Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - VÅREN ER KOM

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Unnskyld meg men.... HAHAHAHAHAHAHAHAHA :lol :lol :lol :lol :lol :lol :lol
Dette er bare karma'en som biter litt, siden dere har brisket dere med så j...la mye kjøring i det siste :knegg
Ingen bør være overrasket over at det snør i Norge i mars.. det skjer HVERT eneste år, gjerne i april også.
Det er helt normal, dessuten er den snøen vekk før dere rekker å si " overbuljongterningpakkemesterassistent".... så slutt å sutre.
Det var dagens skjennepreken, nå skal jeg og Znirln kjøre og få nytt bakdekk på sykkelen hans :prf
Bra medlitt snø :-)å
Drøyde'n lengst mulig i dag morges med å dra på jobben, å håpet alle tullingene enten hadde gitt opp eller kommet fram. Men dengang ei.
Ble med forsøket, en telefon til sjefen med beskjed om at jeg nok dukker opp en annen dag.
En liten stopp for å handle Napolionskake, påskeegg, røke-ørret og roser til konemor. Ho ble overrasket da jeg dukket opp igjen. En koselig, anneledes dag :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av ZZR-Erling »

Inferno og inferno..hehe...snart er den borte. 40cm nysnø her.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Joda... snøen er snart borte igjen heldigvis :-)å

Men var liksom ikke måte på heller da hvor mye som skulle komme på en gang liksom... :-)å

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av LordShaft »

Nordlendingene ler seg ihjel av tilstandene der borte :lol

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Så sant man ikke liker å gå på ski, så ser jeg ingen grunn til og bo nord for Narvik. Aller helst ikke nord for Oslo heller. Selv om det sikkert er mange jeg ville byttet med akkurat for øyeblikket, men det varer ikke lenge :P :p

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Nordlendingene ler seg ihjel av tilstandene der borte :lol

Note4

Det er klart litt lettere logistikk Nordpå. Det er jo bare 4 taxier,noen trålere og en håndfull mennesker som skal på jobb i snøen - sammenlignet med 2 millioner, lett ispedd noen hundre polske trailere på slicks ;-)

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Flanker »

Tommas skrev:
LordShaft skrev:Nordlendingene ler seg ihjel av tilstandene der borte :lol

Note4

Det er klart litt lettere logistikk Nordpå. Det er jo bare 4 taxier,noen trålere og en håndfull mennesker som skal på jobb i snøen - sammenlignet med 2 millioner, lett ispedd noen hundre polske trailere på slicks ;-)
Og så har en større andel av befolkningen IQ til å ikke legge om til sommerdekk så snart gradestokken viser +, slik at oddsen for en idiot som lager kø for 100 går drastisk ned :lol :-)å

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av ZZR-Erling »

Flanker skrev:
Tommas skrev:
LordShaft skrev:Nordlendingene ler seg ihjel av tilstandene der borte :lol

Note4

Det er klart litt lettere logistikk Nordpå. Det er jo bare 4 taxier,noen trålere og en håndfull mennesker som skal på jobb i snøen - sammenlignet med 2 millioner, lett ispedd noen hundre polske trailere på slicks ;-)
Og så har en større andel av befolkningen IQ til å ikke legge om til sommerdekk så snart gradestokken viser +, slik at oddsen for en idiot som lager kø for 100 går drastisk ned :lol :-)å
:prf

ZZR-Erling

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av ZZR-Erling »

Det ordner seg :thumleft

http://www.yr.no/sted/Norge/Buskerud/Ko ... arsel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av DrGreve »

For noen år siden var jeg og begge ungene på skutertur inn mot Mavas i Sverige da uværet ramlet over oss. En periode var det så ille at vi måtte grave oss inn i en skavel. Der satt vi i 4 timer før det ble såpass opplett at vi kom oss til skuterløypa og reflekspålene. Fra veien oppe på grensen og ned til Junkerdalen måtte vi ha en kar som kjørte foran med snøscooter. Vi så ingenting med lysene på.
Samme dag kjørte toget seg fast på Saltfjellet og det gikk nesten to dager før Nordlandsbanen ble åpnet..
Til orientering så skjedde dette i 1 mai-helgen. At det snør i mars bør ikke overraske noen, verken i Oslo eller Tromsø. Forskjellen er vel at andelen idioter er konstant og i kraft av befolkningsmengde, så er det statistisk sett flere idioter i Oslo sammenlignet med alle andre byer i Norge :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Altså det som overasket meg var ikke at det kom snø, for det var det meldt, men at det kom 40cm. på bare noen timer var litt drøyt. Er jo mer snø som kom nå på noen timer enn det har kommet i hele vinter :-)å

Men nå er den på vei bort igjen så om ett par dager så har vi nok mer eller mindre tørre veier igjen...tror jeg...

