Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av LordShaft »

Høres ut som en del av våren er staket ut for deg. Store deler av begynnelsen av sesongen ryker for min del.... da jeg må to måneder på kurs. Ikke ferdig før begynnelsen av juni, får riktig nok kveldene, men dette er ikke optimalt for meg som liker å kjøre litt lengre på fridagene mine.

7 juli, var ikke det litt kort? Da blir jeg hvertfall å bli igjen der nede noen dager ekstra. Skal jeg først nedover på de kanter blir jeg å bruke så lang tid jeg kan av den søknaden som er innvilget hos fruen :lol
Men å ha reisefølge store deler av turen er aldri feil. :prf

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Olav K »

Det blir da 14 dager på tur?:-) noen av oss skal jo ut på jobb, og sørge for at Mor Norge har litt inntekter også:-D sånn blir det i år, så får jeg se om det blir lengre tur en annen gang :-D
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av LordShaft »

Olav K skrev:Det blir da 14 dager på tur?:-) noen av oss skal jo ut på jobb, og sørge for at Mor Norge har litt inntekter også:-D sånn blir det i år, så får jeg se om det blir lengre tur en annen gang :-D
Ja for oss slabbedasker som ikke har disse ansvarene som du så fint formulerer kan utnytte situasjonen ytterligere på tur :lol

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:
Olav K skrev:Det blir da 14 dager på tur?:-) noen av oss skal jo ut på jobb, og sørge for at Mor Norge har litt inntekter også:-D sånn blir det i år, så får jeg se om det blir lengre tur en annen gang :-D
Ja for oss slabbedasker som ikke har disse ansvarene som du så fint formulerer kan utnytte situasjonen ytterligere på tur :lol
Det er så greit når du finner ordene selv :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
Olav K skrev:Det blir da 14 dager på tur?:-) noen av oss skal jo ut på jobb, og sørge for at Mor Norge har litt inntekter også:-D sånn blir det i år, så får jeg se om det blir lengre tur en annen gang :-D
Ja for oss slabbedasker som ikke har disse ansvarene som du så fint formulerer kan utnytte situasjonen ytterligere på tur :lol
Noen må jo sørge for at vi andre har fuel på tanken :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av LordShaft »

Ja litt selvinnsikt kan jeg påberope meg å ha :lol

Brukeravatar
ZnirlN
Innlegg: 84
Registrert: 01 nov 2013, 21:00
Motorsykkelen din: KTM 990 Adventure 2008 mod
Sted: Kvinnherad

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- PMS??? Se "Races to Places" på You

Legg inn av ZnirlN »

Skal bli en fantastisk tur. Tror det blir nok kjøring. Vet jo at du har lagt en liten slagplan for rutevalg. Skal bare følge etter jeg :D
Ellers så var jeg innom mannehulen i dag å så til stridsvogna mi. La litt ledning i taket ditt å :thumleft

Her hjemme er det tørre veia. Å det er litt synd stridsvogna ikke er sammenskrudd. Satser på å få den sammen den uke her. For så å få nye dekaler på den før jeg reiser ut på jobb.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Olav K »

Ja dere, det er en nydelig aften for en liten oppdatering..... dette blir ifølge telleverket mitt innlegg nr 1000. :rose
Her burde jeg benyttet anledningen til å trekke de store linjene, se seg litt tilbake og ikke minst stake ut kursen framover... men neida...
Det blir nok bare litt svada fra en kjøresugen Herre. :skriver *mas

Men, det går definitivt mot lysere tider, på flere vis. Når jeg ruslet over dekk, på vei til ROV kontrollrommet vårt, nå i kveldingen var det klart og fint, og fortsatt ett hint av dagslys. og klokka var da 1830.. definitivt på rett vei ja. Dette med at kveldene blir lysere, er jo noe som skjer hvert år, til samme tid, men vi blir like fornøyd hvert eneste år :prf
Det går mot lysere tider i mannehulen også, den godeste Znirlen er så grei at han legger opp litt småelektrisk til meg, mens jeg er ute på jobb. SÅ idag koblet han til fire lysarmaturer, og sendte attpå noen bilder etterpå
Mancave 1.jpg
Mancave 2.jpg
Ser ut til at den provisoriske belysningen kan fjernes...endelig. Litt elektroarbeid gjennstår, men pytt...det haster ikke sånn :) En kveld eller to med litt øl og god musikk.. så er det gjort :knegg

Ellers har jeg kost meg med planlegging/dagdrømming om kjøreturen til sommeren, fant ut at kart-tjenesten til Bing, ikke har den forferdelige "vinterstengte veier begrensingen" som GoogleMaps har. Så i Bing kartene kan man planlegge kjøring over fjellpass i lang lang tid før veiene åpner :prf
Toppers.. eller nesten. GoogleMaps er mye kjekkere å bruke, samt mer tydelige, men likevel.. man kan bruke Bing hele året.

