Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Voodoodoo »

Når en 1% klubb premierer drap med opprykk fra prospect til fullverdig medlemsskap sier det allt om hva slags organisasjon dette er.
Synes det er latterlig at medlemmer står og prediker at dette har med motorsykkel og samhold å gjøre når realiteten er en helt annen.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av sotOle »

Speidergutta på nye eventyr. Eller ny troppsfører var det vel.
http://www.dagbladet.no/2015/01/12/nyhe ... /37127010/" onclick="window.open(this.href);return false;

NB. Her ser dere eksempel på hvor jævlige politiet og pressen er på å spre falske beskyldninger mot sunne motorinteresserte familiefedre.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

Det er ganske merkelig at tilsynelatende lovlydige voksne mennesker, som påstår de ikke har noen forbindelser med 1%-klubber, forsvarer disse folka med nebb og klør ... i rettferdighetens navn? :scratch
Hva kommer det av? Er det uvitenhet? Det tror jeg ikke ... det finnes jo info lett tilgjengelig.
Har de sett en kul film eller tv-serie i sin ungdom? Tja, ikke usannsynlig

Jeg lurer fremdeles på hvordan en kristen MC-klubb passer inn i 1%-begrepet ... er det kostymet som er avgjørende?
Eller er det en klubb for kristne kriminelle ... eller er det for kriminelt kristne? Har de noen forbindelser med bedehusmiljøene i Kvinesdal, og kollektbøssene, som noen nevnte?
Er det problematisk å trekke seg ut av et kristent 1% mc-miljø? :-k
Jeg må si som Jompa ... jeg skjønner ikke bæra :scratch

Voksen
Innlegg: 330
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Voksen »

Dritbra skrevet igjen jhn. :thumleft

Toven

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Toven »

lurer på om det var 1% bilklubber, om de var vist like mye sympati da :P :p

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

Toven skrev:lurer på om det var 1% bilklubber, om de var vist like mye sympati da :P :p
Ikke av motorsyklister ... men sikkert av noen entusiastiske råneklubber e.l. :knegg ... som har sett noen kule filmer eller tv-serier og spill

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av simpson »

jhn skrev:Det er ganske merkelig at tilsynelatende lovlydige voksne mennesker, som påstår de ikke har noen forbindelser med 1%-klubber, forsvarer disse folka med nebb og klør ... i rettferdighetens navn? :scratch
Hva kommer det av? Er det uvitenhet? Det tror jeg ikke ... det finnes jo info lett tilgjengelig.
Har de sett en kul film eller tv-serie i sin ungdom? Tja, ikke usannsynlig

Jeg lurer fremdeles på hvordan en kristen MC-klubb passer inn i 1%-begrepet ... er det kostymet som er avgjørende?
Eller er det en klubb for kristne kriminelle ... eller er det for kriminelt kristne? Har de noen forbindelser med bedehusmiljøene i Kvinesdal, og kollektbøssene, som noen nevnte?
Er det problematisk å trekke seg ut av et kristent 1% mc-miljø? :-k
Jeg må si som Jompa ... jeg skjønner ikke bæra :scratch
Hvem voksne, lovlydige mennesker forsvarer de med nebb og klør?
Har ikke sett en person her inne som gjør det.

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev:
jhn skrev:Det er ganske merkelig at tilsynelatende lovlydige voksne mennesker, som påstår de ikke har noen forbindelser med 1%-klubber, forsvarer disse folka med nebb og klør ... i rettferdighetens navn? :scratch
Hva kommer det av? Er det uvitenhet? Det tror jeg ikke ... det finnes jo info lett tilgjengelig.
Har de sett en kul film eller tv-serie i sin ungdom? Tja, ikke usannsynlig

Jeg lurer fremdeles på hvordan en kristen MC-klubb passer inn i 1%-begrepet ... er det kostymet som er avgjørende?
Eller er det en klubb for kristne kriminelle ... eller er det for kriminelt kristne? Har de noen forbindelser med bedehusmiljøene i Kvinesdal, og kollektbøssene, som noen nevnte?
Er det problematisk å trekke seg ut av et kristent 1% mc-miljø? :-k
Jeg må si som Jompa ... jeg skjønner ikke bæra :scratch
Hvem voksne, lovlydige mennesker forsvarer de med nebb og klør?
Har ikke sett en person her inne som gjør det.
Mener du at de som forsvarer de ikke er voksne eller lovlydige? :)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

simpson skrev:
jhn skrev:Det er ganske merkelig at tilsynelatende lovlydige voksne mennesker, som påstår de ikke har noen forbindelser med 1%-klubber, forsvarer disse folka med nebb og klør ... i rettferdighetens navn? :scratch
Hva kommer det av? Er det uvitenhet? Det tror jeg ikke ... det finnes jo info lett tilgjengelig.
Har de sett en kul film eller tv-serie i sin ungdom? Tja, ikke usannsynlig

