Jompa, en mann i slutten av 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av omaas »

Bilde

Så dette bildet i "Vis oss din MC og teltet du bruker på tur", lurte litt om hvor fornøyd du er med Jofama bagen og hvordan den er festet til sykkelen?
Vurderer denne til bruk på Honda NTVen. :-)
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

Godt fornøyd med bagen, den har ett stort rom og to sidelommer pluss et nett på toppen.
Tre løse, vanntette poser og utvendige stropper til å krympe bagen ved behov.
Festes med fire stropper, to foran og to bak. Friksjonsbelegg på undersida mot sykkelsetet.
Nå har min sykkel både setebøyle og to kraftige handtak på sidene, rett nedfor setet, så bagen passer omtrent perfekt på sykkeln.
Den ligger i ro og lite behov for etterstramming av stroppene.
Stor nok til mitt bruk.
Har vel allerede nevnt før etpar ganger at både telt, sovepose, underlag, klær m.m får plass.

Og vanntett ? Ja, kjørte ca 50 mil i regn på hjemtur fra Norgestreffet 2012

Her finner du en test av bagen:
http://www.jofama.se/mcsm/media.php" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av omaas »

Det blir nok en slik en :thumleft
Er det 52 eller 42 liters bag du har?
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

omaas skrev:Det blir nok en slik en :thumleft
Er det 52 eller 42 liters bag du har?
42.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Sted: Melhus

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av omaas »

Takker for svar det blir 42 literen til kr 848 hos MC Oslo :thumleft
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

I går kveld kom Ole med skikkelig vinter til oss i Alta.
Eller, det er vel riktigere å si at det var Ole Brum som kom hit, ganske mye spakere enn i Nordland og Troms.
Uansett kom det ganske mye sne, nok til å fyre opp John Deern i dag og frese unna.
Duun-fres, i tilfelle du lurer, Desmo.

Sykkeln har stort sett få stå i fred siden skivene foran ble bytta for ei stund siden.
Men for etpar uker siden tok kjøpelysta overhand igjen, nytt kåpeglass fra Givi.
Og med "touringkant" , som jeg ihvertfall IKKE skulle ha. Jaja, har da svelgt større kameler.....

Vet ikke helt hva jeg syns om utseendet, hvis det nye glasset er vesentlig bedre i forhold til
luftstrøm og turbulens, blir det vel sittende på.
Det er et spørsmål som kommer til å svare seg sjøl utpå våren engang.
DSCF2984.JPG
DSCF2985.JPG
Har ellers vært å sett på en FJR 1300 som er til salgs her i Alta.
Sykkelen ser veldig fin ut, og er nok absolutt ett godt kjøp. :scratch
Selges pga overgang til ny sykkel fra Bayerske Mekkeverkstedet.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Carpa »

Begynner du å komme i komfort alderen Jompa ;-) Som den hardbarka finnmarking du er så tåler du vel både Ole og turbulens ;-)

Her på sentrale Østlandet feide Ole ned en hagestol i forbifarten, og etterlot seg samtidig en mer behagelig temperatur, så nå begynner det å bli vår i lufta. Til og med både bar og tørr asfalt er observert :-D
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Jompa »

Ja ja.
Bar asfalt e betydelig oppskrytt. Det må først bli skikkelig vinter før man kan begynne å lete etter badebuksa.
Har enda ikke hatt scootern ute av garsjen.
Comfortaldern ?
Utallige timer i stresslessen med nettbrettet på fanget kan nok tyde på nokka sånt, ja.
Æ har ellers ikke helt droppa tanken på å kjøre til Norgestreffet i år.
Og da kan det være kjekt med litt større "frontrute".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Intruder »

Opplevde mye sterk vind på GP i 1973,men selvsagt ikke som Ole.Men skulle gjerne vært oppi der og opplevd det,,,lett å skrive da man ikke ville risikert egen eiendom eller noe... :mk

Vår Ole (Uteligger Ellefsæter) måtte jo overnatte i snøen innved Døråsen da han fikk uventet uvær...men fikk det ikke oppkalt etter se... =;
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i femtiårene....går i vinterhi.

Legg inn av Jompa »

Nå er det litt over 4 år siden jeg meldte meg inn i forumet.
Begynte som mange andre med å lese litt her og der før jeg fant et emne som jeg bare "måtte" svare på, eller mente jeg hadde kunnskap nok til å svare på.

Etter noen få uker fant jeg det for godt å starte egen blogg, hadde lest andre sine blogger og syntes det så artig ut.
Både det bloggerne skrev om, og særlig kommentarene fra andre forumister.
Det er og vil alltid være innleggene og kommentarene fra de andre som holder liv i en blogg på et forum som dette.
Stemninga på forumet var god, med småkjefting, småmobbing, småkrangling mellom "kjentfolk".
Av og til kom moderatorene med en pekefinger, som vel oftest var på sin plass.

Jeg bruker ofte store ord, og "frodig språk" som det heter når annenhvert ord er bannskap.
Som en gammel arbeidskamerat brukte å si "mainnskiten e ikke stor før han lukte"
De som har truffet meg opp gjennom årene vet vel at jeg egentlig er en ganske beskjeden fyr.
Vel, nok sentimentalitet omkring egen person.