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Moffa »

Enig i at mengden snø var litt i overkant av hva som var ventet, men det som overrasker meg mest er antallet hjernedøde tullinger som bruker bilen på slikt føre - når de allerede har lagt om til SOMMERDEKK!! ](*,) Egentlig burde det være grunn nok for førerkortbeslag (kanskje er det det også?) :-k

Og at mye av tungtrafikken sliter på slikt føre bør heller ikke overraske noen. Jeg har ingenting imot utlendinger (er tross alt gift med en :lol ), men kunnskapsnivået om, og erfaringen på, vinterføre er desverre meget mangelfull hos veldig mange av dem. Og etterhvert er det jo også slik at selv mange av oss nordmenn (les oss sørpå!) har problemer med vinterføre :-)å

Når det er sagt bør det være lov å stille spørsmåltegn ved beredskapen hos veivesenet og deres underleverandører.....

Trøsten må være, som flere allerede har sagt, denne snøen er snart borte og vi suser alle sammen avgårde på to hjul og nyter livet :prf :yeyeye
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Hadde time hos vetrinær i dag for en kontroll med bikkja og dermed måtte vi ut i kaoset. Så klart kjørte jeg med nye vinterdekk :thumleft

Det som var overraskende var at jeg opplevde hele 4stk. lastebiler/trailere som hadde kjørt ut eller sto fast i veien (Alle med norske skilt) samt to busser. Dette på bare en liten tur på 1.3 mil som jeg forøvrig brukte over en time på. Dette snøkaoset har dem jo meldt en god stund nå, men allikevel så var ikke selv norske yrkessjafører forberedt.

Jeg skal ikek si at jeg er noen perfekt sjafør, men du store jeg undres når jeg ser så mange korttenkte idioter langs veien som feks. tar U-sving for å slippe køen (Tenk hvis ALLE gjorde det...) forbikjøringer i kjørefelt som ikke er måket etc. Det hele topper seg når man ser lastebilsjafører ta fart for å se om dme kommer opp bakken, uten å tenke så mye som en liten tanke på hva som skjer hvis det IKKE skulle gå og doningen begynner å skli bakover...

Når man kommer vel hjem så ser man at en luring har måket veien på byggefeltet der jeg bor med traktor. På midten av veien så lå det en halvmeter med brøytekant som også var ganske bred. På vær side var det måket fint, men hva hjelper vel det når det ikke er plass til bilen der? Ikke kunne jeg kjøre i midten heller i frykt for å ødelegge bilen.

Jeg har selv måket en del veier med hjullaster i millitæret og kan ikke si annet en nat han som hadde måket her faktisk hadde gjort vondt værre. Man må jo for faen meg skjønne at man bør ha en doning med skråskjær i slike mengder med snø?

Jeg er IKKE imponert over norske yrkessjafører i dag som over all formodning bør ha langt større erfaring enn de fleste av oss...

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Tommas »

Må innrømme at det var et ørlite fiske-forsøk lenger opp her, men dere er jo rett og slett for greie og hyggelige til å fyre dere opp skikkelig.

Flest folk gir vel flest idioter ja :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23358
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SNØ INFERNO!

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Må innrømme at det var et ørlite fiske-forsøk lenger opp her, men dere er jo rett og slett for greie og hyggelige til å fyre dere opp skikkelig.

Flest folk gir vel flest idioter ja :-)
Kan jo ikke la oss fyre opp nå som det snart er vår :lol
Gikk en tur med bikkja nettopp og snøen er på vei bort. Veiene er nå kun våte og snøen som ligger utenom ligger jo ikke i veien for noen. Den er jo bare myk å lande i for oss mc folk som bli litt for ivrige :lol

Svar