LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23265
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:den blir ikke god å få opp hit i 2.etg (stue og kjøkken) Nede i 1.etg derimot, er det god plass i mellom soverrommet og trappen! Så det blir nok ordet til med hedersplass til neste vinter :lol
Har bare ikke fortalt det til kjærringa enda :redface
Du får sende en alvorlig SMS hvor du skriver "Jeg tror vi må ta en prat senere i dag..."

La henne få en følelse av at du har gjort noe veldig galt og eller at du kanskje har hatt et sidesprang eller noe. Når du kommer hjem har du med blomster, og når du setter deg ned i sofaen sammens med henne så kan du fortelle at du lenge har planlagt at sykkelen skal stå nede i gangen og at du har tenkt til å lage en fin plass der og at du håper at dette er greit for ho....

Da tenker jeg hun blir ganske lettet og sier ja med et stort smil :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Hahaha...hadde jeg hatt en moped som kunne henge der hele året, så hadde jeg faktisk vurdert dette på gutterommet mitt. Men skulle likt å sett trynet til kjærringa om jeg hadde gjort noe slikt i stuen :knegg :knegg
Mulig jeg hadde blitt helgepappa da ja :scratch
Bjerknez skrev:[Du får sende en alvorlig SMS hvor du skriver "Jeg tror vi må ta en prat senere i dag..."

La henne få en følelse av at du har gjort noe veldig galt og eller at du kanskje har hatt et sidesprang eller noe. Når du kommer hjem har du med blomster, og når du setter deg ned i sofaen sammens med henne så kan du fortelle at du lenge har planlagt at sykkelen skal stå nede i gangen og at du har tenkt til å lage en fin plass der og at du håper at dette er greit for ho....

Da tenker jeg hun blir ganske lettet og sier ja med et stort smil :lol
Fruen kjenner meg dessverre alt for godt.... jeg har prøvd meg på en slik før, da kom det bare melding tilbake, svaret er nei

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23265
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha...hadde jeg hatt en moped som kunne henge der hele året, så hadde jeg faktisk vurdert dette på gutterommet mitt. Men skulle likt å sett trynet til kjærringa om jeg hadde gjort noe slikt i stuen :knegg :knegg
Mulig jeg hadde blitt helgepappa da ja :scratch
Bjerknez skrev:[Du får sende en alvorlig SMS hvor du skriver "Jeg tror vi må ta en prat senere i dag..."

La henne få en følelse av at du har gjort noe veldig galt og eller at du kanskje har hatt et sidesprang eller noe. Når du kommer hjem har du med blomster, og når du setter deg ned i sofaen sammens med henne så kan du fortelle at du lenge har planlagt at sykkelen skal stå nede i gangen og at du har tenkt til å lage en fin plass der og at du håper at dette er greit for ho....

Da tenker jeg hun blir ganske lettet og sier ja med et stort smil :lol
Fruen kjenner meg dessverre alt for godt.... jeg har prøvd meg på en slik før, da kom det bare melding tilbake, svaret er nei
Haha... da har du et problem min venn! :lol

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av KawaJens »

Gratulerer er selv på flytte fot om 1.5mnd. Gruer og gleder meg :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23265
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er så glad for at jeg mest sannsynlig er ferdig med livets flytteprosesser jeg da. Jeg har også bodd på vestlandet (Molde) ett par år da jeg traff ei "bitch" der oppe. Jeg har også bodd både i lugubre leiligheter og flottere borettslag sentralt plassert med utsikt over sjøen i øverste etasje etc. Men etter at jeg arvet huset til min bestemor ca. 8km. utenfor Fredrikstad (Delvis på landet kan man vel si) så har jeg funnet roen.

Ikke noe palass, men et delvis nyoppusset hus som er helt og pent uten sopp og råte av noe slag. Jeg har kompiser som både har 2-4mill i lån på hus samt unger etc. Jeg misunner dem ikke. Selv har jeg et veldig beskjedent huslån på rundt 500.000,-, ikke har vi eller har planer om å få barn. Ved siden av dette har jeg verdens mest forsåelsesfulle kone som vinker meg avgårde med et smil hver gang jeg tar meg en MC tur.

Å i kjelleren står det en flott liten Triumph og venter på sommeren... :-)å

Livet er hærlig dere! :thumleft
Sist redigert av Bjerknez den 16 jan 2015, 08:03, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Olav K »

Grattis med ny kåk, lillegutt :thumleft
Det ser jo rimelig strøkent ut..og jeg liker godstolen din :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

KawaJens skrev:Gratulerer er selv på flytte fot om 1.5mnd. Gruer og gleder meg :thumleft
Det er fantastisk å komme seg inn i nytt, men et sant helvete å komme seg ut av gammelt. Selve flyttingen av møbler osv er relativt fort gjort, men allt det små nipset og dille tingene tar en evighet ](*,) for ikke å snakke om å vaske ut i gammelt :-)å
Bjerknez skrev:Jeg er så glad for at jeg mest sannsynlig er ferdig med livets flytteprosesser jeg da. Jeg har også bodd på vestlandet (Molde) ett par år da jeg traff ei "bitch" der oppe. Jeg har også bodd både i lugubre leiligheter og flottere borettslag sentralt plassert med utsikt over sjøen i øverste etasje etc. Men etter at jeg arvet huset til min bestemor ca. 8km. utenfor Fredrikstad (Delvis på landet kan man vel si) så har jeg funnet roen.

