Middagstips

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: Middagstips

Legg inn av KawaJens »

Pølse og stappe
Pølse og boil in bag ris
Karbis og stappe
Karbis og boil in bag ris

Der her du for fire dager.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Middagstips

Legg inn av DrGreve »

Jeg har alltid med meg kokekar og wokpanne pluss rødspritbrenner når jeg drar på overnattingstur. Kun fantasien setter grenser for hva man kan lage, enkelt og raskt.
En løk, 8-10 chamignon eller annen sopp og en paprika, 500gr med biffstrimler, kalkunkjøtt eller reinskav (min favoritt). Brun kjøttet i wokpannen, skjær løk, paprika og sopp i strimler, ha det i kokekar sammen med det brunede kjøttet(husk å ha stekesjyen oppi kokekaret sammen med alt det andre). En pakke med fløte i samme og la det koke opp, krydre med salt og pepper. Server med hva du vil, ris, brød eller potetmos.
Det finnes forresten ferdigris å få kjøpt på butikken :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Middagstips

Legg inn av Orion »

DrGreve skrev:Jeg har alltid med meg kokekar og wokpanne pluss rødspritbrenner når jeg drar på overnattingstur.
Genialt. Takk for svar. Ikke meningen å kuppe tråden med turmat, men er jo middagsmat det også.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Middagstips

Legg inn av DrGreve »

Orion skrev:
DrGreve skrev:Jeg har alltid med meg kokekar og wokpanne pluss rødspritbrenner når jeg drar på overnattingstur.
Genialt. Takk for svar. Ikke meningen å kuppe tråden med turmat, men er jo middagsmat det også.
Trodde det handlet om middag på tur, jeg.. :)
Er du heime kan du gjøre det samme, men bytte ut fløten med rømme og hiv 3-4 skiver med brunost i kasserollen. Da har du finnbiff-gryte :prf
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Middagstips

Legg inn av Orion »

DrGreve skrev: Trodde det handlet om middag på tur, jeg.. :)
Tror trådstarter siktet til middagsmat. Men for min egen del er det av større interesse hva en skal spise på tur. :)

Uansett fått noen gode tips på vei allerede, så takk igjen. Kan så godt som garantere at finnbiffgryte ala DrGreve vil bli testet ut. :thumleft

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Middagstips

Legg inn av DrGreve »

Orion skrev:
DrGreve skrev: Trodde det handlet om middag på tur, jeg.. :)
Tror trådstarter siktet til middagsmat. Men for min egen del er det av større interesse hva en skal spise på tur. :)

Uansett fått noen gode tips på vei allerede, så takk igjen. Kan så godt som garantere at finnbiffgryte ala DrGreve vil bli testet ut. :thumleft
Jeg bruker aldri å ha med meg einebær på tur, men er du hjemme, så kan du knuse 3-4 einebær å ha oppi lag med alt. Da har du en fullverdig finnbiffgryte. Potetstappe er best som tilbehør :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Middagstips

Legg inn av Jona88 »

Tanken var middagsmat, men kan jo også spise tur mat hjemme. :thumleft

Svar