Orions belte - Ducati Scrambler solgt

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Jona88 skrev:Får ikke svart på pm :/
Sendt deg PM med tlf.nr og e-post :-)

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Jona88 »

Sms sendt

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av LordShaft »

Dæven du har et pent eksemplar av den sykkelen.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Dæven du har et pent eksemplar av den sykkelen.
Takker! Morsomt prosjekt som nå avsluttes til fordel for Ducati ;-) Hadde jeg hatt gratis parkering skulle jeg beholdt begge.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Har googlet frem og tilbake i noen uker nå, og endelig kommet fram til hvilket telt jeg vil ha. Det ligger gjerne i navnet:

Orion II Extreme :P :p

Har valgt å prioritere komfort fremfor lav vekt og pakkplass. Med en vekt på 3,2 kg er det rimelig tungt. Men til gjengjeld er det et selvstående telt med takhøyde på 1,3 meter. Rivestyrke på 14 kg, Vannsøyle 10.000 mm, To utganger etc etc. Ut ifra reviews på forhandlersider, blogger og forum er folk generelt veldig godt fornøyde. En gul Ducati Scrambler parkert på utsiden tror jeg også kommer til å se bra ut :thumleft

Skulle noen ha et pent brukt til salgs, vet om billige forhandlere, evn. ha erfaringer er det kjekt om dere skriker ut.

Oppsett av Orions mancave
[video]https://www.youtube.com/watch?v=S7xLaZo5laY[/video]

Gjennomgang av funksjoner etc.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=H5htou42FGA[/video]

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av mortenolb »

Den er så Grom( :knegg ) den sykkelen. Sku hatt en MSX sjæl om det var økonomisk forsvarlig, bare fordi det ser gøy ut!

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

mortenolb skrev:Den er så Grom( :knegg ) den sykkelen. Sku hatt en MSX sjæl om det var økonomisk forsvarlig, bare fordi det ser gøy ut!
Kan skrive under på at det er en morsom sykkel. :-)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OYFzz6G5wbw[/video]

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Snikendeugle »

Orion skrev:Takker for gode tips. :-)

Grunnet kjøp av Ducati Scrambler neste måned må jeg dessverre selge Honda MSXen. Har funnet ut det blir for dyrt å ha begge. Legger den ut på Finn.no i neste uke, dersom ingen ønsker å kjøpe den her før det. Går etter førstemann til mølla-prinsippet. I mine øyne et røverkjøp dersom du er ute etter et billig og morsomt fremkomstmiddel.

Til salgs

Honda MSX 125cc - 2013 modell,
Førstegangsregistrert 31.03.2014. En eier, kjøpt ny hos MC Oslo. Kjørt en sesong. 95 mil på kmtelleren. Lovlig å kjøre med på motorvei, og lov å ha en bakpå. Går i 105-110km på flata på motorveien. Påkostet 20.000,- ish. Blant annet Ohlins bakdemper, Tyga eksos, Vagabond fender eliminator, Nytt sete, Belly pan, hvite blinkers med ledpærer slik at de blinker med klar gul farge selv om frontblinkerne lyser konstant hvitt. Sidedeksel i gult, karbon på oversiden av tank og carbonvents på sidene. Nye rearset, levers, grips, speil, Protaper-styre, stickers etc etc. Fremstår som ny. Ikke vært i bakken. Alt av originalutstyr følger selvsagt med, i tillegg til Ducati-rammer som aldri ble montert og Sliders til å montere på motor og i hjulnav. Ikke vinterkjørt. Stått lagret i oppvarmet garasje i vinter. Meget gjerrig på bensin. Billig fremkomstmiddel som vekker oppsikt. :-)

Selges til skampris 35.000,- grunnet må bort før kjøp av Ducati.

Testet ekstern lydopptaker i dag. Kjedelig film men her har du en kjapp RAW-video fra kjøringa. Valgte å ikke legge så mye arbeid i det da jeg kun gjorde den for å teste lydopptakeren.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ipyadhNHyS0[/video]
Shiit! Kuleste MSX'en jeg har sett :)
Her har det gått inn en god del kjærlighet. Det syns. *Klør litt i kjøpefingeren
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Snikendeugle skrev:
Shiit! Kuleste MSX'en jeg har sett :)
Her har det gått inn en god del kjærlighet. Det syns. *Klør litt i kjøpefingeren
Takk for det. :-) Ja det har gått med noen timer til skruing. Artig prosjekt som jeg har lært ufattelig mye av. Skal ikke se bort fra at jeg kjøper en MSX til ved en senere anledning. Kun positive erfaringer med den. Hehe, leketøy for voksne. Skreiv forresten den har gått 95 mil. Fant ut da jeg gikk ned i garasjen at den kun har gått 85 ;-)