Ikke noe palass, men et delvis nyoppusset hus som er helt og pent uten sopp og råte av noe slag. Jeg har kompiser som både har 2-4mill i lån på hus samt unger etc. Jeg misunner dem ikke. Selv har jeg et veldig beskjedent huslån på rundt 500.000,-, ikke har vi eller har planer om å få barn. Ved siden av dette har jeg verdens mest forsåelsesfulle kone som vinker meg avgårde med et smil hver gang jeg tar meg en MC tur.

Å i kjelleren står det en flott liten Triumph og venter på sommeren... :-)å

Livet er hærlig dere! :thumleft
Det sa jeg også når jeg flyttet inn i forrige leilighet, men da hadde jo jeg verken planer om unger eller fast følge :lol
Selv har jeg lån i den gruppen som du refererer til, det er overkommelig, men klart.... jo mindre lån, jo bedre er jo det :prf
En slik fru har heldigvis jeg også, vi har heldigvis god forståelse for hverandres lindenskaper/hobbyer.
Olav K skrev:Grattis med ny kåk, lillegutt :thumleft
Det ser jo rimelig strøkent ut..og jeg liker godstolen din :)
Takk for det Onkel, godt å være på plass..... Her er døren åpen både for en kaffe eller noe "varmere" å drikke :knegg Selvfølgelig åpent for å løse verdensproblemer også hehe.
Ja den stolen er langt bedre enn den ser ut... Har noen gode timer i den stolen der, både i våken og koma tilstand :knegg :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Fikk en liten overraskelse i posten :thumleft
Farfar tar rollen sin seriøst og sørger for riktig bekledning. I julegave fikk han bil, nå fikk han racing dress...

Bilde

Det er ikke godt å se hvor faren min jobber, men noen skarpe øyner legger nok merke til det :knegg


Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Da har han far i huset vært å gjort litt skikkelig shopping.

Jeg har irritert meg litt for lenge over mangel på verktøy, så nå som jeg solgte leiligheten fikk jeg en del kroner til overs. Noe av dette blir brukt til å invistere i diverse verktøy.

Jula kom tidlig i år også gitt :perfect
Bilde
Bilde

Note 4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Jeg gikk som sagt til innkjøp av en Karcher K5 høytrykkspyler i dag, noen andre som har erfaringer med denne? Den ene lansen, fungerer ikke?? :-k

Jeg monterte den sammen, og tok en prøvesprut ute på plassen for å sjekke at jeg hadde rikelig med vanntrykk til å drive den. Det gikk som det suste. Men så prøvde jeg den lansen som du skal kunne justere (slik som du kan skru for å senke/øke trykket)

Denne fungerte i 10 sekund, men når jeg begynte å skru på den, var det akkurat som den tettet seg :eh
Er det som en kule som ligger inni der å regulerer? Som kan ha satt seg? Noen med tips?
Eller skal jeg bare reise ned igjen der jeg kjøpte den å forlange ny?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Problemet løst! I stede for å bruke mere tid å krefter på den forbanna lansen :lol dro jeg elegant ned til proffpartner å forklarte problemet mitt. Han bare gikk å plukket fram en ny til meg! Uten diskusjon :thumleft

Tok meg tid til å gløtte gjennom lansen, å så tydelig at det var noe som hindret vannet i å trenge gjennom inni på den jeg hadde fått med min. Nå er det bare å sette kjærringa til å spyle fasaden, viktig å gjøre rent før hun skal male :mk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av LordShaft »

Elolz skrev:
LordShaft skrev:Nå er det bare å sette kjærringa til å spyle fasaden, viktig å gjøre rent før hun skal male :mk
Haha, du har nå troen i behold! :lol
Ja det er vel det eneste jeg sitter igjen med :lol :lol

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7006
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Jompa »

LordShaft skrev:
Elolz skrev:
LordShaft skrev:Nå er det bare å sette kjærringa til å spyle fasaden, viktig å gjøre rent før hun skal male :mk
Haha, du har nå troen i behold! :lol
Ja det er vel det eneste jeg sitter igjen med :lol :lol
Tro kan flytte fjell, har aldri sett det i praksis, men sikkert sant.
Hos oss heter det at "vi" skal klippe plenen, male huset osv, egentlig betyr det at jeg skal gjøre jobben.
Kjerringa sier "vi" bare for at jeg skal føle meg kongelig. Kongen av malingsbøtta :-)å
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
KawaJens
Innlegg: 489
Registrert: 25 nov 2014, 20:50
Motorsykkelen din: ?

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av KawaJens »

Er ikke så glad i Karcher. Greie når dem funker men svikter etter en stund.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: LordShaft - *På plass i ny huset*

Legg inn av Kmann »

LordShaft skrev: Nå er det bare å sette kjærringa til å spyle fasaden, viktig å gjøre rent før hun skal male :mk
Har fått med meg at du er brannmann, og da spyler du hus hvis de brenner, men er det lurt å spyle huset med høytrykk hvis det ikke brenner ?? Vil ikke mye vann trenge inn i panelen og bli der ? Jo, Bergen osv, men lell? Vet mange gjør det, men jeg har blitt anbefalt å heller bruke hageslangen på en kost, da trenger ikke vannet så langt inn..
Men tanken er god, og skrapinga kan du slippe... ehhh hu slippe.
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Svar