KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service osv
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Hei Kay!
GS-en er dama i kassa på Rema, 1190-en er miss Venezuela 2015. Just my 2 cent
GS-en er dama i kassa på Rema, 1190-en er miss Venezuela 2015. Just my 2 cent
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Hei, AJ
Takk for det 1290 synes jeg var relativt rimelig med tanke på utstyrsnivået. Ser ut som en flott sykkel. Gratulerer!
Jeg falt for råheten til KTM Adventure R, samtidig som det er en del ting jeg savner litt.
Takk for det 1290 synes jeg var relativt rimelig med tanke på utstyrsnivået. Ser ut som en flott sykkel. Gratulerer!
Jeg falt for råheten til KTM Adventure R, samtidig som det er en del ting jeg savner litt.
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
"googler miss Venezuela 2015"Tobben84 skrev:Hei Kay!
GS-en er dama i kassa på Rema, 1190-en er miss Venezuela 2015. Just my 2 cent
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Kani skrev:Hei, AJ
Takk for det 1290 synes jeg var relativt rimelig med tanke på utstyrsnivået. Ser ut som en flott sykkel. Gratulerer!
Takk for det :-) .
Som hva da?Kani skrev:Jeg falt for råheten til KTM Adventure R, samtidig som det er en del ting jeg savner litt.
Kjenner ikke KTM godt nok til å ha noen formening om hvor mye ekstrautstyr som kan leveres, men har hørt av andre at det skal finnes en god del. Kanskje til og med like mye som det BMW har i sine utstyrkataloger...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
"En del" var kanskje å ta litt i. Men jeg kommer ikke utenom Cruise Control. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke det blir implementert, men kan ha noe å gjøre med at de vil gjøre 1290-en ekstra interessant.
Luftfilter/boks er visstnok enda ikke utbedret. Dette synes jeg er for dårlig.
Kardang hadde ikke vært helt ille, men jeg ser også litt av poenget med å beholde kjededrift på en slik type sykkel - om man faktisk skal reise ala Boorman og McGregor.
Luftfilter/boks er visstnok enda ikke utbedret. Dette synes jeg er for dårlig.
Kardang hadde ikke vært helt ille, men jeg ser også litt av poenget med å beholde kjededrift på en slik type sykkel - om man faktisk skal reise ala Boorman og McGregor.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Skal være en forbedring på luftfilterboksen på 2015 syklene. Men hvor god den er, kjenenr jeg ikke til. Har kun sett fotos av gammel og ny løsning ved siden av hverandre.
Så er det jo også et spørsmål om hvor stort dette problemet egentlig er. De roper gjerne høyest de som har opplevd det, mens de som ikke ahr har gjerne ikke hr samme grunn til å gjøre det...
Selv er jeg spent på cruisekontrollen på 1290'en. Har aldri hatt sykkel med slikt montert, annet enn en manuell variant som jeg monterte på TDM'en jeg hadde. Brukte den sjelden...
Viktigere for meg med varmeholker... .
En annen ting jeg er spent på er sittehøyden... . Et par cm. lavere ville vært ideelt. Men har 1290 salen omtrent samme form som 1190'en vil det ikke by på problemer.
Så er det jo også et spørsmål om hvor stort dette problemet egentlig er. De roper gjerne høyest de som har opplevd det, mens de som ikke ahr har gjerne ikke hr samme grunn til å gjøre det...
Selv er jeg spent på cruisekontrollen på 1290'en. Har aldri hatt sykkel med slikt montert, annet enn en manuell variant som jeg monterte på TDM'en jeg hadde. Brukte den sjelden...
Viktigere for meg med varmeholker... .
En annen ting jeg er spent på er sittehøyden... . Et par cm. lavere ville vært ideelt. Men har 1290 salen omtrent samme form som 1190'en vil det ikke by på problemer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Regner med at du allerede har sett i Powerparts Street katalogen:AJ skrev:Kani skrev:Hei, AJ
Takk for det 1290 synes jeg var relativt rimelig med tanke på utstyrsnivået. Ser ut som en flott sykkel. Gratulerer!
Takk for det :-) .Som hva da?Kani skrev:Jeg falt for råheten til KTM Adventure R, samtidig som det er en del ting jeg savner litt.
Kjenner ikke KTM godt nok til å ha noen formening om hvor mye ekstrautstyr som kan leveres, men har hørt av andre at det skal finnes en god del. Kanskje til og med like mye som det BMW har i sine utstyrkataloger...
http://shop.ktm.com/no_en/catalogues" onclick="window.open(this.href);return false;
Der er det myye fint :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- lr-80
- Innlegg: 24
- Registrert: 14 feb 2015, 19:58
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure R 2015
- Sted: Oslo - Grefsen
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Vet at AMD har solgt alle de får i år bortsett fra én 1290. Tror det er greiere med 1190/1190R, men ble anbefalt å bestille innen utgangen av januar for å få sykkel tidlig. Var på verkstedet og så på min 1190 Adventure R igår, satt på Karoo 3 og ekstralys. Om jeg gleder meg? ... ... ... Kom sol tørk opp alt saltet!!!
