jongsanim skrev:Vet ikke om denne har vært lenket før, men man kan sikkert plukke opp en del tips for vask av sykkelen. Personlig trenger jeg det da jeg ikke har noe erfaring med verken jobben eller redskap/utstyr.
Men jeg fikk litt sjokk når jeg så hvor lenge siden det var eieren hadde rengjort sykkelen sin :-)å
Hadde eieren gjort ren sykkelen sin litt oftere , så hadde han spart seg myyye arbeid. Min sykkel blir aldri så skitten før jeg vasker den....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
jongsanim skrev:Vet ikke om denne har vært lenket før, men man kan sikkert plukke opp en del tips for vask av sykkelen. Personlig trenger jeg det da jeg ikke har noe erfaring med verken jobben eller redskap/utstyr.
Men jeg fikk litt sjokk når jeg så hvor lenge siden det var eieren hadde rengjort sykkelen sin :-)å
Hadde eieren gjort ren sykkelen sin litt oftere , så hadde han spart seg myyye arbeid. Min sykkel blir aldri så skitten før jeg vasker den....
Mange i England kjører hele året, det er vel litt anderledes enn for de fleste Her i Norge.
Ser ikke helt forskjellen , man må da vaske oftere. Men ser jo at det her hjemme også forsømmes med dette viktige vedlikeholdet.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Han sa vel innledningsvis at han hadde kjøpt den nylig og at den forrige eieren ikke hadde vasket de? Mulig jeg som fantaserer her nå
Edit: Han referer til 10 års bruk uten særlig vask og sier deretter "but now it's mine". Tolker det til at han har nylig tatt den over
Joda , jeg tenkte ikke nødvendigvis på han som gjorde jobben i videoen. Men 10 år uten særlig rengjøring er forkastelig
Han sa vel innledningsvis at han hadde kjøpt den nylig og at den forrige eieren ikke hadde vasket de? Mulig jeg som fantaserer her nå
Edit: Han referer til 10 års bruk uten særlig vask og sier deretter "but now it's mine". Tolker det til at han har nylig tatt den over
Joda , jeg tenkte ikke nødvendigvis på han som gjorde jobben i videoen. Men 10 år uten særlig rengjøring er forkastelig
Helt enig i det. Mente bare at man ofte ser engelske sykkler som er i mye dårligere forfattning enn tilsvarende Norske. De fleste av oss parkerer jo når veiene blir saltet. Hvis man bruker sykkelen til jobb hver dag hele året så er det nok ikke bare bare å ha tid til vask.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Er det bare støv så er det ikke noe grunn til å vaske, bare å bruke en Quick detailer å tørke av.
Polering i sterk sol er vel ikke anbefalt da man fort får skjolder. Kaldt å kjølig vær skulle fungere bra :-)
Har vurdert Air Force Blasteren jeg også. En på forumet har laget en av løvblåser til halve prisen, men ser absolutt fordelene med oppvarmet luft. Da får man vekk all kondens etter sykkelen er blåst tørr. I det lange løp tror jeg det er verdt de ekstra kronene. Blir trolig å ta turen innom MC Oslo og kjøpe en i morgen. :-)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom