Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Damn, flotte bilder!

Så ut til å være en bra tur :-)
Takk for det Tommas...
Det blir (som jeg skriver) en bra tur når man kjører en digg motorsykkel, med gode venner i fimt vær og på nydelige veier :prf :prf :prf
Bestemt deg for sykkel nå?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Tommas »

Ja :-# :x

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av LordShaft »

Jeg skimter vel bare et strekke jeg ikke er godt kjent med å kjøre fra dette kart utsnittet ditt onkel :thumleft dette ser jo helt magisk ut, men var det ikke jævlig med telehiv? Er alle bildene tatt med gopro?

Når kan vi eventuelt forvente å få se film av turen?

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av LordShaft »

Vi får kjøre en tur ned å besøke han ilag elolz.... jeg kan garantere at du blir å kose deg glugg ihjel :thumleft

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Tommas »

Sagt det før, sier det igjen: må komme meg over dit en tur i løpet av sommeren ;-)

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg skimter vel bare et strekke jeg ikke er godt kjent med å kjøre fra dette kart utsnittet ditt onkel :thumleft dette ser jo helt magisk ut, men var det ikke jævlig med telehiv? Er alle bildene tatt med gopro?

Når kan vi eventuelt forvente å få se film av turen?

Note4
Telehiv... å nei ikke et eneste ett faktisk, har jo vært en mild vinter.
Faktisk har de lagt endel ny asfalt på Ølve, så der var det blitt eventyrlig fint å kjøre. :prf
og dekkene... jeg begynner å like PR4 ganske godt selv om jeg ikke akkurat pusher på grensene ennå..., sporstabil i sving, flott grep og jeg får tilbake godfølelesen jeg hadde på Street'en med PP3 dekka. Noe helt annet enn det Pirelli rubbish greiene som stod på orginalt.
Filmen er vel av en slik karakter at det minst er 80års grense på den :knegg
å legge ut noe sånt ville være å be om kjeft fra sidrumpa forståsegpåere :[-X :[-X ... så det tør jeg ikke. Filmet kun noen minutters kjøring borte ved Hodnanes, så er ikke rare biten. Var ikke noe "filmetur" dette.

@ Elolz: ja du må definitivt utvide horisonten din, de beste veiene ligger her og venter på deg. Knapt nok annen trafikk og naturperler på løpende bånd :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Olav K »

Tommas skrev:Sagt det før, sier det igjen: må komme meg over dit en tur i løpet av sommeren ;-)
Det er bare å ta turen når streetfighteren er kommet i hus, jeg er spent på å se ha du ender opp med. Men holder en knapp på BMWen, og det er et fordømt godt valg, om så er :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av freddy123 »

Liker virkelig disse turraportertene dine :) du skriver på en god måte som gjør det spennende å lese :)

Drømmer meg bort til sol sommer og svingete mc vei her jeg sitter på hytta med influensa :)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av ojda »

freddy123 skrev:Liker virkelig disse turraportertene dine :) du skriver på en god måte som gjør det spennende å lese :)

Drømmer meg bort til sol sommer og svingete mc vei her jeg sitter på hytta med influensa :)
Kan ikke annet en å si meg enig i den karakteristikken der nei :vs
Å at han er både hyggelig og inspirerende å kjøre ilag med, gjør ikke saken værre.

Dette var det eneste bilde jeg fant av han i farten:
Olav :redface
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Gulars »

Fin beskrivelse og bilder. Jeg har kjørt der selv et par ganger, unntatt utenom den tunnelen ved Eikelandsosen. Der måtte jeg inn på kart for å se. Fint tips. Håper det blir greit vær neste helg. Kanskje det blir tur da. Var ute en tur selv i går. Dro nordover og utover mot Frekhaug og så langt jeg kom. Hadde aldri vært helt ute der før. Ikke veldig spennende, men nå har jeg vært der. :-) Det er litt kaldt enda, men det kommer seg.
Kjør sikkert!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Busa Trond »

Olav K skrev:...Filmen er vel av en slik karakter at det minst er 80års grense på den :knegg...
Dette candida ikke mene Olav :[-X


Flotte kjørebilder fra turen og Vestlandet som vekker kjørelysten her :thumleft
Hvordan er det du tar ut bilder av filmen, eventuelt program?

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Påsketur, att og fram, hit og dit

Legg inn av Olav K »

Busa Trond skrev:
Olav K skrev:...Filmen er vel av en slik karakter at det minst er 80års grense på den :knegg...
Dette candida ikke mene Olav :[-X


Flotte kjørebilder fra turen og Vestlandet som vekker kjørelysten her :thumleft
Hvordan er det du tar ut bilder av filmen, eventuelt program?