Har uansett en kjøper allerede. Var innom en hyggelig fyr fra forumet og så på den i går. Han skulle selge en annen sykkel først, så får vi se om han fortsatt er interessert etter det. :-) Bosted og arb.situasjon gjør at det blir unødvendig med to sykler akkurat nå. Skal jobbe en periode i Korea til høsten også, så da blir det enda mindre tid til sykkel.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?
Enkelt...
Ta turen hit til Fredrikstad, så skal jeg ta deg med på en liten runde med flotte mc veier samt spandere en kaffe. Er ikke er enn rundt 10 mil far holmestarnd til Fredrikstad. En dagstur på 30 mil er peace of cake. :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:
Orion skrev:Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?
Enkelt...
Ta turen hit til Fredrikstad, så skal jeg ta deg med på en liten runde med flotte mc veier samt spandere en kaffe. Er ikke er enn rundt 10 mil far holmestarnd til Fredrikstad. En dagstur på 30 mil er peace of cake. :thumleft
Hehe, takk for det. :-) Nå er det gjerne de 10 første milene som er mest kritiske. Så tror jeg må få kjørt den inn før jeg drar på kosetur. :knegg Kommer heller nedover etter de første 100. Kunne tenkt meg en tur innom Eker Performance og sett på utvalget dems, og det er gjerne på dine trakter.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23352
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:
Orion skrev:Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?
Enkelt...
Ta turen hit til Fredrikstad, så skal jeg ta deg med på en liten runde med flotte mc veier samt spandere en kaffe. Er ikke er enn rundt 10 mil far holmestarnd til Fredrikstad. En dagstur på 30 mil er peace of cake. :thumleft
Hehe, takk for det. :-) Nå er det gjerne de 10 første milene som er mest kritiske. Så tror jeg må få kjørt den inn før jeg drar på kosetur. :knegg Kommer heller nedover etter de første 100. Kunne tenkt meg en tur innom Eker Performance og sett på utvalget dems, og det er gjerne på dine trakter.
Tror ikke du skal tenke så mye på det. Var på kosetur til Vestfold jeg når jeg kjørte inn min. :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Cutless »

Orion skrev:Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?
Haha, forsiktig nå, hvis du starter en diskusjon på innkjøring så har vi det gående godt ut i april. Men jeg kan videreformidle det jeg har plukket opp angående innkjøring som jeg har vurdert som fornuftig.

Det kan være lurt å kjøre ekstra forsiktig de første 15-20 minuttene. Ta det ekstra med ro. Få varme i gir, motor etc. Unngå stabilt turtall her også. Deretter ta en pause og la alle delene kjøle seg ned litt. Deretter starter du den ordentlige innkjøringen. Bygger deg opp til de maks anbefalte RPM'ene. Unngå bratte bakker. Fokuser på variert turtall. Unngå fullt gasspådrag. Det skal ikke være noe problem å gå litt over maks anbefalt RPM så lenge du ikke ligger over i lengre tid. Gir mye. Bruk hele RPM spekteret.

Jeg har ingen vitenskapelige bevis for å støtte påstandene mine, men av det jeg har lest både fra offisielle hold og fra forum-nerder + 1 stk egen innkjøring på MC så er dette måten jeg skal gjøre det på.

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Orions belte - Blogg rundt Ducati Scrambler og Honda MSX

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:
Orion skrev:Innkjøring av Scrambleren.

Har hørt det er lurt å kjøre variert de første milene under innkjøringsperioden. I den anledning lurer jeg på å ikke kjøre direkte hjem når jeg henter den, men heller ta en lengre kjøretur med fokus på innkjøring. Noen som har forslag til kjørerute? Starter i Holmestrand, så Vestfold og omegn ser jeg for meg. Evn. småveier langs motorveien inn til Oslo.

Er det en fordel å stoppe innimellom og la motoren bli kald, eller er det bare å peise på?
Haha, forsiktig nå, hvis du starter en diskusjon på innkjøring så har vi det gående godt ut i april. Men jeg kan videreformidle det jeg har plukket opp angående innkjøring som jeg har vurdert som fornuftig.

Det kan være lurt å kjøre ekstra forsiktig de første 15-20 minuttene. Ta det ekstra med ro. Få varme i gir, motor etc. Unngå stabilt turtall her også. Deretter ta en pause og la alle delene kjøle seg ned litt. Deretter starter du den ordentlige innkjøringen. Bygger deg opp til de maks anbefalte RPM'ene. Unngå bratte bakker. Fokuser på variert turtall. Unngå fullt gasspådrag. Det skal ikke være noe problem å gå litt over maks anbefalt RPM så lenge du ikke ligger over i lengre tid. Gir mye. Bruk hele RPM spekteret.

Jeg har ingen vitenskapelige bevis for å støtte påstandene mine, men av det jeg har lest både fra offisielle hold og fra forum-nerder + 1 stk egen innkjøring på MC så er dette måten jeg skal gjøre det på.
Det hørtes ut som en fornuftig måte å gjøre det på Cutless. Takk for svar. :-) Da var den diskusjonen avslutta.

Bestilte meg Orion-teltet i stad. Så får vi se når tid det dukker opp. Klar for sommer, MC-kjøring, soving i telt, fyring av bål, kaffekoking, våkne av fuglekvitter på morran, fisking, bildetaking, videofilming, godt vær, første pils etter oppslått leirplass, utforsking av nye steder, bli kjent med nye MC-folk etc etc nå. Bare for å vri diskusjonen over på noe annet. :P :p Ikke lenge igjen!

Svar