Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Crinos »

"Universal produkt" til både bil og MC har jeg dårlig erfaringer med.
Er sjeldent de har passet så bra som produkter som har vert spesefikt til min bil/mc.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev:Der sto det at du trenger "Bike-Specific-Fitting-Kit". Spørs om "Universl" duger da :-k
Siden det i følge Givi sine sider ikke fins noe "Bike-Specific-Fitting-Kit", spørs det om ikke universal er eneste løsning for Diversion 600 :-k

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av evike »

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Banditmannen »

evike skrev:HALLELUJAH !!!
Håper du har rett! :thumleft
Givi Wingrack (Medium).jpg
Men, det ser da ut som monteringssettet er av en annen type en du har?
Kan det være at det HAR VÆRT et "Bike-Specific-Fitting-Kit" på markede?
Men at det har gått ut av produksjon(siden det ikke dukker opp som alternativ på Givis sider) :-k
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av evike »

Æsj - ja, antagelig en tidligere modell som faktisk hadde tilpasset sett. MEN: Jeg fikk likevel ganske mange av svarene jeg har lurt på i denne filmen. Så nå skal jeg bare ha litt te og lade meg opp, så skal jeg ut i garasjen og se hva jeg får til.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av evike »

Siste oppdatering: Nå har både KM kommet hjem og besøket fra MC-klubben som ville bidra. Dermed ble det en stilltiende overenskomst at jeg heller gikk inn og laget kaffe. Dessuten vaska jeg sykkelen til KM.
Nå sitter jeg pent og stille, maser ikke, men håper de blir ferdige tidsnok til å kjøre en tur i ettermiddag...
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Gammelgutt

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg er så heldig at jeg ikke får tilpasset monteringssett til Hyosungen. Dermed må jeg lage det selv og da blir det bra. :lol

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av evike »

Hurra for KM og Jørgen som tilsammen utgjorde et godt team. Gudskjelov at noen kom og tok over for meg!

Nå sitter veskene på plass, etter ihvertfall 4 gangers forsøk på puslespill med stenger som måtte bytte plass, avstandsstykker som måtte justeres, festebraketter som ødela skruer og en hel masse tull som jeg er glad for å slippe.

Har bilde på kamera, men ikke tid til å få overført (for stort minnekort for denne PC'en). Nå er jeg spent på å kjøre til Tønsberg MED vesker. De var litt vrange å få på plass, så når de først er kommet på plass synes gutta jeg burde kjøre med de på, så de kan få vridd seg litt bedre i fasong før de blir tatt av igjen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Kawasaki »

evike skrev:Siste oppdatering: Nå har både KM kommet hjem og besøket fra MC-klubben som ville bidra. Dermed ble det en stilltiende overenskomst at jeg heller gikk inn og laget kaffe. Dessuten vaska jeg sykkelen til KM.
Nå sitter jeg pent og stille, maser ikke, men håper de blir ferdige tidsnok til å kjøre en tur i ettermiddag...

Hehe,herlig tekst som mannsjåvinisten i meg kan like :thumleft Du har hatt god oppdragelse :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Knut Morten
Innlegg: 288
Registrert: 26 des 2009, 17:19
Motorsykkelen din: CBF 1000 F - 09
Sted: Grytefeltet, Stokke, Vestfold

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Knut Morten »

Ett litet tips.
Sørg for å ha en neve med 8mm bolter,både 6kant og umbrako skruern i div lengder. :scratch
De som følger med er ikke alltid lange nok ](*,)
Som om ikke det er nok, :( kan det bli for få av de. :ills :oh

Å det tar tid :[-X - så mye :mk :scratch ](*,) :scratch :mk = montert
Ut på tur - aldri sur

NAF MC Vestfold
http://www.nafmc.com
http://nmcu.org
[url]http:www.Milvetmc.no[/url]
VF 1000 -84
XJ 900 -98
CBF 1000F - 09

Kjørt i 2014 ca 17000

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av XRing »

Så bra at det løste seg!