KTM 1190 Adventure R 2015
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Heftig! Adventure r med Karoo 3 burde klare seg greit i terrenget:) har du kjørt på de dekka før, og evt hvordan greier de seg på asfalt? Er litt sugen på noe mer offroad dekk på min Tiger også etterhvert. Er akkurat samme dekkdim på min også mener jeg 90/90/21 foran og 150 bak...lr-80 skrev:Vet at AMD har solgt alle de får i år bortsett fra én 1290. Tror det er greiere med 1190/1190R, men ble anbefalt å bestille innen utgangen av januar for å få sykkel tidlig. Var på verkstedet og så på min 1190 Adventure R igår, satt på Karoo 3 og ekstralys. Om jeg gleder meg? ... ... ... Kom sol tørk opp alt saltet!!!
- lr-80
- Innlegg: 24
- Registrert: 14 feb 2015, 19:58
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure R 2015
- Sted: Oslo - Grefsen
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Kjørt samme på F800GS'n jeg akkurat har solgt. Nå er ikke jeg en som skraper fothvilere med de dekkene, men det duger til passe inspirert kjøring. Har ikke noe annet å sammenlikne med enn originalene på GS'n, og jeg vet hva jeg vil ha selv om det blir en del asfalt.
KTM 1190 Adventure R 2015
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
- biker7
- Innlegg: 1304
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Sted: solør
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Samme forann, men du har vel 17-tommer bakdekk, mens på KTM "R" er det 150/70-18 :-)Tobben84 skrev:Heftig! Adventure r med Karoo 3 burde klare seg greit i terrenget:) har du kjørt på de dekka før, og evt hvordan greier de seg på asfalt? Er litt sugen på noe mer offroad dekk på min Tiger også etterhvert. Er akkurat samme dekkdim på min også mener jeg 90/90/21 foran og 150 bak...lr-80 skrev:Vet at AMD har solgt alle de får i år bortsett fra én 1290. Tror det er greiere med 1190/1190R, men ble anbefalt å bestille innen utgangen av januar for å få sykkel tidlig. Var på verkstedet og så på min 1190 Adventure R igår, satt på Karoo 3 og ekstralys. Om jeg gleder meg? ... ... ... Kom sol tørk opp alt saltet!!!
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Ja, det stemmer godt, jeg har 17" bakhjul ja. Må teste litt hvordan Anakee 3 dekka greier seg på grus og lett terreng først, så skal jeg se om ikke det blir Karoo på meg også etterhvert, det ser jo unektelig mer rett ut på en adventure sykkel
Men foreløpig er jeg altfor glad i å ligge på litt i svinger, så jeg kjører på 90/10 dekk ala Anakee3, blir såpass lite offroad regner jeg med, og da kun grusveier eller lignende.
Men foreløpig er jeg altfor glad i å ligge på litt i svinger, så jeg kjører på 90/10 dekk ala Anakee3, blir såpass lite offroad regner jeg med, og da kun grusveier eller lignende.
- lr-80
- Innlegg: 24
- Registrert: 14 feb 2015, 19:58
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure R 2015
- Sted: Oslo - Grefsen
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Og der røk denne helgens planer!
Gledet meg til å hente ny sykkel idag, så viser det seg at 2015 1190 Adventure R ikke har fått typegodkjenningen ennå
Så da får vi håpe på litt sludd og snø noen dager :)
Gledet meg til å hente ny sykkel idag, så viser det seg at 2015 1190 Adventure R ikke har fått typegodkjenningen ennå
Så da får vi håpe på litt sludd og snø noen dager :)
KTM 1190 Adventure R 2015
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Sted: Stavanger
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
F..k! Her er det nyyyyydelig vær og meldt det neste uke også hvis det hjelper deg noelr-80 skrev:Og der røk denne helgens planer!
Gledet meg til å hente ny sykkel idag, så viser det seg at 2015 1190 Adventure R ikke har fått typegodkjenningen ennå
Så da får vi håpe på litt sludd og snø noen dager :)
Trøst deg med at det sikkert blir enda bedre når du får den
- lr-80
- Innlegg: 24
- Registrert: 14 feb 2015, 19:58
- Motorsykkelen din: KTM 1190 Adventure R 2015
- Sted: Oslo - Grefsen
Re: KTM 1190 Adventure-Brukserfaringer, holdbarhet, service
Og da var ventetiden over!lr-80 skrev:Og der røk denne helgens planer!
Gledet meg til å hente ny sykkel idag, så viser det seg at 2015 1190 Adventure R ikke har fått typegodkjenningen ennå
Så da får vi håpe på litt sludd og snø noen dager :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
KTM 1190 Adventure R 2015
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)
BMW F800GS Trophy 2012 (solgt)