Jeg bare tar en print screen, og vips... ctrl c og åpne paint, ctrl v.
Lagre som jpg format, og det blir "greit nok" til nettbruk.
kan ikke legge ut video fra sånn kjøring, det kan gi livstid om feil personell skulle vise interesse :knegg :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- kjøpe GPS?? kanskje det, men hvilke

Legg inn av Olav K »

Ja så blei blei det noen mil dag også, i gråvær med fine temperaturer.
Inn til Odda med litt verktøy i tankveska og en liten kveil med plastrør på ryggsekken. Fikset noe provisorisk vannforsyning etter en vannlekkasje jeg måtte plugge igår kveld. Det blei en quickfix, og deretter en rask retur til middagen :yeyeye
Hadde en fin flyt idag, kjenner disse nye dekkene er virkelig bra, så blei ikke nevneverdig plaget med biler som tok meg igjen, for å si det sånn :knegg
Etter middag kom Znirln innom, og da kom det brått forslag om kveldstur.. to stemmer for og ingen imot, på med klærne igjen, og litt gauling i intercommen for å oppnå kontakt. G9x'en er litt tregere til å koble seg sammen enn de gamle G4'ene.
Da blei det en fin tur til Utåker og hjem igjen, tilsammen 19 mil på meg idag.
Vi stoppet på Husnes og toppet tanken, for onsdag morgen blir det ny tur :yeyeye :yeyeye
Jeg foreslo å byttelåne sykler, og sånn blei det. Stian prøvde Speedy, og jeg tok panzervogna.

Og hvordan var det å kjøre KTM'en??
Først og fremst var det som å kjøre en skyskraper, en skyskraper der man sitter på toppen i en vibrerende vannseng og ser utover verden. Definitivt annerledes, og 21" framhjul gjør jo ikke sykkelen spesielt lettsvingt. ( i forhold til min kjære Speedy :-)å )
Er smått imponert over Znirln som grisekjører sånn på den sykkelen.
Etter noen mil ville jeg gjerne ha tilbake Speedy, og måtte true med både juling, pollti, besøksnekt osv før han motvillig svingte til side i Uskedalen, og vi switchet tilbake :thumleft
Uten navn.jpg
Men så var det overskriften:
GPS
Er ikke helt superhappy med den Iphoneholderen min, det blir litt feil plassert frampå der, så blir å bestille meg en "ånkli" GPS til ferieturen, men hvilken... får lese meg litt opp på det der, de neste dagene :-k finne ut hva som er nødvendige funksjoner osv.... Det å få info om hvem som ringer er f.eks sterkt ønskelig, men å kunne legge inn info om forskjellige fergjeruter ville være helt superdupert :prf :prf

78 dager igjen :prop: :prop:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- klar for tur...faktisk j...lig klar

Legg inn av Olav K »

Tirsdag aften, har vært i mannehulen og sjekket opp litt før morgendagen, for den skal brukes på to hjul :prf
Blir å reise på morran, når Znirln har deponert avkommene på skolen, da er det 09 avgangen fra Årsnes som gjelder.
Så blir det å følge sola en runde rundt Hardangerfjorden, og ta et sveip over Espelanddalen (også kalt Ulvikfjellet) og Hardangerbrua hjem igjen.
En avtale i Odda kl 1330 bør være innen rekkevidde da :thumleft

Skal prøve ut et nytt feste for GoPro'en, slik at den ikke påvirker speedometer

Etterpå blir det Triumphtreff på Er-An veikro utenfor Os, GLEDER meg til å se igjen TiVgjengen :prf


Og som overskriften sier.. jeg er klar, jææævlig klar for litt gladgassing i morra :knegg :knegg
Klar for tur.jpg
Nesten så jeg vurderer å overnatte i Mancaven, så man ikke forsover seg.. men jeg stoler på at Znirln er like gira, og får vekket meg :[-o< :[-o<
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg- klar for tur...faktisk j...lig klar

Legg inn av ZnirlN »

Olav K skrev:
Og som overskriften sier.. jeg er klar, jææævlig klar for litt gladgassing i morra :knegg :knegg
Klar for tur.jpg
Nesten så jeg vurderer å overnatte i Mancaven, så man ikke forsover seg.. men jeg stoler på at Znirln er like gira, og får vekket meg :[-o< :[-o<
E klar for en tur no. Litt lengre enn bare å pirre sykkelen og meg.
Det sto mellom en topptur på ski å en tur med dæ Olav. Va et hardt valg, men KTM'en trenger luft etter en lang vinter :lol

Svar