ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av norse900 »

Så flott! Gratulerer :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Sted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Etter mye pushing så fikk jeg endelig et svar fra noen i alle fall. Selv om det fortsatt ikke er serlig avklarende ang. CHAdeMO lading.


Thank you for your interest in CHAdeMO.

First of all, CHAdeMO protocol is the same wherever you go in the world. However, that does not mean the motorcycles bought elsewhere would work well with all chargers in Europe, for example.

For CHAdeMO chargers meeting all requirements for the full voltage range (50V-500V), your Zero Motorcycle should be able to charge.
However, certain CHAdeMO chargers go from 250V-500V, complying with the SAE requirement of 250V lower voltage bracket, and you would have to ask the charger manufacturers you intend to use beforehand whether their chargers can go as low as 50V (or not).

It is our regret to inform you that Zero Motorcycle is no longer our member, and I suggest you continue to ask them regarding their future plans to deliver CHAdeMO inlets for their motorcycles.

Best regards,

Tomoko

--
Secretariat
CHAdeMO Association Europe


Så er spørsmålet, skal jeg bruke over 20K på et CHAdeMO sett? Jeg vil så gjerne. Trist også at Zero ikke er medlem hos CHAdeMO lengre.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Sted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Har snakket en del med ABB som leverer hurtigladere i Norge. Og har fått en fin avklaring. Måtte få avklaring angående det med 50volt fra forige post.
Bare hyggelig. Kan jo være jeg trenger hjelp av deg hvis jeg skal kjøpe en selv ;-)
Ha en strålende helg du og!

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 13:10
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Konge, Arne!
Du har vært til stor hjelp. Tusen takk. Du får ha en strålende helg.


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 13:04
Til: Joar Guttormsen
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Ja, det ville jeg og gjort.
Har hørt rykter om at Zero tester motorsyklene i fra fabrikken på ABB hurtigladere. Jeg søkte litt for å finne bekreftelse på dette men fant det ikke i farten.
Mellom Bergen og Stavanger er det bare ABB ladere. Det samme fra Stavanger til Kristiansand

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 12:33
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Den er fantastisk. Savner ikke lyden fra en motor heller. Deilig å skli helt stille gjennom norsk natur. Og 0-100 på 3 sek. er ikke å forakte heller ;) Og fylle tanken for 4kr er heller ikke feil. Tror bare jeg tar sjansen på å investere i et CHAdeMO sett da.


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 12:12
Til: Joar
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Ser lekker ut :-)

Ja, hurtigladeren styrer utgangseffekt avhengig om det er en MC eller en elbil.

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 12:09
To: Arne Sigbjornsen
Subject: SV: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Har det ;-)
Den er helt fantastisk! Vil så gjerne kunne ta den med meg på turer til Oslo og Bergen. Må få meg CHAdeMO sett før det.
Angående den remarken, så styrer vel laderen det selv?

Bilde


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar

Fra: Arne Sigbjornsen
Sendt: 20. mars 2015 11:59
Til: Joar
Emne: RE: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Hei Joar

Ja, våre hurtigladere har utgangsspenning på DC fra 50V – 500V
One remark: Please note that the battery voltage of a motor cycle is in general lower than the battery voltage of a car. If this is the case, the charger will not be able to deliver full output power. The output current is limited to 120A, so for 50kW output a voltage of at least 416V is required.


Kart på alle ladere i Norge finner du her: http://touch.1881.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Har du fått motorsykkelen?

Mvh
Arne

From: Joar
Sent: 20. mars 2015 11:42
To: Arne Sigbjornsen
Subject: VS: CHEdeMo on Zero SR in EU - A cry for help

Hei igjen Arne,

Kan deres ladere gå så lavt som 50Volt? (som CHAdeMO assosiation nevner i mailen under)
Har du noe kart over deres hurtigladere?


Med vennlig hilsen / Best regards

Joar
Så hvis ikke prisen fra leverandør blir ALT for høy på et CHAdeMO sett, så tror jeg at jeg blir å bestille et.
Zero skriver en pris på : 1800$ uten frakt fra USA.

Med importkalkulatoren blir det noe sånn her med 100$ i frakt.

Resultat (i norske kroner)
Sum før fortolling 15 295,00
Toll 0,00
Merverdiavgift (25 %) 3 823,75
Sum etter fortolling 19 118,75

Så med påslag blir det sikkert 20K for settet. Noe jeg skal klare.
_________
-Snicker-

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Å dæven for en pris... :-)å
Håper du for solgt denne ved en senere anledning hvis du skulle bestemem deg for å selge sykkelen?
Markedet blir kanskje ikke så stort heller..?

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Sted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Jada, Honda CBen hadde jeg i et år uten å skade den noe. Zeroen klarte jeg ikke å ha i en mnd. før jeg skadet den. Skulle tøffe meg nede i garasjen for et par kolleger, det var litt vått og litt sand på betongen. Skulle vise hvor kraftig akselerasjon er, og bakhjulet slipper jo med engang jeg gir gass. Men problemet begynte når framhjulet også slapp. Å der lå jeg. Med tre sjokerte tilskuere.
Gikk forholdsvis bra med meg. Og sykkelen også, trodde jeg. Bøyd bremsehendel og noe problemer med gassen som ikke gikk like lett tilbake igjen. Bare en skrape i kåpa. Ikke så veldig ille tenkte jeg. Kunne gått mye værre visst jeg hadde brast inn i en av bilene som sto parkert f.eks.
Først i går 3, dager etter hendelsen var jeg blitt bra nok til å frakte den hjem. Og da ble det en ny stor nedtur. Styret var blitt ganske skeivt. Merker at jeg måtte svinge det litt til høyre for å få den til å gå rett fram. Kjente jeg ble helt knust. Dere har kanskje litt mer greia på dette en meg. Hva gjør jeg? Kan det bøyes tilbake? Prøvde å ringe Stahlen-MC, men de avviste meg blankt. Nei, de ville ikke ha noe med en elektrisk sykkel å gjøre. Prøvde å ringe BikerStreet, men de tok aldri telefon. Har sendt de en mail.
Carpoint ringte meg heldigvis med engang etter jeg sendte mail og bare fikk roet meg ned å sa vi fikser dette. Alle kan være uheldig. All ros til dem.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37890
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av AJ »