Jeg var ute og kjørte hele helgen :jada: , så fikk ikke gitt mitt bidrag her. Men jeg kan ikke huske å ha hatt spesielt med problemer da jeg satte Wingrack på min sykkel; på den annen side Stod det på en Givi toppboksholder fra før som jeg kan ha rappet de nødvendige delene fra...

Har du fått med/kjøpt stabiliseringsstaget som skal gå mellom sidearmene på Wingracket? Består av to vinkelbraketter samt et flatt stag slik at det blir breddejusterbart. Dette gjør underverket for stabilitet i Autobahnhastigheter, da du slipper det meste av sideveisvibrasjoner fra sidekoffertene. Mener å huske jeg kjøpte stabstaget separat, delenummeret hos Givi er Y100 . Her er PDF av delen.
Jeg kjøpte det fra online MC [...Google litt og denslags...] og de har det fortsatt.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av ArcticTiger »

evike skrev:Hurra for KM og Jørgen som tilsammen utgjorde et godt team. Gudskjelov at noen kom og tok over for meg!

Nå sitter veskene på plass, etter ihvertfall 4 gangers forsøk på puslespill med stenger som måtte bytte plass, avstandsstykker som måtte justeres, festebraketter som ødela skruer og en hel masse tull som jeg er glad for å slippe.
.
:thumleft Godt det årna seg :D Du veit det blir alltid ei råd.
Og de "rådene" du fikk tidlig i tråden var kanskje ikke så helt på jordet, egentlig :-k

Brukeravatar
Jon
Innlegg: 13
Registrert: 18 aug 2012, 09:55
Motorsykkelen din: 2013 Yamaha XT1200 Z Super Tenere WC
Sted: Grenland

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Jon »

Gammel tråd dette her, men det finnes vel ikke tilfeldigvis noen bilder fra denne operasjonen?

Jeg skal nå forsøke meg på samme prosjekt, nemlig installasjon av Givi Wingrack på en 99 modell 600 Diversion. Får universalt monteringskit (Y127) fra Givi i posten en av de nærmeste dagene, og har kjøpt wingrack brukt. I dag står det montert et monorack til toppboks på sykkelen.
Videoen fra youtube som det linkes til i denne tråden viser så langt jeg kan se montering med modellspesifikt kit, men det er dessverre ikke mulig å få tak i lenger, så da får vi se om det er mulig å få mekka dette sammen ved hjelp av det universale settet.

Tips mottas med stor takknemlighet :thumleft
Kjørelengde
2015=
2014= 5276 km.
2013= Diversion 4300km (frem til 29/7), Super Tenere 2328 km.
2012= 850 km.

2013 Yamaha XT1200Z Super Tenere World Crosser.
1999 Yamaha XJ900S Diversion (solgt)

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av evike »

Nei, det finnes ikke bilder, for jeg turte alldeles ikke å gå ut i garasjen mens det pågikk. KM og Jørgen var rimelig røde i toppen etterhvert og mitt nærvær ville neppe vært beroligende.

Anbefaler at du tar kontakt med KM på tlf. 47 65 26 92 (legg evnt. igjen SMS, da han er i jobbperiode og kan være vanskelig å få i tale hvis han er på kaia).
Hvis det er riktig som det står at du bor i Grenland så er du ikke langt unna oss, så en garasjesammenkomst kan sikkert ordnes. Skulle den være hos oss (mens jeg er hjemme) så kan jeg evnt. bidra med vafler og kaffe.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Hvor mye skal demonteres for å få på veskesett?

Legg inn av Anaxim »

Nei, jeg tror det er et helt spesifikt sett til akkurat din sykkel og årsmodell du må ha. Givi leverer til de aller fleste kurante sykler.
Jeg har en Fazer med Wingrack II. Her er det orig. blinklys og passasjerhåndtak som er fjernet, ikke noe annet.

Svar