Jeg har, tror jeg, alltid holdt meg innenfor forumreglene. Har aldri fått noen advarsler fra forumledelsen.
Når jeg, og flere får beskjed om å finne et annet forum straks man uttrykker "avvikende" meninger eller stiller kritiske spørsmål til drifta av forumet,
tenker jeg at ja, kanskje jeg skal gjøre det.
Har allerede åpnet konto på "andre sida"

På den annen side har mc.siden.no blitt en vesentlig del av mitt "digitale liv" de siste årene.
Jeg har fått både bekjente og virkelige venner gjennom mcsiden, og alle de jeg har truffet har vært som "gamle kjente".
Det siste er vel nevnt ved etpar tidligere anledninger ?

Det var forumledelsens utbrudd i "MC-parade mot mobbing" som irriterte meg sist.
Skal gå med på at ett av innleggene var i overkant provoserende, men at det ikke skal være rom for å stille spørsmål ved eller uttale seg kritisk om
effekten av en mc-parade mot mobbing er for drøyt.

Når jeg først er inne på temaet mobbing, så har det foregått en del stygg mobbing her inne opp gjennom årene med ledelsens ( eier og moderatorer)
helhjertede velsignelse.
Jeg var selv med på å mobbe både AndreasB, Godtvoksen og mopedgutten som mente at gnist i pluggen ikke var et el-problem.
Mulig at en eller flere av dem fortjente å bli satt på plass, men den massive mobbekampanjen som jeg og flere deltok i,
burde blitt stoppet.

Dette blir siste ord fra meg i denne tråden, inntil videre.
Tusen takk til alle som har lest, kommentert, lagt inn bilder og gjort denne bloggen artig å skrive.
Heretter skal jeg holde en lav profil, i hvert fall ei stund. Skal holde meg til "lyspæretråder", ikke blande meg inn i diskusjoner utover det mc-tekniske.
Så får jeg se om jeg vekker bloggen fra vinterdvalen en gang ut i sesongen.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av LordShaft »

Dette er nok en spiker i kisten for et flott forum :[-(

Det er faktisk utrolig leit at du, og som mange andre friskuser velger å trappe ned på aktiviteten her. Mye av gleden min her inne er at det går an å diskutere, skyte fra hoften å bli satt på plass når en vandrer seg ut på usaklige meninger i en ellers så høyt temperert debatt. JHN er en av de som jeg til tider har irritert meg grønn over og i neste sekund klappet i hendene over. Du er også en slik fargeklatt jeg mener der er alt for få av.

Skulle denne trenden fortsette vil nok flere brukere trappe ned bruken og dermed vil hele forumet dø ut! Hvor er gleden og sjelen til et forum hvis det bare er saklige og "riktige" diskusjoner.

Selv tror jeg ikke at jeg har vært med på å mobbe noen her inne, men mulig folk har følt seg mobbet av mine utsagn.

Håper virkelig du velger å holde liv i både bloggen og forumet framover. En liten tenkepause forstår jeg godt at du trenger.
Takk for alle dine bidrag! Jeg kommer hvertfall til å savne deg!

Mvh
Thomas :D

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av ojda »

Trist Jompa men jeg er glad du tar avgjørelsen selv, og ikke får hjelp
av en overivrig forumledelse :vs
En klok mann sa engang herinne "Jeg er ikke her pga ledelsen i forumet, men på tross av".
Den gangen reagerte jeg noe på det utsagnet, i dag skulle jeg tatt vedkommende i handa :-k
Uansett, vi sees nok både på ettellerannet forum, og på veien.
Det blir nok Nordover i sommer også :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av 45316 »

Kommer til å savne innleggene dine, håper situasjonen snur snart! Har mistet altfor mange viktige bidragsytere nå.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av Olav K »

TRIST, men forståelig.
Kjenner selv at jeg ikke har helt den samme "driven" lengre, uten at jeg har behov for å bruke store ord på hvorfor.
Godt mulig at ingen har lagt merke til det, eller at de har pustet lettet ut. Men jeg holder nok ikke helt fred enda. Som deg, er MCsiden en vesentlig del av internetthverdagen for meg, til glede (stort sett) men i det siste har det blitt endel hoderisting og følelse av oppgitthet. ](*,)
Men uansett, bloggen din gjorde at jeg lagde min egen, skrivemåten din fenger, du har peiling på mye, og som finnmarking er det ikke annet å forvente enn at man får endel bannskap. Etter noen år med jobbing i Hammerfest setter man pris på slikt :knegg
Det blir ett hakk kjedeligere her inne, uten deg. :sorry :sorry
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i femtiårene....

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke til å komme utenom det faktum at der er en liten kjerne som står for majoriteten av poster på dette forumet (de fleste forum)
Disse drar, ofte uten å vite det selv igang langt flere poster og meninger i forskjellige tråder. Å miste dette limet om jeg kan driste meg til å kalle det, vil korthuset tilslutt kollapse og en vil se en dramatisk nedgang i aktivitet. Dette har ikke små forum som mcsiden strengt talt er råd til. Noen bidrar mer positivt enn andre, men jeg føler det burde vært langt større rom for fleksibilitet. Det som er så forbanna uheldig er at når noen først er blitt fornærmet eller tråkket på. Er det så utrolig lett for at andre poster blir oppfattet negativt og reaksjonene er langt kvassere fra begge hold.

Jeg har vært vitne til et forums død, og det er synd å se at samme feilene som ble gjort den gang er i ferd med å skje igjen.

Note 4

Svar