det ikke slik at sport/turingdekk kan bli for varme og at sportsdekk således kan ha en fordel.

Men, sportsdekk har nok en liten fordel når det gjelder lettstyrthet, om det er noe du verdsetter. Selv kan jeg godt like at det er litt "motstand" i styringen, og at den er litt "fast i fisken".

Vel vel...min anbefaling til GSXR1000, blir sportsdekket Michelin Pilot Power 3, (ja faktisk til dere som har lest hva jeg før har skrevet). Men..det blir ett men med de..du bør ikke "peise på" i kjølig vær, si under 12C, dog tror jeg det er det aller beste også i kjølig vær, sett bort fra sport/turingdekk.

Skulle du heller velge sport/turingdekk, vil jeg anbefale Pirelli Angel GT eller ST. (Vi har ikke prøvd Michelin Pilot Road 4 på Gixxer).

På mine bikes har jeg kjørt mye på Metzeler Z8, Z8I og Pirelli Angel ST, men driver nå å "konvertere" til Michelin Pilot Road 4, (har det fremme og Metz Z8I bak).

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Kjører sjelden når det er under 12 grader.. Og når jeg først "peiser" på så får vel dekka grei varme uansett :P
Men da tror jeg jeg prøver Pilot power 3.. Burde jeg gå for sport eller road? Var dette som sto på sykkelen når jeg kjøpte den også :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Pilot power 3 er sport dekket. Pilot road 4 er touring dekket.

Under 12 grader i luft og asfalt er to helt forskjellige ting :thumleft Men ja, jeg har selv kjørt en god sesong på pilot power 3 og er kjempefornøyd de er utrolig styrevillig. Forbausende bra grep og gir masse trygghet i svinger.

Nettopp bestilt meg nye dekk selv, men denne sesongen blir jeg å prøve et annet dekk, mye pga europaturen jeg skal på

Note4

Skulebollen
Innlegg: 24
Registrert: 26 mai 2014, 22:55
Motorsykkelen din: Suzuki Gsx-r 1000

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Skulebollen »

Skal du på europatur med R sykkel :P ? Blir gåen i rompa etter 3-4 timer jeg.. Aaaltfor hardt sete på min gsxr k6

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Rumpe er ikke noe problem, men kjenner det litt i kne leddet :redface etter 4 - 5 timer. Men tar jeg litt pauser kan jeg lett være 10 til 12 timer på sykkelen i løpet av en dag. Altså det er inkludert pausene.

Vi er alle bygget forskjellig. Jeg trives serdeles godt på en R sykkel, i forhold til en del andre sykler. Men første gang jeg begir meg utpå så mye kjøring på R sykkel fortløpende :thumleft

Note4

Svar