Jeg lurer fremdeles på hvordan en kristen MC-klubb passer inn i 1%-begrepet ... er det kostymet som er avgjørende?
Eller er det en klubb for kristne kriminelle ... eller er det for kriminelt kristne? Har de noen forbindelser med bedehusmiljøene i Kvinesdal, og kollektbøssene, som noen nevnte?
Er det problematisk å trekke seg ut av et kristent 1% mc-miljø? :-k
Jeg må si som Jompa ... jeg skjønner ikke bæra :scratch
Hvem voksne, lovlydige mennesker forsvarer de med nebb og klør?
Har ikke sett en person her inne som gjør det.
Nuvel ... jeg spisset det kanskje litt, men jeg kan forandre det til " er bekymret for rettsikkerheten til disse folka, og synes de blir urettferdig behandlet. De synes vi skal fokusere på de positive sidene til forbryterne. De synes vi skal kutte ned på etterforskningen av 1%erne og heller konsentrere oss om det kristne kriminelle bedehusmiljøet. De mener at siden dette er mennesker, akkurat som du og jeg, må vi slutte å snakke stygt om de i media. Vi må ha flere saker om at de går i begravelser, er glade, og triste, mette, sultne og kåte ... akkurat som "vanlige" folk. De er jo mennesker, akkurat som oss"
Hvilke andre kriminelle grupper har en lovlydig heiagjeng blandt "sivilbefolkningen"?
Det er ikke første gang dette diskuteres ... hadde det ikke vært noen som forsvarte 1%-klubbene, hadde det vel ikke blitt diskutert heller?
Jeg synes folks holdning til kriminalitet er mere interessant å diskutere enn om jeg uttrykker meg presist nok.

"Nebb og klør" var ikke helt bokstavelig ment ... det er et uttrykk som kan bety noe lignende som ivrig, entusiastisk, med stor innlevelse osv. Har du sett noen sånne personer her inne?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av simpson »

Vel, ikke enig at noen ivrig, entusiastisk, med stor innlevelse osv forsvarer de, men har opplevd at noen faktisk har ett litt mer nyansert syn på de enn at de bare er en gjeng med drapsmenn og hardbarkede kriminelle.
De aller, aller fleste i HA Norge har vanlige jobber, familie/barn. Betaler skatt og har rettigheter som alle andre norske statsborgere.
Mange fortrenger det at de har ett normalt liv med normale hobbyer som deg og meg, men samtidig er medlem i en helt lovlig klubb.
Riktig nok forplikter klubben, men det er ikke sånn at de er der 24/7 og bare driver med hysj hysj ting.

Men siden du er inne på det, jeg frykter mye heller folk som vil forby ytringsfrihet, pålegge kvinner heldekkende klesdrakt, selvmordsbombere i troen på en eller annen fantasiperson som vist nok skal gjenfødes eller stå opp igjen fra de døde.
De vil gjøre din og min hverdag utrygg for å få gjennomført viljen sin. Vi er direkte målet deres.

HA driter i både deg og meg og vil ikke ha noe med oss å gjøre. Så sant du ikke har noe uoppgjort med de.

Jeg vet hvem jeg bør frykte og ikke, men mulig at det er bedre med drap og trusler så lenge det skjer i guds navn :-k

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av KawaJens »

simpson skrev: De aller, aller fleste i HA Norge har vanlige jobber, familie/barn. Betaler skatt og har rettigheter som alle andre norske statsborgere.
Mange fortrenger det at de har ett normalt liv med normale hobbyer som deg og meg, men samtidig er medlem i en helt lovlig klubb.
Riktig nok forplikter klubben, men det er ikke sånn at de er der 24/7 og bare driver med hysj hysj ting.
Og etter arbeid så smugler og selger dem narko,trafiking og torpedovirksomhet. Slik som en vanlig familiemann driver med. Heilt uskyldig.

sotOle
Innlegg: 171
Registrert: 16 sep 2013, 21:14
Motorsykkelen din: Ja

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av sotOle »