Snicker skrev:Jada, Honda CBen hadde jeg i et år uten å skade den noe. Zeroen klarte jeg ikke å ha i en mnd. før jeg skadet den. Skulle tøffe meg nede i garasjen for et par kolleger, det var litt vått og litt sand på betongen. Skulle vise hvor kraftig akselerasjon er, og bakhjulet slipper jo med engang jeg gir gass. Men problemet begynte når framhjulet også slapp. Å der lå jeg. Med tre sjokerte tilskuere. [snip]
Carpoint ringte meg heldigvis med engang etter jeg sendte mail og bare fikk roet meg ned å sa vi fikser dette. Alle kan være uheldig. All ros til dem.
Men uffda :oh !!
Også akkurat i det sesongen er i gang da, gitt... :sorry
Høres lovende ut med Carpoint i hvertfall.
I all elendigheten er det kanskej greit å se på dette som en "test" på hvor gode Carpoint er på delelevering og reparasjon.
Håper sykkelen er på veien igjen når sesongen virkelig er i gang.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Ahh.. jeg kjenner jeg får sommerfugler i magan når jeg leser slikt. Jeg håper virkelig Carpoint stiller opp for deg og beviser at dem fikser dette på en bra måte. Er vel forsikringssak dette eller?

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av 45316 »

Det var synd, men håper det ordner seg for deg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Trenger jo ikke være noe mer alvorlig enn at selve styret har blitt litt skjevt, og det er normalt en enkel sak å bytte ut.
Finnes jo også en hel drøss med alternativer der.

For "selvpåført" småtteri er vel ikke forsikringsselskapet de første man bør ringe til.


Krysser fingre!

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Sted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

Tommas skrev:Trenger jo ikke være noe mer alvorlig enn at selve styret har blitt litt skjevt, og det er normalt en enkel sak å bytte ut.
Finnes jo også en hel drøss med alternativer der.
For "selvpåført" småtteri er vel ikke forsikringsselskapet de første man bør ringe til.
Krysser fingre!
Ja, fikk svar fra BikerStreet, de sa jeg måtte bare komme med sykkelen så skulle de se på det. Håper så inderlig at du har rett Tommas. Føler i meg selv at det bare var en vanlig velt. Og at det var forlite kraft for at gaffelen etc. skulle blitt bøyd. Håper så inderlig det er enkelt å bytte eller justere og helst uten forsikrings innvolvering. Og der hadde jeg jo også litt flaks da. Hadde egentlig tenkt å bare ta delkasko for å spare noen penger, men han hos Gjensidige insisterte jo nesten på Full kasko og det kosta så pass lite mer så jeg sa ja. Og det takker jeg gud for nå.
_________
-Snicker-

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Delkasko på en helt ny sykkel hadde jeg ikke engang våget meg på. Så glad du tok fullkasko :-)å

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Om du ikke har så høy bonus at du har "en gratis crash", så tenk deg nøye om før du bruker forsikring. Koster mange kroner å bygge opp en bonus igjen.

Brukeravatar
Snicker
Innlegg: 20
Registrert: 17 sep 2014, 14:13
Motorsykkelen din: Zero SR
Sted: Sandnes - Norge
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Snicker »

- Gode nyheter -
Var hos bikerstreet, og han så på sykkelen og kunne ikke finne noen skeivheter, gaffelen var i alle fall helt fin. Styre kunne kanskje være bittelitt skeiv,men ikke nok til at det var verd å bytte uansett. (Jeg sa det til han at jeg måtte bare passe på å falle mot venstre nestegang så det ble rettet opp igjen ;-) ) Han sa også at det skulle enorme krefter til før gaffelen ble bøyd. Jeg ble så letta! Har bestilt nytt styrestag uansett så kan jeg samenligne å se om jeg ser noen skeivheter, for de kosta ikke så mye. Så da er det bare gassen og bremse hendelen som må skiftes. Og kanskje styre, men det skal jeg klare å bytte selv også. HURRA! :D Da blir det 1 mai treff.
_________
-Snicker-

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Tommas »

Good shit!

:thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22935
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: ZERO SR - en ny era innen MC har begynt!

Legg inn av Bjerknez »

Snicker skrev:- Gode nyheter -
Var hos bikerstreet, og han så på sykkelen og kunne ikke finne noen skeivheter, gaffelen var i alle fall helt fin. Styre kunne kanskje være bittelitt skeiv,men ikke nok til at det var verd å bytte uansett. (Jeg sa det til han at jeg måtte bare passe på å falle mot venstre nestegang så det ble rettet opp igjen ;-) ) Han sa også at det skulle enorme krefter til før gaffelen ble bøyd. Jeg ble så letta! Har bestilt nytt styrestag uansett så kan jeg samenligne å se om jeg ser noen skeivheter, for de kosta ikke så mye. Så da er det bare gassen og bremse hendelen som må skiftes. Og kanskje styre, men det skal jeg klare å bytte selv også. HURRA! :D Da blir det 1 mai treff.
Slikt er bare helt fantastisk gledelig og høre :-)å

Svar