Vibrasjoner?
Kanskje forskjell fra min naken versjon
Suzuki SV650 S 2008
Re: Suzuki SV650 S 2008
Jeg ville tatt en telefon til SV og hørt om de krever at du setter i et 35kw strupesett kontra 25kw settet som står i nå.
Det er et utrolig tungvindt regelverk det nye A2 reglementet, og sånn som sykkelen din er registrert i dag, så er den nedtrimmet mer enn halvparten av opprinnelig effekt. Begrensningen i ditt førerkort sier at du ikke har lov til å kjøre en sykkel som er nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt (SV650S er vel på 72HK?) og som ikke yter mer enn 35kw. Den vil derfor være lovlig for deg å kjøre som 48Hk, men per definisjon ikke som 34HK. Utrolig teit regel, men det er nå sånn det er.
Den vil også øke i verdi, og være mye mer lettsolgt som 48HK enn 34HK, så du kan jo se på det som en investering + at du får litt ekstra gamp i den.
Grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg vurderte en Fazer i fjor som var regget som 34 HK, men den hadde jeg ikke lov å kjøre i følge Statens Vegvesen fordi den var nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt når den var 34HK. Men hvis jeg oppgraderte den med et 48HK strupesett var det plutselig lov, fordi da var sykkelen nedtrimmet 49,7% av opprinnelig effekt, og gikk derfor innenfor kravet som ligger i førerkortene våre. Forstå det den som kan
Det er et utrolig tungvindt regelverk det nye A2 reglementet, og sånn som sykkelen din er registrert i dag, så er den nedtrimmet mer enn halvparten av opprinnelig effekt. Begrensningen i ditt førerkort sier at du ikke har lov til å kjøre en sykkel som er nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt (SV650S er vel på 72HK?) og som ikke yter mer enn 35kw. Den vil derfor være lovlig for deg å kjøre som 48Hk, men per definisjon ikke som 34HK. Utrolig teit regel, men det er nå sånn det er.
Den vil også øke i verdi, og være mye mer lettsolgt som 48HK enn 34HK, så du kan jo se på det som en investering + at du får litt ekstra gamp i den.
Grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg vurderte en Fazer i fjor som var regget som 34 HK, men den hadde jeg ikke lov å kjøre i følge Statens Vegvesen fordi den var nedtrimmet mer enn 50% av opprinnelig effekt når den var 34HK. Men hvis jeg oppgraderte den med et 48HK strupesett var det plutselig lov, fordi da var sykkelen nedtrimmet 49,7% av opprinnelig effekt, og gikk derfor innenfor kravet som ligger i førerkortene våre. Forstå det den som kan
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Suzuki SV650 S 2008
Hæ? Dette må da være kødd, eller feiltolking av regelverket? Går det an å lage det så toskete som det der?
Note4
Note4
Re: Suzuki SV650 S 2008
Ikke kødd. Var det jeg fikk til svar da jeg spurte Statens Vegvesen..
Min erfaring er at disse reglene håndheves veldig forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon.
Det beste er jo om TS tar en telefon til sin lokale trafikkstasjon og hører hva de mener om saken. Eller, det beste er vel å sende en mail så man får det skriftlig.
Min erfaring er at disse reglene håndheves veldig forskjellig fra trafikkstasjon til trafikkstasjon.
Det beste er jo om TS tar en telefon til sin lokale trafikkstasjon og hører hva de mener om saken. Eller, det beste er vel å sende en mail så man får det skriftlig.
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Sted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Suzuki SV650 S 2008
Jeg fikk beskjed om at alle sykler som er godkjent nedregistrert før de nye reglene kom kan kjøres på A2 sertifikat...
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Sted: akershus
Re: Suzuki SV650 S 2008
jeg har også hørt det samma som deg mleikarnes, spurte en jeg kjørte tur med i sommer som kjørte en nedregga cbr 600 , han hadde sendt mail og fått svar at det ikke var noe problem dersom det var før de nye reglene kom.
er jo litt logisk at regelverket ikke går bakover i tid, man kan jo kjøpe seg bil uten belter også sålenge den var godkjent uten belter den gangen den kom
er jo litt logisk at regelverket ikke går bakover i tid, man kan jo kjøpe seg bil uten belter også sålenge den var godkjent uten belter den gangen den kom
-
- Innlegg: 7628
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Suzuki SV650 S 2008
svar statens vegvesen mottatt 20,06,2013:
Hei
Alle sykler som er godkjent som mellomtung sykkel før 19.01.2013, kan fortsatt kjøres på A2 førerkort, uansett føreffekt.
Med hilsen
Kjell Erik Andreassen
Faggruppe: Kjøretøy Vestfold
Postadresse: Statens vegvesen Region sør, Postboks 723 Stoa, 4808 ARENDAL
Besøksadresse: Åshaugveien 31, SEM
Telefon: +47 33349730 Mobil: +47 90536937 e-post: kjell.andreassen@vegvesen.no
http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false; e-post: firmapost-sor@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
Hei
Alle sykler som er godkjent som mellomtung sykkel før 19.01.2013, kan fortsatt kjøres på A2 førerkort, uansett føreffekt.
Med hilsen
Kjell Erik Andreassen
Faggruppe: Kjøretøy Vestfold
Postadresse: Statens vegvesen Region sør, Postboks 723 Stoa, 4808 ARENDAL
Besøksadresse: Åshaugveien 31, SEM
Telefon: +47 33349730 Mobil: +47 90536937 e-post: kjell.andreassen@vegvesen.no
http://www.vegvesen.no" onclick="window.open(this.href);return false; e-post: firmapost-sor@vegvesen.no
Tenk miljø - spar papir. Trenger du å skrive ut denne e-posten?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Suzuki SV650 S 2008
Eg har og sendt e-post til biltilsynet om det samme spørsmålet tidligere, og fikk i svar at ein kan kjøre sykkler med 25kw på A2. De nye reglane er ikkje tilbakevirkende...
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Re: Suzuki SV650 S 2008
Vi forstår at du ønsker veiledning angående:
A2
Hei
Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Regelen om at mellomtung MC ikke kan trimmes ned mer enn halvparten av opprinnelig effekt gjelder kun motorsykler som blir godkjent ombygget etter 19.01.2013.
Dersom en MC er ombygget tidligere enn 19.01.2013, og har fått en effekt på 25 kW, kan du kjøre den med førerkort på A2.
Med hilsen
Juni Ølund Hansen
Kundebehandler
A2
Hei
Loven har ikke tilbakevirkende kraft. Regelen om at mellomtung MC ikke kan trimmes ned mer enn halvparten av opprinnelig effekt gjelder kun motorsykler som blir godkjent ombygget etter 19.01.2013.
Dersom en MC er ombygget tidligere enn 19.01.2013, og har fått en effekt på 25 kW, kan du kjøre den med førerkort på A2.
Med hilsen
Juni Ølund Hansen
Kundebehandler
Never ride faster than your guardian angel can fly.
Re: Suzuki SV650 S 2008
Over til noko heilt anna.... Er det normalt med clutch som "tar" nesten heilt inne på hendelen? Det er nesten ikkje vandring på hendelen når eg løser sykkelen før den begynner å "ta".. Giringa er mjuk å fin og clutchen kobler ut som den skal, eg har berre ikkje opplevd så liten vandring før. Spørsmål nr 2 er at eg kan presse bremsehendelen så godt som heilt inn ? Skal vel ikkje være så slappe Bremsene fungerer jo tilsynelatnnde som de skal
Never ride faster than your guardian angel can fly.