Ellers så går jeg og planlegger en tohjuling til, men får se hvor grådig kemneren er i år... :-D
Men hadde gjort seg med en slik cockpit også...
image123.jpeg
Iallefall om jeg skal klare å lokke med frk. Fryd på en tur eller to...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av LordShaft »

blir ikke lange turen isåfall.... tanken er jo nesten tom :lol

Godt å se du har fått god belysning. Viktig å se godt når du skal skru :thumleft
Trodde du var mer neonlys typen, men innslag av plysj og dimmet belysning. :scratch Jaja, du har vel noe på lur om rette gjestene skulle dukke opp :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Bjerknez »

Du kan faktisk bruke Tyre prgramvaren til å planlegge ruter der veiene er vinterstengte. Du setter bare en markering like før og like etter der hvor sperringen starter/slutter. Klikk så på den markeringen som du plasserte før sperringen og klikk "Hopp" eller "Jump" eller hva det står hos deg. Da lager den en vannrett strek mellom dette punktet og det andre og selv om det bare synes en vannrett strek så blir jo avstanndsberegningen mer eller mindre riktig samt at GPS'en jo kun leser veipunktene så GPS'en vil uansett unngå de stengte veiene hvis du ber den om det.

Bare et tips :thumleft
hopp.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:blir ikke lange turen isåfall.... tanken er jo nesten tom :lol

Godt å se du har fått god belysning. Viktig å se godt når du skal skru :thumleft
Trodde du var mer neonlys typen, men innslag av plysj og dimmet belysning. :scratch Jaja, du har vel noe på lur om rette gjestene skulle dukke opp :knegg
hallo, vi har da bensinstasjoner ute på landsbygda også.. :thumleft men den angjeldende bajken står på Os for øyeblikket, og Triumphmekanikerne som er på Bergensvisitt skifter spragclutchen i disse dager... så får vi se hva som dukker opp av info fra kemneren om ikke så svært lenge :knegg

Hva belysning anngår så er vel røde neonlys og plysj noe som forsvant sammen med den siste Granada'en min engang på tidlig 90tall :knegg
Men akk, det var tider det, rød plysj i baksetet, dimmet belysning, en halv flaske lommevarm Vargtass og en fnisete 17årig babe i passasjersetet....hvis blonde hårmanke var bare en anelse lengre enn min fyldige hockeysveis. Nazareth smurte øregangene med "Love Hurts" eller Foreigners "I wanna know what love is".... og vips, var lørdagskvelden reddet :thumleft :thumleft

Those where the days,...
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av LordShaft »

Hahahaha.... du har ikke et bilde av den hockeysveisen vel? type gammelt konfirmant bilde eller noe slikt du kan slenge ut i bloggen din, eller enda bedre. Profilbile :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Hahahaha.... du har ikke et bilde av den hockeysveisen vel? type gammelt konfirmant bilde eller noe slikt du kan slenge ut i bloggen din, eller enda bedre. Profilbile :thumleft :thumleft
Skal se hva jeg kan finne ;)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Gulars
Innlegg: 51
Registrert: 07 mai 2014, 14:40
Motorsykkelen din: BMW R1200GS
Sted: Bergen

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Gulars »

Granada, Vargtass og Nazareth, det var tider det... :-) Men tydelig at Granada var hot noen flere år på bygden enn i bydn. :D Var ikke mange igjen her tidlig på nittitallet.

Ser litt lenger opp her at du skal til Rudskogen. En kompis og jeg har meldt oss på et førerutviklingskurs der 21 og 22 mai. Samme? I så fall treffes vi.
Kjør sikkert!

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2737
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Kant'1ns kjøreblogg-- Innlegg nr 1000- Mot lysere tider

Legg inn av Busa Trond »

Olav K skrev:...Ellers så går jeg og planlegger en tohjuling til, men får se hvor grådig kemneren er i år... :-D
Men hadde gjort seg med en slik cockpit også...
Bilde
Iallefall om jeg skal klare å lokke med frk. Fryd på en tur eller to...
Hva er dette for noe gutt!

Svar