Hvis en vil løfte litt på tinnfoliehatten og spørre seg, er Hells Angels en kriminell organisasjon? I tilfelle ja, hva er det da som tiltrekker trauste lovlydige familiefedre til å være medlem i en slik organisasjon?
For meg blir dette omtrent de samme som om jeg skulle være fasinert av den Sicilianske mafia. Jeg starter avdeling i Norge med godkjenning fra Sicilia, inkluderer alle ritualer og regler. Men jeg er den samme trauste hardtarbeidende familiefaren. Ikke ulovlig som sådan kanskje, men muligens litt....tja, jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det.
Samtidig vil jeg også si at enhver klubbdannelse som lar seg diktere av Norgesmodellen er et knefall for HA. Mange vil hevde at det er "friheten" som er tiltrekkende ved "bikerlivet". Men er det frihet å la seg underkaste HAs regler og ritualer for klubbdrift? En blir nesten fristet til å si ryk og reis.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

simpson skrev:Vel, ikke enig at noen ivrig, entusiastisk, med stor innlevelse osv forsvarer de, men har opplevd at noen faktisk har ett litt mer nyansert syn på de enn at de bare er en gjeng med drapsmenn og hardbarkede kriminelle.
De aller, aller fleste i HA Norge har vanlige jobber, familie/barn. Betaler skatt og har rettigheter som alle andre norske statsborgere.
Mange fortrenger det at de har ett normalt liv med normale hobbyer som deg og meg, men samtidig er medlem i en helt lovlig klubb.
Riktig nok forplikter klubben, men det er ikke sånn at de er der 24/7 og bare driver med hysj hysj ting.

Men siden du er inne på det, jeg frykter mye heller folk som vil forby ytringsfrihet, pålegge kvinner heldekkende klesdrakt, selvmordsbombere i troen på en eller annen fantasiperson som vist nok skal gjenfødes eller stå opp igjen fra de døde.
De vil gjøre din og min hverdag utrygg for å få gjennomført viljen sin. Vi er direkte målet deres.

HA driter i både deg og meg og vil ikke ha noe med oss å gjøre. Så sant du ikke har noe uoppgjort med de.

Jeg vet hvem jeg bør frykte og ikke, men mulig at det er bedre med drap og trusler så lenge det skjer i guds navn :-k
Jeg fortrenger ikke noe som helst ... det hjelper ikke å være bare deltidskriminell. Eller mener du at så lenge en viss del av døgnets timer tilbringes med familie og jobb, så er de vanlige nok til å få være i fred?

Jeg gidder ikke å sette opp ei prioriteringsliste innen kriminalitet, eller diskutere alle slags kriminelle.
I dag blir det kriminelle MC-klubber ... i morgen? ... hvem vet, kanskje kriminelle buekorps?

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev: Riktig nok forplikter klubben, men det er ikke sånn at de er der 24/7 og bare driver med hysj hysj ting.
Hvem er det som har påstått det?

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av L-NA »

Tja, hvor tar Dere det fra???
Med stor fare for at jhn, og hans med sammensvorne atter en gang ikke skal skjønne hva jeg skriver, eller prøver å si, så er jeg likevel dum nok til at jeg hiver meg ut i det en siste gang. Dette tross alt av at "billedlige" uttrykk blir skrevet og brukt kontinuerlig, mens i debatten er slik at den annen parts billedlige uttrykk er sannheter....mens ens egne ......nei det er noe annet.
Jeg beklager sterkt at jeg drog frem Kvinesdal, som eksempel på "andre miljøer". Og til Dere som sier at Dere ikke forstå. Det var billedlig.

Når det så gjelder 1% klubbene så trenger de ingen til å forsvare seg, aller minst meg. Kriminaliteten er prosentvis svært høy, noe jeg aldri har nektet på eller prøvd å argumentere i mot. Slik kan jeg fortsette, og forsåvidt bekrefte det meste som her blir sagt. Jeg skjønner ikke en gang hvorfor det diskuteres. Men det jeg har prøvd å få frem, (som Jompa. og jhn ikke forstår) er som Simpson sier NYANSENE. Ikke bare for å forsvare 1% klubbene. Men for meg selv og jhn, som "vanlige" motorsykkellister. Slik media ofte fremstiller (bla. bilder som blir brukt) og skriver, så er det for mange innbyggere i dette landet ingen forskjell på en stor MC med HA på ryggen, eller en stor MC med Kawa ørn på ryggen, eller en Intruder med "ryk og reis" . Hverken den vesle gutten som står å venter på bussen, eller den gamle kona utenfor butikken ser forskjell på 1% klubb medlem, eller jhn, eller for den del - meg selv. Man blir redd en stor MC, i ihvertfall hvis han har sorte klær. Og i tillegg bråker litt (gutten og kona ble brukt som "billedlig" eksempel....ja og forsåvidt deg også jhn)

Jeg googlet " straffedømt familiemann". Dette med tanke på å legge inn noen eksempler på at det faktisk (hold dere fast) finnes straffe dømte familiemenn som ikke tilhører HA, eller andre 1% klubber...men det ble så inn i helv.....med treff....og faktisk så var HA ikke nevnt i ett av det treffene jeg "klikket" på....må ha vert en tilfeldighet... :mk

Kos Dere...

Svar